G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Készítette: Sallai Katalin
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Az évi XCII. törvény (az évi XXI. törvény módosítása)
Az évi C. törvény a helyi adókról 2008/2009/I.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
Felsőfokú szakképzés Csorba László
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
MAGYAR KÖZGAZDASÁGI TÁRSASÁG PÉNZÜGYI SZAKOSZTÁLY Kossuth klub: április 14. Dr. Lóránt Zoltán (az önkormányzati gazdálkodás nehézségei Magyarországon)
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
Válságkezelés eredményei, lehetőségek a válság után december 3. Dr. Oszkó Péter pénzügyminiszter.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Fékezés vagy lendület? Tovább nehezedik a hazai munkahelyteremtő mikro-, kis- és középes vállalkozások helyzete Varga Mihály, 2004.október 10.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Győr város helyi adóinak áttekintése és tájékoztató az építményadó mértékének tervezett változtatásáról SIMON RÓBERT BALÁZS Győr Megyei.
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
Gazdasági és vagyoni helyzet, gazdálkodás, költségvetés.
Foglalkoztatás-politika
Vázlat; nem elégséges tananyag!1 A helyi önkormányzatok 1990-ben kialakult, második legnagyobb alrendszer Az államháztartás helyi szintje, szerepe: közfeladatok.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Az adóreform lehetséges irányai Palócz Éva Kopint-Tárki Zrt.
Államháztartási alapismeretek
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Pénzügyi elemzés és javaslatok Hajdúnánás Város gazdálkodásához ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös Önkormányzati.
Vagyon : az önkormányzat közigazgatási területen lévő ingatlanok,
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Családbarát adórendszer Magyarországon Tamásné Czinege Csilla NAV Adószakmai Ügyekért Felelős Szakmai Helyettes július 5.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
Rábapatona Község Önkormányzat 2011 évi költségvetés végrehajtása.
Önkormányzat és állam.
TOP vas megyei aktualitásai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
Tájékoztató Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Heves megye gazdasági helyzetképe, I. negyedév
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Megszületett a megoldás
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, március hó

Győr Megyei Jogú Város adó- és gazdaságpolitikáját alapvetően a áprilisában elfogadott évre szóló Gazdasági Program határozza meg. A Program kiemeli: elsődleges követelmény az önkormányzat stabil pénzügyi helyzetének, a kiegyensúlyozott, takarékos és hatékony gazdálkodás kereteinek, valamint a helyben működő gazdasági szereplők részére biztosított befektetés-ösztönző helyi gazdaságszabályozási eszközök fenntartása. Gazdasági program

Helyi adók fajtái A helyi adók összetételét tekintve egyre inkább meghatározó szerepet foglal el a helyi iparűzési adó Iparűzési adó Építményadó Idegenforgalmi adó Gépjárműadó (átengedett központi adó)

Átengedett központi adók Az önkormányzat kezeli - átengedett központi adóként - a gépjárműadót évig a befizetett gépjárműadó 100%-a az önkormányzatot illette meg évtől az adózók által befizetett gépjárműadó 40%-a marad helyben, 60%-a a központi költségvetést illeti meg. Győr Megyei Jogú Város gépjárműadóból származó saját bevétele évente 450 millió forint körül mozog.

Helyi adók szerepe évtől az önkormányzat és az állam közötti feladatmegosztás új szabályozása (köznevelési és közigazgatási rendszer átalakítása) következtében az önkormányzat részére folyósított költségvetési támogatások csökkentek. Stratégiai jelentőségűvé vált az önkormányzati bevételeken belül a helyi adók szerepének növekedése. * *Adatok eFt-ban

Helyi adók megoszlása  Előzetes adat 

Kitekintés Győr Város megyei jogú városok között elfoglalt pozíciója Önkormányzati adóbevételek években* (65 ezer fő lakosság szám feletti városok esetében) (milliárd Ft) *Forrás: MJVSZ Adóhatóságok Vezetőinek Kollégiuma  Előzetes adat 

Helyi iparűzési adó A helyi iparűzési adó helyes mértékének megválasztása ösztönzően hathat a helyi gazdaság fellendítésére is. E szellemben döntött úgy Győr Megyei Jogú Város Közgyűlése, hogy évtől 10%-kal, 2%-ról 1,8%-ra csökkentette a helyi iparűzési adó mértékét. Megyei jogú városok helyi iparűzési adómértékei évben* *Forrás: MJVSZ Adóhatóságok Vezetőinek Kollégiuma

Helyi iparűzési adó Az adókulcs mérséklése nem érintette hátrányosan a város iparűzési adóbevételét, a gazdaságra élénkítő hatást gyakorolt, a bevételek növekedtek. Helyi iparűzési adóbevételek alakulása  Előzetes adat 

Helyi iparűzési adó Vállalkozások támogatása A helyi adókról szóló évi C. törvény (Htv.) 39/C. §-ának felhatalmazása alapján önkormányzati döntés által adómentességben részesül az a vállalkozás (vállalkozó) amelynek (akinek) a vállalkozási szintű helyi iparűzési adóalapja nem éri el a 2,5 millió Ft-ot. Ebbe az adózói körbe tartozik kb KATA tételes adózási módot választó adóalany is évtől a Htv. 39/C. §-ának felhatalmazása alapján Győr városa adómentességben részesíti azon vállalkozó háziorvosokat, akiknek adóalapja a 20 millió Ft-ot nem haladja meg. A központi szabályozás a Htv. 39/D. §-ban foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó adóalap-mentességet biztosít.

Helyi iparűzési adóalanyok Helyi iparűzési adóalanyok számának alakulása évben  Előzetes adat 

Kitekintés Helyi iparűzési adóbevételek alakulása években* (milliárd Ft) *Forrás: MJVSZ Adóhatóságok Vezetőinek Kollégiuma   Előzetes adat

Építményadó Az építményadó egyre jelentősebb arányt képvisel a helyi adók rendszerében. Az önkormányzat által adóztatott hasznos alapterület folyamatos növekedésének köszönhetően a város ebből az adónemből származó bevétele meghaladja a 3 milliárd forintot.

Építményadó Az építményadó adóalanyok, adótárgyak számának alakulása és az adóztatott hasznos alapterület (m 2 ) bemutatása év  Előzetes adat 

Kitekintés *Forrás: MJVSZ Adóhatóságok Vezetőinek Kollégiuma évi fajlagos építményadó átlagos mértéke* (Éves adó/adóztatott alapterület) (Nyíregyháza: nincs adat forgalmi típusú adóztatás miatt) évben az építményadó mértékének törvényi maximuma Ft

Költségvetés Győr Megyei Jogú Város évi költségvetése meghatározza rendelkezésre álló pénzeszközök felhasználásának fontosabb prioritásait: alapvető cél az élhető város koncepciójának továbbvitele, az önkormányzat lehetőségeit kihasználva, a versenyképesség növekedését szolgáló intézkedésekkel részt kell vállalni a város gazdasági potenciáljának erősítéséből, az elmúlt években megkezdett beruházások folytatása, a projektek megvalósításához kapcsolódóan pályázati források felkutatása, a évi Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivállal (EYOF) kapcsolatos fejlesztési és működési kiadások finanszírozása, biztonságot adó tartalék képzése biztosítja a város stabil pénzügyi pozícióinak rövid és középtávon történő fenntartását

K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, március 18.