A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Advertisements

„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
„Legyen jobb a gyermekeknek! Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
Szilvási Léna szakmai vezető november 11.
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Legyen jobb a gyermekeknek!
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A környezetállapot-értékelés módszertana Dr. Bulla Miklós Baja, április 26. Széchenyi István Egyetem, Környezetmérnöki Tanszék.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
A vidéki tér sikertényezői
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Legyen jobb a gyerekeknek! Gyerekszegénység – egészségügy XVI. Magyarországi Egészségügyi Napok Balatonfüred, október 7-9.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató És Szakmai Támogató Hálózat.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
A beiskolázás előkészítése
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Pedagógus értékelési rendszer
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
Kistérségi gyerekesély programok MTA GYEP Iroda SZMI április 21.
Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
„Legyen jobb a gyermekeknek! ” Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
Legyen jobb a gyerekeknek, legyen jobb a gyakorlatban MACSGYOE konferencia Budapest, május 12. Darvas Ágnes MTA Gyerekszegénység Elleni Program Iroda.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Ágazatközi szakmai találkozók
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia Gyerekszegénység Elleni Programiroda

I. Bevonás és bevonódás Kistérségek kiválasztása A kistérségi munka megalapozása A kistérségi bemutatkozás Az ideális együttműködés feltételeinek megteremtése A terepmunka elkezdése

II. A tervezési munka módszerei, specialitásai Koordinátor = magányos deszantos -> regionális team Nincs két egyforma kistérség és módszer Munkamódszer kidolgozása és alkalmazása (koncepció; szakértői munka; helyiekre építkezés;mérföldkövek) A módszerek értékelése (erősségek / gyengeségek)

III. Számokban tervezői munkacsoport (1465 résztvevő) 37 szakmai munkacsoport 40 segítő (önkéntes) 77 előkészítésbe vont munkatárs: ebből 12 fő munkához jutott az előkészítő szakaszban

III. Számokban - 2. Tapasztalatcserék száma: 28 Részt vettek száma: 295 fő Létrejött információs csatornák (lev.listák, honlapok) száma: 21 4 db egészségfejlesztési tervező workshop (OEFI)

III. Számokban - 3. Helyi lakosság bevonása, tájékoztatása 300 közösségi beszélgetés (3045 résztvevő) 522 intézménylátogatás 128 családlátogatás 10 rendezvény gyermekeknek (pl. nyári tábor, rajzverseny, 797 fő) 23 egyéb rendezvény, akció (pl. kolontári gyűjtés, 1600 fő)

IV. Soft eredmények Kultúra (szervezeti kultúra; vezetési stílus; kommunikáció a munkahelyeken; forrásteremtés, stb. stratégiai tervezés, célorientáltság stb.) SZAKEMBEREK. Attitűd (A szegénység tematizálódása; a gyerekek iránti érdeklődés növekedése; célorientáltság; a célcsoporttal; a helyi szakemberekkel, lakossággal kapcsolatban. Nyitottság; érdeklődés. Változás a fejekben (hasonlít az attitűdhöz, de itt koncepciókban, stratégiákban és filozófiákban fogalmazzuk meg (pl. Gyep program – NS – BK. filozófia) változás tényét. Proaktív tervezés; komplex tervezési igény; hosszútávú gondolkodás; fenntartói felelősség növekedése. DÖNTÉSHOZÓK - SZAKEMBEREK->CÉLCSOPORT Együttműködés - hálózatosodás. (együttműködési hajlandóság növekedése; a programmal; azonos szakterületek szakemberei; szakmaköziség; kistérségen kívüli szereplőkkel; a kistérségek egymással, stb.) SZAKEMBEREK

V. Összegzés, tapasztalatok a koordinátor, mint segítő: konzultáció vs. tanácsadás (gyerek)szükségletekre válasz vs. forráskoordináció egyenes vonalú fejlesztési pálya vagy akciókutatás a közös cselekvés elengedhetetlen előfeltétele a közös nyelv, ennek pedig a párbeszéd a Gyerekprogram tervezői fázisa közös asztalhoz ülteti az érintetteket; tematika: Nemzeti Stratégia és a "kistérségi tükör" fejlesztéspolitikai koordináció (gyakorlat) hiánya komplexitás hiánya, kistérségi fejlesztés fontossága IDŐ (a tudás ott van bennetek!)

Jövőbe mutató irány: eltérő arcú, de mégis egységes szakmai arculatú regionális teamek !