VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület
1. A turizmus általános helyzete 2. A harkányi TDM szervezet megalakulása 3. A jövő útjai
ÉVEK NEGATÍV HATÁSAI gazdasági válság begyűrűzése ÁFA emelés üdülési csekk megadóztatása kedvezőtlen időjárási viszonyok H1N1 influenza járvány TDM rendszer kialakításának elhúzódása Turizmus törvény elfogadásának elodázása
MI AZ EGYESÜLET SZEREPE ? A település turisztikai házigazda szervezeteként: a városba érkező turisták színvonalas kiszolgálása, Harkány turisztikai menedzsmentje, élmény események szervezése, a város turisztikai rendezvényeinek népszerűsítése, a helyi turisztikai vonzerők hatékonyabb kiaknázása és hasznosítása.
A Harkányi Turisztikai Egyesület, mint a turizmusmarketing és menedzsment helyi szakmai-civil irányítója, döntéshozó testülete, a helyi turisztikai szolgáltatók képviselője, valamint TDM munkaszervezete, az Önkormányzattal, a Gyógyfürdővel és a Gyógykórházzal szoros partnerségben látja el a turisztikai desztináció menedzsment feladatokat.
MIT TETTÜNK 2010-BEN? Egyesület megerősítése (szakmai elismertetés, külső és belső partnerség kialakítása) finanszírozás alapjainak megvetése (tagdíj rendszer, forráskeresés – pályázat) humán erőforrás fejlesztés (TDM menedzser kiválasztása) tagság kiszélesítése, tagtoborzás a helyi TDM rendszer megalapozása
Mit teszünk 2011-BEN? (a DDOP TDM pályázat alapján) 1. Harkány desztináció fejlesztés, turisztikai termékfejlesztés, kínálatbővítés 2. A finanszírozás alapjainak megteremtése 3. Partnerség – külső és belső kapcsolatok építése 4. Népszerűsítés, a desztináció kiajánlása, értékesítése 5. Vendégfogadás feltételeinek javítása – partnerség az információszolgáltatásban
1.Harkány desztináció fejlesztés, turisztikai termékfejlesztés, kínálatbővítés internetes portál és adatbázis, on-line foglalási rendszer arculati kézikönyv (logo, névjegykártya, levélpapír, dosszié, póló, szórólap…) obszervatórium (felmérések, elemzések készítése) csomagajánlatok (tagság szolgáltatásaiból) nyitott kapuk akciók ajándéktárgyak, helyi hívó termékek
2.A finanszírozás alapjainak megteremtése egyesületi szolgáltatás-rendszer, bevétel-orientált tevékenységek pályázatok szponzorszerzés rendezvények jegyértékesítése
3.Partnerség – külső és belső kapcsolatok építése együttműködés, információcsere partnerségi megállapodások napi rendszeres kapcsolattartás a gyógyfürdővel és gyógykórházzal a vendégfogadást és a vendégek Harkányba csábítását megcélzó tevékenységek összehangolása csapatépítő akciók és szakmai tanulmányút „szomszédolás”
4.Népszerűsítés, a desztináció kiajánlása, értékesítése vásárok média megjelenések honlap - szolgáltatói program csomagok kiajánlása Touch info-k beutaztató irodák megkeresése, tájékoztatás, ajánlatok közvetlen eljuttatása Harkány egységes netes megjelenésének elősegítése Panoráma kamera
5.Vendégfogadás feltételeinek javítása – partnerség az információ szolgáltatásban táblarendszer rövid és középtávú kiadványterv invitatív és tájékoztató kiadványok elkészítése és célzott terjesztése Touch info-k tartalomfeltöltése, tartalomfrissítése interaktív Harkány turisztikai internet portál Tourinform szolgálat korszerűsítése gyakornokok tervszerű foglalkoztatása
Összegzés: Együttműködés, partnerség Összefogás Szakmaiság A helyi turisztikai szereplők érdekvédelme
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető