Iskolán kívüli tehetséggondozó programok (Dánia, Anglia, Szlovákia és Szerbia esetében) Paksi Adrienn.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Az egyéni fejlesztési terv
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 2100 Gödöllő, Tessedik S.u. 6. Tel.: 28/ ; Fax: 28/ Élethosszig tartó.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Előadás másolata:

Iskolán kívüli tehetséggondozó programok (Dánia, Anglia, Szlovákia és Szerbia esetében) Paksi Adrienn

Dánia Számos oktatási és képzési területen az ország kiválóan teljesít. (felsőfokú végzettség, life long learning, friss diplomások) a tankötelezettség éves korig tart nagy hagyománya van a magániskoláknak – jelentős beruházások Gifted Children Denmark (szülői civil szervezet a tehetséges gyermekek érdekeiért – 1600 gyermek vesz benne részt) augusztus: Világ Tehetségtanácsának 21. konferenciája (Odense városában)

„A dán tehetséggondozás Mekkája” Holstebro as évekbeli polgármester (Kai Nielsen) Alberto Giacometti Nő a szekéren című képét a város központjába helyezte el - mind az 5 művészeti területen magas színvonalú képzések (zene, művészet és design, tánc, musical és színház, kreatív írás)

2005-ben Holstebroban alapították. Művészeti tehetségeket fejlesztő akadémia, ahol éves kor közötti tehetséges fiatalok fejlesztése a cél. Működését nagy részében Holstebro önkormányzata finanszírozza. 5 területen kínál tanfolyamokat: - rugalmas képzés: óra hetente, délutánonként Danish Talent Academy

5 művészeti terület 1. művészet és design -képzőművészet, design, építészet, formatervezés, fotózás, előadóművészet -a kurzus 3 évig tart -legalább heti két alkalom: hétfő-csütörtök 15:45-18:45 2. tánc -3 évig tartó kurzus -heti óra oktatási idő

5 művészeti terület 3. kreatív írás - 36 héten keresztül heti 10 órában - magas esztétikai értékű szövegek írása és elemzése a cél 4. musical és színház - dráma, szólóének, tánc és kórusok - 3 éves képzés heti órában 5. zene - 3 irányvonal: klasszikus, ritmikus, általános

Anglia Az országban a tehetséggondozás hosszú múltra tekint vissza. Innovatív kezdeményezés e téren Excellence in Schools – „Kiválóság a városokban” program – tehetségkoordinátorok hálózata Tehetséges Fiatalok Nemzeti Akadémiája (NAGTY) – az IGGY program elődje március „Kiválóság mindenütt” – következő 5 év stratégiája az oktatásban

IGGY program Az IGGY program a kommunikációs lehetőségek kiaknázására tesz kísérletet Warwick Egyetemen rendezett Világ Tanács a Tehetséges Gyermekekért (WCGTC) konferencia jelentett áttörést - pilot programként indult: 1000 fő éves tehetséges gyermeket célzott online tanulási programokkal, online képzési hálózattal, 150 fős nyári akadémiával

IGGY program -globális közösségi hálózat, melynek célja a évesek számára olyan tehetségfejlesztő program létrehozása, amely hozzásegíti a diákokat a képességeik kibontakoztatására -nemzetközi, angol nyelvű hálózat: IGGY.NET

IGGY.NET A hálózaton a tagok saját profillal rendelkeznek: - biztonságos virtuális tér a kapcsolattartásra és nemzetközi együttműködések kialakítására - a program vezetői a hálózaton keresztül inspirálják a fiatalokat a matematika, természettudomány, politika és történelem területein - eszközök: videók, oktatási segédanyagok, diáktalálkozók

Célkitűzéseik: -önálló, kritikai gondolkodásra való nevelés és ösztönzés -nemzetközi kapcsolattartás online, nemzetközi közösségek Eredmények: április 40 országból 2500 diák diák (közösségi oldallal is elkezdték hirdetni országból diák

Szlovákia Rövid idő alatt hatalmas fejlődési utat járt be az ország. Az oktatásügyet érintő stratégiákért az Oktatásügyért, Tudományos Kutatásért és Sportért Felelős Minisztérium felel. Az oktatási rendszer három fő szakaszra osztható. tankötelezettségi idő 10 év (6-16 éves korig) tehetséggondozás területe: az intellektuális tehetségek, művészeti és sporttehetségek

2012. LEAF Cél: - a jövőbeni vezetők fiatal korban való kiszűrése - a 13 és 35 év közötti fiatalok fejlődésének segítése 3 irány: - oktatáshoz kapcsolódó programok - külföldön élő szlovákokat érintő programok - fiatal szlovák szakemberek fejlődésének elősegítése

LEAF A fiatalok toborzása során 4 alapelv: 1) Ethics – üzenet: Mutass tiszteletet! 2) Excellence – üzenet: Légy kitartó! 3) Entrepreneurial Leadership – üzenet: Légy kezdeményező! 4) Engagement – üzenet: Légy hálás!

LEAF táborai 2015-ben a Nemzetközi Nyári Program keretein belül - LEAF Nemzetközi Vezetőképző Nyári Tábor - LEAF Nemzetközi Angol Nyelvi Tábor

Nemzetközi Vezetőképző Nyári Tábor - 12 nap: valós problémához kapcsolódó projekten kell dolgozniuk - „project team” 3 mottó alapján LEAF Nemzetközi Angol Nyelvi Tábor - 19 nap: kiscsoportos foglalkozás – tematikus „klubok” - szóbeli felmérések, internetes véleménynyilvánítás

Szerbia A társadalom megszenvedte a délszláv háborúk ( ) okozta veszteségeket. A háborús konfliktusok enyhülésével Szerbia aktív részt vállalt az Európai Társadalmi Beilleszkedés Fejlesztési Programjában. PISA adatok: alacsony szintű eredmények – oktatásügyi fejlettségben az országban elmaradás figyelhető meg.

A tehetséggondozás nemzeti keretei Egyre több pedagógus fordít figyelmet a tehetséggondozásra. Vajdaságban 2003 óta működik intézményesített magyar nyelvű tehetséggondozás. (28 Tehetségpont) Probléma: visszaesett a fiatalok érdeklődése a kulcsfontosságú természettudomány területek iránt – erre próbálnak válaszolni a programmal.

Pro Scientia Natura Alapítvány zentai Kertészek Egyesülete (civil szervezet) hozta létre Cél: a térség vidék- és agrárfejlesztéséhez való hozzájárulás, ezzel kapcsolatos oktatási programok szervezése, kutatási és fejlesztési projektek, kapcsolatépítés és piackutatás Levelező tanrendű, államilag támogatott képzés a Szent István Egyetemmel - tangazdaság a kertészmérnökök képzéséhez Zentán

Pro Scientia Natura Alapítvány programjai A család szerepe a tehetséggondozásban konferencia Szalmaház Than Emléktábor A jövő energiái – energiát adni a fiataloknak c. szaktábor

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Család-, Ifjúság-, és Népesedéspolitikai Intézet