Perspektív projekció és kamera paraméterek. Szükséges transzformációk Világkoordináta rendszer (3D) Kamera koordinátarendszer (3D) Képsík koordináták.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sin függvény grafikonja
Advertisements

Koordináta transzformációk 2
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS A BIONIKUS SZEMÜVEGBEN Persa György.
Koordináta transzformációk
Koordináta transzformációk
Geometriai Transzformációk
Analitikus (koordináta) geometriai gyorstalpaló
GNSS elmélete és felhasználása A helymeghatározás matematikai megoldása. A kiegyenlített koordináták transzformálása.
Geometriai transzformációk
Inkrementális 3D képszintézis
Geometriai modellezés
Inkrementális 3D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Geometriai modellezés
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Virtuális világ tárolása Szirmay-Kalos László. Belső világ tárolása l Geometria: pontok koordinátái l Topológia: élek-pontok; lapok-pontok;... l hierarchia:
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Számítógépes Grafika 6. gyakorlat Programtervező informatikus (esti)‏ 2009/2010 őszi félév.
Térbeli infinitezimális izometriák
Transzformációk kucg.korea.ac.kr.
A számítógépi grafika matematikai háttere
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
Kamerák és képalkotás Vámossy Zoltán 2004
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Web-grafika II (SVG) 2. gyakorlat Kereszty Gábor.
P z : egy „elemi” projektív transzformáció M = ( m m m m ); P z = ( ) | m m m m | | | | m m m m | | | ( p p p p ) ( 0 0 r 1 ) az.
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk 2.1. Koordináta-rendszerek 2.2. Az egyenes és a sík egyenlete 2.3. Affin transzformációk 2.4. Projektív transzformációk.
Programozás C-ben Link és joint Melléklet az előadáshoz.
2D képszintézis és textúrák
3.3. Axonometrikus ábrázolások Rövid áttekintés
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
3.4. Perspektív ábrázolások
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
2008/2009 tavasz Klár Gergely  Gyakorlatok időpontjai: ◦ Szerda 10:05–11:35 ◦ Csütörtök 10:00+ε –11:30+ε  Gyakvez: ◦ Klár Gergely ◦
Szögfüggvények általánosítása
Önálló laboratórium Képek szegmentálása textúra analízis segítségével
Vektorok különbsége e-x = [ex-xx ey-xy ez-xz] e e-x x szempozíció
Analitikus geometria gyorstalpaló
Inkrementális 3D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Transzformációk Szirmay-Kalos László. Transzformációk (x,y) (x’,y’) = T(x,y) l Tönkre tehetik az egyenletet l Korlátozzuk a transformációkat és az alakzatokat.
Ipari képfeldolgozás és képmegjelenítés
Plakátok, részecskerendszerek Grafikus játékok fejlesztése Szécsi László g09-billboard.
Inkrementális 3D képszintézis
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Pipeline Vertex shader Fragment shader. Transzformációs modul A modellünket a saját koordinátarendszerében adjuk meg Azonban a saját koordinátarendszerükben.
OpenGL 4 shaderek, GLSL Valasek Gábor
2.2. Az egyenes és a sík egyenlete
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
Lineáris algebra.
1 Vektorok, mátrixok.
Bevezetés a számítógépi grafikába 2. Paraméteres görbék Paraméteres görbe: 2D-ben: paraméter: általában: kikötések: legyen folytonos legyen folytonosan.
Számítógépes Grafika 6. gyakorlat Programtervező informatikus (esti)‏ 2009/2010 őszi félév.
Máté: Orvosi képfeldolgozás8. előadás1 Kondenzált képek Transzport folyamat, pl. mukocilliáris klírensz (a légcső tisztulása). ROI kondenzált kép F 1 F.
Geometriai transzformációk
5. Gyires Béla Informatikai Nap 2005 A CENTR Á LAXONOMET RIKUS LEKÉPEZÉS KOMPUTERGRAFIKAI ALKALMAZÁSA Schwarcz Tibor Komputergrafikai és Könyvtárinformatikai.
Számítógépes Grafika OpenGL 4 shaderek, GLSL. OpenGL 4 A következő programozható fázisok vannak a 4.x-es OpenGL-ben: Vertex shader Tesselation control.
3.4. Perspektív ábrázolások
Vajta: Képfeldolgozás és megjelenítés 2015 tavasz
3.2. Axonometria – Műszaki rajzok párhuzamos vetítéssel
Digitális képanalízis
Bevezetés a számítógépi grafikába
Bevezetés a számítógépi grafikába 1.Bevezetés: A Számítógépi grafika tárgya 2.Képek kódolása 3.A geometrikus grafika alapjai 4.Koordináta-rendszerek és.
Ipari képfeldolgozás és képmegjelenítés
Készítette: Horváth Zoltán
Grafikus Rendszerek 6. Camera.
Lineáris egyenletrendszerek megoldása Gauss elimináció, Cramer-szabály Dr. Kovács Sándor DE GVK Gazdaságelemzési és Statiszikai Tanszék.
óra Eltolás tulajdonságai, párhuzamos szárú szögek
93. óra Transzformációk összefoglalása
Szécsi László 3D Grafikus Rendszerek 7. előadás
Logikai kártyák.
Előadás másolata:

Perspektív projekció és kamera paraméterek

Szükséges transzformációk Világkoordináta rendszer (3D) Kamera koordinátarendszer (3D) Képsík koordináták (2D) Pixelkoordináták (2D, int) Kamera belső paraméterei Kamera külső paraméterei

Pinhole kamera modell Euclidean 3-space R3 to Euclidean 2-space R2

Perspektív projekció

Kamera belső paraméterei Képkoordinátákból pixelkoodinátákra való áttérés Origó eltolása

Kamera belső paraméterei Homogén koordinátákkal kifejezve mátrixos alakban: A teljes transzformáció kamera koordinátarendszerből (3D) -> pixelkoordinátákra (2D): M in

Kamera külső paraméterei világkoordinátákeltolás vektor Kamerakoordináta-rendszerbeli koordináták

Kamera külső paraméterei

Projekciós mátrix A világkoordináták és a pixelkoordináták közti kapcsolatot az alábbi módon fejezhetjük ki: