„HATÁR-HELYZETBEN” Az iskolai egészségfejlesztés kihívásai és lehetőségei a köznevelési rendszer átalakulása során Gerzsei Péter Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

Pályaválasztás 2014/15.
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
az általános iskolákban
Professzionális iskolai kutatások
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Iskolánkról.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
BUDAI KÖZÉPISKOLA BUDAI KÖZÉPISKOLA.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
A Magyar Vöröskereszt tevékenysége Pest megye népegészségügyében
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
VÁR A VAJDA – 2010/2011 ________________________________________________ Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Egészségvédelem hónapról-hónapra
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Ökoiskola-vezetőképzés Debrecen április 15.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Diákönkormányzat beszámolója 2009/2010 tanév Alakuló megbeszélés Elnök: Túrós Kata Elnök: Túrós Kata Elnökhelyettes: Raffay Norbert Elnökhelyettes:
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„Az innováció útján…” Átfogó módszertani megújulás a kiemelt figyelmet igénylő tanulók nevelésében-oktatásában a Meixner Ildikó EGYMI-ben.
Herceghalmi Általános Iskola november 04.. Összevont szülői értekezlet témái Nemzeti köznevelési törvény változásainak hatása mindennapi iskolai.
Az egészséges táplálkozás szerepe az egészséges életmódra nevelés gyakorlatában Dr. Mezei Éva, Fodor József Iskolaegészségügyi Társaság,főtitkár „A testi.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY TÁMOP C „Az innováció útján a Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola” Az elnyert támogatás: 12 millió Ft.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Az iskolai egészségfejlesztés védőnői szemmel – kihívások és megoldások SZABÓ KATALIN – JÁRÁSI VEZETŐ VÉDŐNŐ HMKH EGRI JÁRÁSI HIVATAL NÉPEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Sárszentmiklósi Általános Iskola Nagylóki Tagiskolája Nagylók Kossuth utca 3. Ökoiskola január december 31. Bakonyi Árpádné.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
SZMK Értekezlet május 9..
Veszprémi Szakképzési Centrum Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolája Tapolca .
DARUS a gyermekekért.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
DARUS a gyermekekért.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

„HATÁR-HELYZETBEN” Az iskolai egészségfejlesztés kihívásai és lehetőségei a köznevelési rendszer átalakulása során Gerzsei Péter Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szekszárdi Tankerülete Budapest, március 17.

Tolna megye- Szekszárdi Tankerület Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Általános iskola (1-4/1-8) Gimnázium Szakközép+ szakiskola Kollégium (nem önálló) Óvoda Összesen Feladatellátási helyek száma Tanulólétszám Dolgozók Pedagógus NOKS Technikai dolgozó ,5166,5

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ 1.Az Ön megítélése szerint mennyire tartják fontosnak és építik be a szaktanárok a tanórai munkába az egészséges életmódra nevelést? 2.A tanórákon kívül milyen formában jelenik meg az egészségfejlesztés? (szakkör, tábor, túra, délutáni sportversenyek,előadások, filmvetítés, szülői fórumok, stb.) 3.Kik azok a külső partnerek, akik besegítenek az egészségnevelő munkába? 4.Milyen gyakori a külső partnerek részvétele az egészségnevelő/fejlesztő munkában? 5.Miként vonják be a szülőket az egészségnevelés megvalósításába? 6.Milyen helyi/regionális/országos versenyeken vettek/vesznek részt, amelyek hozzájárulnak az egészségfejlesztéshez? 7.Működik-e az iskolában egészségfejlesztő munkacsoport? 8.Milyen egészségfejlesztést megvalósító pályázatokon vett/vesz részt az iskola? 9.Az iskolai étkeztetés, iskolai büfé kínálata mennyire egészségtudatos, hogyan valósítható meg az egészséges életmód követelménye? 10.Véleménye szerint melyek a fejlesztendő területek az iskolai egészségfejlesztésben? Felmérés

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Az intézmények pedagógiai programjának része az egészségfejlesztési program Mindennapos testnevelés (iskolai infrastruktúra hiánya) Egészséges életmódra nevelés tanórai munkába történő beépítése Osztályfőnöki (védőnő) Biológia-egészségtan Testnevelés Földrajz Tanórán kívüli tevékenységek (sportkör, szakkör, kirándulás) Iskolai étkeztetés, iskolai büfé (egészséges táplálkozás), Iskolatej, iskolagyümölcs programban való részvétel Szűrések (iskolaorvos, iskolai fogászat, védőnő) I. Formális, minimális szintű tevékenységek

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ II. A formálison túlmenő egészségismeret- oktatás vagy programszerű egészségfejlesztés Mindennapos testnevelést kiegészítő egyéb tevékenységek Sportcsarnokban táncoktatás Alex Gym női kondi, fiú kondi Aerobic Jégpálya korcsolya Top Fitness kondi KICK boksz Úszás Lovaglás Elsősegély nyújtási tanfolyam diákoknak a mentőszolgálat embereivel Drog, dohányzás megelőző tanfolyamok, előadások a RÉV szervezésében Gyermekvédelem, családi tanácsadó folyamatos jelenléte az iskolákban Iskolapszichológus helyi, rendszeres látogathatóságának biztosítása Védőnői fogadóórák: folyamatos védőnői jelenlét, rendszeres fogadóórák, hetente több alkalommal. Kiemelt figyelem a problémás körülményekkel rendelkező tanulókkal szemben, privát tanácsadási lehetőségek tanulói kérésre.

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ II. A formálison túlmenő egészségismeret- oktatás vagy programszerű egészségfejlesztés Szülők bevonása az egészségnevelés megvalósításába programokon való részvétel (túra, osztálykirándulás, farsang, gyermeknap, sportnap, szülőkkel közösen szervezett egészségnap Szedresben) Osztály-, évfolyam- vagy iskolai szintű szülői értekezleteken véleménycsere a tanulók életkorának megfelelő problémákról (iskolaorvos, pszichológus, rendőr, védőnő meghívása) Egészségnapok (félévente 1-szer) meghívott előadókkal, egészségnevelő témájú előadások tartásával, szülői részvétel Bakteriális fertőzések a bőrgyógyászatban Daganatos betegségek és szűrésük A globalizáció hatásai A mozgáshiány következményei és ezek prevenciója A szájhigiénia szerepe egy kapcsolatban. Higiéniás szájápolás." Hétköznapi és sportbalesetek …

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Diáknap a Szent László Szakképző Iskola Vendéglátó Tagintézményében Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében tanévenként egy hagyománnyá tehető iskolai esemény megrendezése. III. Jó gyakorlatok, új módszerek, modellek sportételkészítésartisztika

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Fűszerismeret, mennyiségbecslés Illem, protokoll teszt”! „ Recycling divatbemutató (XXI. század hulladékproblémái, újrahasznosítás, …) Egészségtotó Egészségügyi állapotmérés (testzsír százalék, nyugalmi anyagcsere, kézi szorítóerő mérés) Véradás Diáknap az egészség szolgálatában

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Környezetvédelmi akciók (Tapossa laposra, Hulladék Road Show) Autómentes nap Madarak és fák napja Föld napja Vöröskereszt világnapja Tömegsport rendezvények, diákolimpia Egészséges táplálkozás napja, dohányzásmentes nap Faültetés, hulladékgyűjtés, Szeméttelep, hulladékégető, szennyvíztisztító, vízmű, kutyamenhely látogatás Részvétel helyi és országos programokban, életmódformáló akciókban

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP A-14/1. TIE (14 iskola) TÁMOP /1 TEIS (9 iskola) TÁMOP Innovatív iskolák fejlesztése (3 iskola-10 feladatellátási hely) TÁMOP-pályázatok (3.3.10, 3.3.8, 3.4.4) személyiségfejlesztő programelemei AJKP Drogprevenciós pályázatok Klímaalapos pályázatok (pl. „Fel a szeméttel!”) ÖKO-iskola TÁMOP C (4 iskola- 7 feladatellátási hely) Pályázatok szerepe az egészségfejlesztésben

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ 1.Egészséges táplálkozási szokások javítása 2.Lassítás (túlzott lekötöttség, rohanás megszüntetése), elég idő az étkezésre 3.Szülők szélesebb körének bevonása az egészségfejlesztő programokba 4.Környezettudatosságra nevelés (komposztláda, szelektív szemétgyűjtés) 5.Külső partnerek részvétele az egészségfejlesztő munkában 6.Iskolák közötti kapcsolati háló fejlesztése, jó gyakorlatok megosztása 7.Kollégium esetében nagyobb hangsúly a megelőzésre (drog, dohányzás) 8.Tárgyi feltételek javítása (mosdók, öltözők, sportudvar, …) Fejlesztendő területek

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Köszönöm a figyelmet! Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szekszárdi Tankerülete