dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat
EUvonal Az EUvonal 2003 februárjában indult, célja a lakosság EU-s tájékoztatása A szolgáltatást a Külügyminisztérium EU Kommunikációs Osztálya megbízásából a Weber Shandwick működteti Elérhető: hétköznaponként 8 és 18 óra között EU 2004 ( ) ingyenesen hívható telefonszámon vagy a címen.
Szolgáltatások Telefonos tájékoztatás Írásos tájékoztatás EUvonal honlap Hírlevél Web 2.0
EUvonal Az EUvonal eddig mintegy telefonhívást t fogadott és válaszolt meg. Honlapját eddig 12, 5 millió látogató tekintette meg.
Leggyakoribb témakörök munkavállalás egészségügy, szociális juttatások utazás regisztrációs adó szolgáltatásnyújtás vállalkozás termékértékesítés letelepedés
Leggyakoribb kérdések Mire jó az Európai Egészségbiztosítási Kártya és hol lehet kiváltani? Hol és hogyan lehet szabadon munkát vállalni? Beleszámít-e a nyugdíjba a külföldi munkavállalás? Tényleg lehet az EU tagországaiba személyivel utazni? Hogyan lehet terméket értékesíteni, szolgáltatást nyújtani az EU-ban? Hogyan mehetek külföldre tanulni? Hogyan igényelhetek családi ellátást, ha külföldön dolgozom?
Tájékoztatás Válaszadás szóban és írásban válasz azonnal, de legkésőbb három munkanapon belül szakértőkkel való konzultáció → pontos, hiteles, gyors válaszok
EUvonal honlap klasszikus portál: tartalomszolgáltatás, kapcsolat más honlapokhoz aktuális hírek, információk gyakorlati tudnivalók interaktivitás – kérdésfeltevés a honlapon
A honlap rovatai Aktuális – hírek, események, Tények – alapinformációk, intézmények, történet, közösségi politikák, szerződések Mindennapok – praktikus információk: gazdaság, vállalkozás, munkavállalás, fogyasztóvédelem, utazás, oktatás, ösztöndíjak, Tagországok Kérdések-válaszok – leggyakoribb kérdések tematikusan csoportosítva
EUklikk EUklikk tematikus közösségi hálózat Meghívásos alapon, regisztrációval Célja, hogy teret biztosítson az Európai Unió iránt érdeklődőknek
Mire jó az EUklikk? Rendszeres kommunikáció, kapcsolattartás Közösség(ek) kialakítása a virtuális térben Viták, beszélgetések, publikációk, tapasztalatcsere Események, közérdekű üzenetek
Az EUklikk szolgáltatásai Egyéni oldal kialakítása Publikációk, önéletrajz, képek feltöltése Fórum Közösségi naptár Üzenőfal Levelezőrendszer Tudástár Felhasználói csoportok kialakítása Új tagok meghívása Angol nyelvű szolgáltatás
EUklikk felhasználói csoportok Az EUklikken a tagok kisebb csoportokat alakíthatnak ki, vagy csatlakozhatnak a már meglévő felhasználói csoportokhoz. Pl. –EU-s intézményekben dolgozók –Civil szervezetek –Pedagógusok –Diákok –Média –Köztisztviselők
Hogyan lehet valaki az EUklikk tagja? Meghívó Regisztráció
EUpedia Wikipédia rendszerű, a felhasználók által, szabadon szerkesztett oldal Hasznos, gyakorlati információk tematikus megjelenítésben Közösségépítés – vitalap A közösség igénye szerint épül fel