A felület mindenek felett – mobilon is BarCEMP 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Windows Virtualizáció
Grafikus felhasználói felület Windows alatt
Általános médiaajáNlat
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Bemutatkozás Mádi Gábor BME – 3. év villamosmérnök (Bsc) MobilNetPályázat I. – BME I. helyezés – mywalk.
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Szinkronizált multiplatform élmények
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
ProFM Helpdesk hatékony web alapú hibakezelő rendszer
Pénz a cipődben: Gyémánt Kard Technika
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Az MVC tervezési minta 2. előadás.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
mLearning megoldások Moodle környezetben
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Népszerű kultúra és magaskultúra
Az ETR technológia DEXTER Informatikai kft..
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
Elektronikus könyvtárak a mobil világban „BESZÉLJÜNK EGYMÁSSAL, TANULJUNK EGYMÁSTÓL!” Könyvtárak összefogása a tudásért Országos Könyvtári Napok
FLASH Készítette: Rudnay Gyula Györök Ferenc. Mi is a FLASH? A Flash eredetileg webes animáció készítő programnak indult, de ma már szinte ipari szabványnak.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
TABLET ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT május 23.. Az üzleti döntéshozók háromnegyede rendelkezik okostelefonnal, felének van tabletje. 3 Az üzleti döntéshozók.
TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK Érvényes: február 8.. TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK  Képes-szöveges termékajánló dobozok az Index, Velvet és Dívány cikkoldalain 
XHTML 1. óra. Miért térjünk át HTML-ről XHTML- re? HTML-szabványban tartalom és forma összemosódott HTML 4.0 szabványban stíluslapok használatát javasolták.
Az adserver és adnetwork szerepe az online kampányokban.
AszinkronitásSebesség Csökkentett szerver terhelés* Jobb hálózat kihasználás Felhasználói élmény Rövidebb válaszidők.
MA IS TANULTAM VALAMIT BLOG ÁLTALÁNOS MÉDIAajánlat
2011. április. Index TM = Tematikus Mellékeltek  1 hetes, adott témára fókuszáló mellékletek az Index rovataiban  szöveges + videós anyagok  alrovat.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: október 17-től.
2014. október 3.. A PR CIKKRŐL A szerkesztőségi anyagoktól jelzéssel, (x)-szel vagy hirdetés felirattal megkülönböztetett, a hirdető szempontjai szerint.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Okostelefon (smartphone) Gyakran PC-szerű funkcionalitást nyújtó mobiltelefon. Teljes értékű operációs rendszere szabványosított interface-eket és platformot.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
CHART ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23.. A Chart célja: itthon elsőnek lenni ott, ahol egy infografika vagy egy grafikon nem egy cikk illusztrációja,
EZ AZ ÉN MŰVEM Készítette: Pörzsölt Krisztián
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 2-től.
2009. szeptember 7. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Nemzeti Technológiai Platform a
TENK ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 14-től 1.
MA IS TANULTAM VALAMIT BLOG ÁLTALÁNOS MÉDIAajánlat Érvényes: 2015
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
(2010. október 25.).  Mi az? ◦ A számítógép és a felhasználó közötti kapcsolatot segíti elő ◦ Különböző vizuális elemeket felhasználva teszi átláthatóbbá.
A nemzetközi helyzet fokozódik Tőzsdei tendenciák Európában és Magyarországon Tóth Attila Vezérigazgató-helyettes Budapesti Értéktőzsde Zrt. Budapest,
Tárgy: e-mobil applikációk Mentor: Dr. Zlatko Čović Hallgató: Vadlja Róbert 2015, Szabadka Firefox Open OS.
Mobil operációs rendszerek
Egyszerű játékprogram szimultán fejlesztése – az Android és Windows Phone platform hasonlóságai és különbségei Kaczur Sándor, Friedel Attila
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Szoftver Program – a számítógép számára érthető utasítássor Operációs rendszer – Programcsomag. Kapcsolatot teremt a felhasználó és a számítógép között.
Drótváz Gerstweiler Anikó Éva május 3.. Wireframe I. Más néven képernyőterv vagy sematikus oldal Egy vizuális útmutató, amely honlapok felépítését.
AFF Group driving mobile business Magyar Turizmus Zrt. Hungary Tourism iPhone alkalmazás.
Online és e-könyvek Hasonlóságok és különbségek. Tartalom és funkcionalitás A hagyományos print könyv tartalma elektronikus formátumban + kiegészítő funkciókkal:
Papíron túl… Szűcs Roland. E-könyv jelenség képlete 2 E-könyv Üzleti modell Nagyobb kiadói árrés Kockázatmentes Olcsó terjesztés Kultúra Értékek megőrzése.
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
ADESPRESSO – A KEDVENCED LESZ
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Előadás másolata:

A felület mindenek felett – mobilon is BarCEMP 2011

A korai webet idéző a helyzet Hasonlóságok  Alkalmazások és böngésző harca  Nincsenek standardok –a mérésre vonatkozóan –a hirdetésekre és azok mérésére vonatkozóan (IAB?)  Kicsi, de roppant dinamikusan növekvő a felhasználói tábor  Platformok harca (Netscape vs IE???)  Eszközök diktálnak (itthon), egyszersmind ők a korlát (letöltési és processzálási sebesség, képernyő, stb.)  Díjcsomagok, adathozzáférés

Különbségek  A desktop web öröksége tényleges előzmény, releváns  Tisztább, ki mit csinál, mik az iparági szerepek  Az intézményeink is kiforrottabbak  Túl vagyunk a web 2.0-n így a tömegek nem csupán befogadóként vesznek részt a változásokban A korai webet idéző a helyzet

 Felhasználók vannak, gyűlnek  Tartalmak és tartalomszolgáltatók vannak, jönnek újak is, de az iparágnak nem kell mindent újratanulnia  Hirdetői érdeklődés jelentős (22 mobil kreatív pályázó)  Digitális szakértelem van, a lomha fordulás valójában kettővel gyorsabb, mint valaha  Szolgáltatás- és tartalomfejlesztési kultúra, módszertan és infrastruktúra Hol tartunk a hazai piacon?

I.Az alkalmazás-fejlesztői piac – érdekes adatok II.Felület és design – érdekes esetek Eközben:  Hallgatunk róla, de nem feledkezünk meg a funkcionális és tartalmi kérdésekről  A mobil tartalomfogyasztásra fókuszálunk Mit tanultunk mi az Indexben? Megosztjuk!

A mobilfejlesztői piac kompetitív – és színes  2010 Q4-ben kiírt alkalmazásfejlesztői pályázat  24 értékelhető jelentkező Köztük: hazai és külföldi szereplők, kutatócégek, egyetemi hátterű csapatok  Átlagosan 8 fő mobilfejlesztő (2-30)  Szakértelem a 4 kiemelt platformon  iOS (24 cég)  Android (23 cég)  Symbian (9 cég)  Windows Mobile - régi (18 cég)  Nemzetközi és hazai célpiacok és cégek  Éves mobilfejlesztési árbevétel 100 millió Ft felett

Egységes, minta-alkalmazásos pályázat Ár-range* átlag: 2,6mFt ajánlati szélső értékek: Ft Ft Munkaóra range* átlag: 510 ajánlati szélső értékek: 194 óra – 1192 óra Óradíj range* átlag: Ft ajánlati szélső értékek: Ft * csonkolt listák alapján: a 2-2 szélső értéket minden tételnél figyelmen kívül hagytuk A mobilfejlesztői piac kompetitív – de kiforratlan

Alkalmazás vagy optimalizált weboldal?  Nem kell eldönteni  Látjuk a jövőt: ott van a számítógépünkön Persze a jövő lehet messze!  Persze keresztbe is tehetnek az elméletünknek... Min múlik?  A tartalomipar számára az átlagosnál is könnyebb a válasz  Ha tehát mobilweb (először) - azon belül mik a megkülönböztető tényezők? –Brand –Tartalom –Funkcionalitás –Használhatóság –Esztétika User Interface

Azt hisszük, triviális, pedig… A tartalom és a funkcionalitás mellett kiemelten fontos a megjelenés. 1.A mobil site nem az átöltöztetett desktop oldal 2.A mobil hirdetés nem az átméretezett desktop hirdetés 3.A mobil használat nem a kicsinyített webes felhasználás 4.Más környezet, elvárások, hangsúlyok, tartalmak, funkciók 5.A kevesebb újfent több, nagyobb szigor a felületen, mint desktopon 6.A kis számú technikai funkció korlátlan variabilitása (v.ö.: zene 8 hangjegyből) 7.A tárgy (telefon vagy táblagép) személyesebb, mint a számítógép 8.Ujj-ergonómia az egér-ergonómia helyett 9.A fogyasztó esztétikailag és felhasználó-barátság szempontjából nem tudatos, mégis csak nagyon profi tervezéssel lehet igényeinek megfelelni 10.Menedzsment szinten is fontos: design, ergonómia (csak ne mi szakértsük…)

Külföldi címlapok, first view…

Hazai címlapok, first view…

Hazai címlapok fekve - széthúz, felfúj, átrendez…

Külföldi cikkoldalak, first view…

Hazai cikkoldalak, first view… („katasztrofális”)

Köszönöm a megtisztelőt! BarCEMP 2011