Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, 2014. május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Advertisements

A „Közép-Európa Év ” V4 és KEK elnökség
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Status Quo elemzések tapasztalatai prezentáció Karácsony.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Várpalota elkerülő építése
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
műszaki osztályvezető
ENERGIABIZTONSÁG 2009 Földgáz és energiabiztonság Rahóty Zoltán E
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
KÖZOP-hoz illeszkedő projektek határmetszési szakaszainak megvalósíthatósági tanulmány szintű feltárása, azok hálózati vizsgálata a Magyarország határszakaszain.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
NELI-projekt bemutatása
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Magyarország észak és dél között – régiós fejlesztések március 29. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
MIT TEHETÜNK A GÁZFÜGGŐSÉG CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN?
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
ELENA Program – energetikai beruházások előkészítésének finanszírozási lehetősége Szabó Valéria Nemzetközi projektmenedzser.
GÁZPIACI HELYZETKÉP A FÖLDGÁZIPAR STRATÉGIAI KÉRDÉSEI 2007 május.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
1 V4 országok gazdasági együttműködésének áttekintése Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Tamás SZŐKE Szlovák Építésügyi és Régiófejlesztési Minisztérium
2017. július 5..
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Előadás másolata:

Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor Külügyminisztérium

EURÓPA vs. Abendland

M8 Air Cargo Dunai hajózás Széles nyomtáv mélységi bevezetés Constanta (RO) Egyedül nem megy! Multimodális csomópontok

Áruszállítás vízi úton a kontinensen: Összköltség ausztrál vasércre vetítve?

A Duna holland és román szemmel

Lengyelország Csehország Szlovákia Magyarország

V4 belső prioritások Transport Energy Business Growth Employment Energia Közlekedés Fejlődés

 Biztonságpolitika  Gazdasági együttműködés  Közös külpolitika  Parlamenti dimenzió  Energia biztonság  Észak-déli közlekedési infrastruktúra fejlesztés Főbb együttműködési területek

Energia Biztonság Diverzifikáció és piaci integráció: A hiányzó É-D energia interkonnektorok megépítése (HU-SK, PL-SK interkonnektor) Lengyel LNG terminál Közös Gázpiaci Fórum Nukleáris együttműködés

Észak-déli közlekedés infrastruktúra fejlesztése Biztosítanunk kell: Észak-déli közúti és vasúti fejlesztések Határkeresztező utak kellő frekvenciában Logisztikai lehetőségek megnyitása Pl.: Magyar-Szlovák határmenti infrastruktúra fejlesztési program Közúti határmetszések számának növelése (egyezmény) A vasúti és az autópálya összeköttetések felújítása és számuk növelése Határhidak építése

Mit tudunk a nemzetgazdasági adatokból? Multinacionális gyártók Multinacionális logisztikai szervezetek Számlázás FogyasztásTermelés

V4 Miniszterelnökök csúcstalálkozója Vita a V4 észak-déli közlekedési infrastruktúra program elindításáról (2013. október 14.)

Az észak-déli közlekedési infrastruktúra fejlesztési program megalapozása 1. A V4-es közlekedés és teherszállítás fejlődési fókuszpontjainak valamint gátjainak vizsgálata. 2. A rövid távon, költséghatékonyan megoldható közlekedési szűk keresztmetszetek feltérképezése a V4 régióban 3. Közös kutatási és tervezési program megkezdése: A régiós tranzitforgalom volumenének és egyéb paramétereinek mérése, A régiós folyami és tengeri kikötők, logisztikai és ipari centrumok infrastrukturális hinterlandjának vizsgálata, különös tekintettel a „smart transport” régiós elterjedésének denzitására és intenzitására.

Határátkelők átlagos távolsága

Határátkelők a külső határszakaszokon:

V4 Közúthálózat, hiányzó kapcsolatok

V4 Vasúthálózat, hiányzó kapcsolatok

Közlekedési szolgáltatások színvonal mutatói

Nem rendelkezünk megfelelő - V4‐ek közötti forgalmi adatokkal. A meglévő adatok és értelmezésük nem konzisztens. Az esetleg rendelkezésre álló mérési adatok nincsenek interpolálva. A V4 országokon áthaladó tranzitforgalom növekedése fejlesztéseket indokol, melyek közúti vagy vasútra terelése stratégiai kérdés. Mit tudunk, mit nem tudunk?

közös mérés és adatmegosztás közös hatékonyságelemzés közös koncepció kialakítása és tervezése V4 közös közlekedési infrastruktúra‐fejlesztés! MÉRD, AMI MÉRHETŐ!

A Visegrádi Együttműködés országai közlekedési államtitkárainak találkozója Budapest november 27. & Regionális Kikötők Konferenciája Budapest, 2013.nov

Az együttműködés ütemezése I. - Előkészítési fázis V4 HU PRES (ToR, RoP) II – Kutatás és tervezés (KTI + …) III – 2020 – EU tárgyalások (kohézió?) IV.- Az operatív programok megvalósítása

Az infrastruktúra fejlesztés „szépségei”

Idő / Költség Kivitelezés  Területszerzés- előkészítés /Kisajátítás  Szerződéskötések  Közbeszerzések  Kivitelezési források biztosítása  Műszaki tervezés  Engedélyeztetés  (környezeti (hatás)vizsgálatok tervek, engedélyek, etc.) Megvalósíthatósági tanulmányok  Költség: 80 – 90% Idő: 1-2 év Költség: % Idő: 5 – 12 év vagy még több

Köszönöm, a figyelmet!