„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Építési beruházás.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
European Conformity Check Vállalkozásfejlesztési Tanácsadó Intézet
Dél-Alföldi régió Ivóvízminőség-javító Program Mórahalom, július 02.
Beruházási projektek dokumentációja
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
Várpalota elkerülő építése
Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése – KEOP Projektmenedzsment szempontok KvVM – január 9.
Tervfázisok és munkarészei és tartalmi követelményei
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
A Környezettani Hatásvizsgálat hazai gyakorlata Dr. Kárász Imre Környezettudományi Tanszék.
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Baranya Megyei Önkormányzat
Tájékoztató az ÉÁOP vízrendezési pályázatainak szakmai véleményezéséről.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
A CIVAQUA program jelentősége, megvalósításának feltételei Nagyerdő Konferencia szeptember 16. Előadó: Orbán Ernő osztályvezető TIKÖVIZIG.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
A tervezési munka előkészítése és folyamata
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
TÁMOP /1-2F Méréstechnika gyakorlat II/14. évfolyam A környezetterhelés következményei.
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Projektbemutató.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Tevékenység főbb területei: -Tervelőkészítés, tervellenőrzés, műszaki specifikációk és pályázati dokumentációk készítése, a tervezés irányítása -Vágányok.
Mórahalom és Zákányszék települések szennyvízelvezetése és tisztítása KEOP
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
2017. július 5..
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Projekt ismertető Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
SUMP - kérdés Magyarországon
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS, ENGEDÉLYEZTETÉS ZÁRÓ RENDEZVÉNY Dr. Németh Zoltán Ádám Eubility Group Kft.

PROJEKT LEBONYOLÍTÁS Műszaki szempontból az egyik legösszetettebb projekt a tram-train projekt. Esetünkben nem egy egyszerű vonalhosszabbítást tervezünk, hanem egy új üzemet kell felállítanunk, bizonytalan jogszabályi környezetben. Európában számos helyen üzemel, de nincs két egyforma. Pl. csak Kasselen belül három különböző tram-train rendszer üzemel.

TRAM-TRAIN ÜZEMEK EURÓPÁBAN Németország: Karlsruhe, Saarbrücken, Chemnitz, Zwickau, Nordhausen, Kassel Franciaország: Mulhouse, Nantes*, Párizs* Spanyolország: Alicante Hollandia: Randstadtrail (Hága) Egyesült Királyság: Sheffield (tervezett) Olaszország: Sassari Dánia: Århus (tervezett) dízel / villamosított

FOLYAMATBAN VAN A BERUHÁZÁS ELŐKÉSZÍTÉSE Engedélyes tervezés és Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány felülvizsgálat Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Tervezők: Utiber – Főmterv – Trenecon Kft. konzorciuma Környezetvédelmi engedélyezés augusztusában megindult NKH engedélyezés novemberében lett elindítva MÁV 135-ös vasútvonal villamosítása: terveztetés a NIF Zrt-nél rövidesen indul (Várható) beruházó: NIF Zrt. – MÁV-Start kozorciuma Tervezett kivitelezés: 2017-től indul, átadás 2020-ig (járműbeszerzés függő) (Várható) üzemeltetők: MÁV (pálya); MÁV-Start (jármű)

PROJEKT LEBONYOLÍTÁS A tervezés érdemi megindításához elsőként a jármű specifikációját kellett összeállítani májusára a Nemzeti Közlekedési Hatóság irányításával összeállt egy koncepció tervezet.

PROJEKT LEBONYOLÍTÁS Az engedélyes tervezés folyamata nyarán kapott ezt követően lendületet. -elkészült a villamos vasúti pályaterv Hódmezővásárhelyre és Szegedre -elkészült a második vágány kialakításának pályaterve Az engedélyezés a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál november 5-vel elindult. Folyamatban van a 135-ös vasútvonalon a villamosítás tervezése (NIF gondozásában)

PROJEKT LEBONYOLÍTÁS Időközben kijelölésre került üzemeltetőnek a MÁV Zrt. a hódmezővásárhelyi villamospályára, valamint a MÁV-START egyelőre a járműbeszerzés előkészítésére

PROJEKT LEBONYOLÍTÁS Fontos előrelépés volt a környezetvédelmi engedély beszerzése. Elkészült a terület előzetes régészeti dokumentációja is.

PROJEKT LEBONYOLÍTÁS Elkészült a Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány felülvizsgálata a tervezés alapján, mely az EU-s pályázat kiinduló dokumentuma.

PROJEKT LEBONYOLÍTÁS Eközben a pályahasználati díjszámítás modellezése, a tulajdonosi szerkezet tisztázása, pénzügyi hatáselemzés és a CBA aktualizálása is párhuzamosan zajlott a jelen projekttel. Tárgyalások zajlottak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft-vel, a MÁV- val és a MÁV-START-tal, Szeged Megyei Jogú Várossal, az Szegedi Közlekedési Társasággal.

AZ ELŐKÉSZÍTÉSBEN ELŐTTÜNK ÁLLÓ FELADATOK A szerződésben meghatározott feladatokat előkészítő feladatokat teljesítettük, azonban a projekt lebonyolításhoz ez nem elegendő. Üzemeltető kijelölés: MÁV-START szerepének végleges tisztázása; villamosvasúti pályák és kapcsolódó létesítmények üzemeltetői és tulajdonosi viszonyainak tisztázása Hódmezővásárhelyen, Szegeden és Algyőn (üzemeltetési határok pontosítása); tarifarendszer tisztázása (MÁV-START, DAKK, SZKT, helyi- és helyközi rendszer integrációjának mértéke); MÁV üzemeltetési gyakorlat megszerzése a villamospályához; MÁV-START üzemeltetési gyakorlat megszerzése a tram-train járművekhez. Járműbeszerzés: hiányzó műszaki tanulmányokat pótolni szükséges (kerékprofil, közös áramszedő kérdése); NKH részéről az elvi előzetes típusengedély kiadása (MÁV-START december 15-vel kívánja benyújtani); közbeszerzési dokumentáció összeállítása és véglegesítése.

AZ ELŐKÉSZÍTÉSBEN ELŐTTÜNK ÁLLÓ FELADATOK Pályatervezés: 135-ös vonal villamosításának tervezése; járműtelep tervezése; műszaki kihívás Szegeden a 3F-es villamos és a 135-ös vasút keresztezése; tendertervek készítése; kiegészítő közműtervek megrendelése (pl. Démász hálózati csatlakozás). Engedélyezés: Vasútüzemeltetői és vasútbiztonsági engedélyek beszerzése a MÁV részéről a villamospályához, üzemeltetői záradékolások beszerzése; hiányzó műszaki és egyéb hatástanulmányok beszerzése (biztosító berendezés feltétfüzete, régészeti feltárás); kisajátítások elindítása (minimális, csak a kapcsolódó útépítéshez); 135-ös vonali rekonstrukciók és villamosítás engedélyezése, valamint engedély felülvizsgálatok. EU-s pályázat és megvalósíthatósági tanulmány Döntés szükséges a projektek véglegesített műszaki tartalmáról és összköltségeiről, kiegészítő források bevonásáról (a vasútvillamosítás műszaki tartalmán jelentősen múlik)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!