Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Advertisements

Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Készült a leendő vizsgázóknak
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A történetünk 1950-ben alapították (Állami Vas-Fém-Gépipari Gimnázium)
1 AZ ÁTALAKULÓ SZAKKÉPZÉS FŐVÁROSI PEDADÓGIAI NAPOK 2OO4.november 15. Dr. Szenes György igazgató.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
A szakmai program (helyi tanterv) készítése
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
program minden kedves résztvevőjét !
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Déri Miksa Tagintézmény
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Felnőttoktatási tájékoztatója
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Gépgyártástechnológiai technikus
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
Pályaválasztási szülői értekezlet
SZAKMAI FÓRUM 2012.OKTÓBER 17. HEVES EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM.
TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” a Pécsi 500. Sz. Angster József Szakképző.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Félévi beszámoló Napirend Törvényi változások Törvényi változások Statisztika, tanulmányi helyzet, műszaki beszámoló Statisztika, tanulmányi.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Urbanovszky István Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Válassz pályát, válassz szakmát. Dönts jól
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
NYITOTT KAPUK NAPJA november 14.
Előadás másolata:

Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK Budapest, szeptember 26.

A tagintézmény képzési szerkezete Informatika szakmacsoport Informatika szakmacsoport A képzés szakmailag felkészít a számítástechnikai és informatikai rendszerek gépipari alkalmazására, kezelésére, működtetésére. Kimenete: Gépipari számítástechnikai technikus 2008-tól CAD-CAM informatikus

A tagintézmény képzési szerkezete szakmacsoport Közlekedés szakmacsoport A szakmacsoport képzési célja olyan alapvető logisztikai, szállítmányozási, marketing, informatikai, idegen nyelvi, vám- és pénzügyi, vállalkozási ismeretek elsajátítása a közlekedés területén, amelyek az érettségi után jó alapot adnak a választott speciális szakma megszerzéséhez. Kimenete: Közlekedési üzemviteli szállítmányozási technikus 2008-tól Közlekedésüzemviteli-ellátó

A tagintézmény képzési szerkezete szakmacsoport Gépész szakmacsoport A hagyományos gépészeti és technológiai ismeretek elsajátítása mellett fontos célkitűzés a legkorszerűbb technikák - technológiák hatékony oktatása a számítástechnikai rendszerek alkalmazása, kezelése, működtetése. Kimenete: Gépgyártástechnológiai technikus 2007-től MODULRENDSZERŰ KÉPZÉS

A képzési céljaink, mit szeretnénk elérni Technikusi bizonyítvány megszerzése szakmacsoportnak megfelelően. A modulrendszer előnyeinek kihasználása. (Több szakképesítés megszerezhetősége.) Továbbtanulás felsőoktatási intézményekben. százalékát Általában a tanulóink több mint 60 százalékát felveszik felsőoktatási intézménybe.

A modulrendszerű képzés bevezetésének tervezése Amit figyelembe vettünk:  A gépgyártástechnológus technikus SZVK-ja  A gépgyártástechnológus technikus központi programja  A gépész szakmacsoport érettségi követelményei  Az iskola sajátosságai  1 év alatt képzünk technikusokat  évfolyam beszámítása  évfolyam gyakorlati csoportbontása

A modulrendszerű képzés bevezetése Modul követelmények, melyek érettségi követelmények is. Érettségi követelmények Ami érettségi követelmény, de nem modul követelmény

A modulrendszerű képzés bevezetése Az azonosító számú, Gépgyártástechnológiai technikus megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljai

A modulrendszerű képzés bevezetése

A szakmai elméleti és gyakorlati képzést ebben az évben úgy kezdtük el, hogy évfolyamig mindenhol bevezetésre került az itt bemutatott program. A szakmai program változása miatti kompetencia és tananyag hiányosságokat tanórán és tanórán kívüli foglakozásokon pótoljuk.

A modulrendszerű képzés bevezetése A évfolyamon Heti 4 óra gyakorlat (maximálisan 12 fővel) csoportbontásban. Heti 2 óra elmélet. A évfolyam Heti 6-8 óra gyakorlat és elmélet igényes gyakorlat. Heti 2-4 óra elmélet.

A modulrendszerű képzés bevezetése A 12. évfolyam elvégzése után érettségi lehetőség gépészeti alapismeretekből. Az érettségizni szándékozókat évfolyamon plusz heti 2 órával segítjük az érettségi követelmények elsajátításában. (emelt képzés) A szakmai érettségi nem előfeltétele a 2/14. évfolyam megkezdésének. A 12. évfolyam követelményeit teljesítők jelentkezhetnek a szakképző évfolyamra.

A modulrendszerű képzés bevezetése Az 1/13. évfolyamot beszámítással elfogadjuk. A 2/14. évfolyam megkezdésének feltételei: Előzetes kompetencia felmérés (gépészeti alapismeretekből érettségizetteknek felmentés) A hiányosságok feltárása Nyári tantermi gyakorlat Szükséges kompetenciák ismétlése, a hiányosságok pótlása

A modulrendszerű képzés bevezetése Osztályzásról évfolyamon a tanulók szakmai alapozó jegyet kapnak (2-4 tantárgy súlyozott átlagát). 2/14. évfolyamon tantárgyakból osztályozzuk őket, de modul jegyet is kapnak.

A modulrendszerű képzés bevezetése A rendszerhez elkészült a szakmai program. Pl. 4 óra/hét 4. Tananyagegység: 108/1.0/ Anyagvizsgálatok 4.2 Tananyagelem: 108/1.2/ Anyagvizsgálatok kiegészítő ismeretei 5. Tananyagegység: 108/2.0/ Geometriai mérések 5.2 Tananyagelem: 108/2.2/ Geometriai mérések kiegészítő ismeretei

A modulrendszerű képzés bevezetése A szakmai program minden tananyagelméhez hozzárendeltük a következőket:  Hozzárendelt feladatkompetenciákat  Hozzárendelt szakmai ismeretalkalmazásokat  Hozzárendelt szakmai készségeket  Hozzárendelt módszerkompetenciákat  Hozzárendelt társas kompetenciákat  Hozzárendelt személyes kompetenciákat  Tanulói tevékenységformákat  A képzési helyszín jellegét  Képzési időt  A tananyagelem tartalmának tömör meghatározását

A modulrendszerű képzés bevezetése Az iskola éves munkatervében is fontos szerepet kapott a modulrendszer bevezetése! (részlet) Feladat: Gépész szakmacsoport  Az új szakmai program véglegesítése  A helyi tanterv véglegesítése  A tanmenetek elkészítése Felelős: tagintézmény-vezető, műszaki tagintézményvezető-helyettes, gépész munkaközösség-vezető Határidő: szeptember 24.

A modulrendszerű képzés bevezetése  A bevezetés ellenőrzése, esetleges beavatkozás  Az iskolarendszerben képzett szakmák melletti más szakmák megszerzésének a lehetőségének a kidolgozása (pl. CNC) Határidő: október 30.  A modulrendszerű vizsga megismerése a tanároknak, ismertetése a diákoknak (mintafeladatok, tételsorok, NSZFI honlap) Felelős:tagintézmény-vezető, műszaki tagintézményvezető-helyettes, gépész munkaközösség-vezető Határidő: folyamatos

A modulrendszerű képzés lehetőségei Pl. a CNC forgácsoló szakképesítés megszerezhetősége (iskolarendszeren kívüli képzésben) A gépgyártástechnológiai technikus szakmai vizsga után a következő modulokból már nem kell vizsgázni!

A modulrendszerű képzés lehetőségei Szakmai vizsgát kell tenni a következő modulokból! Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések CNC-forgácsolási feladatokEREDMÉNY Rövidebb képzési idővel két szakképesítés megszerezhető

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Hicsó György tagintézmény-vezető Gépipari, Közlekedési Szakközép-és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény Szolnok