Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Üdvözlünk!. Az internetezők 90% - a vásárlás előtt a neten gyűjt információt 1998-ban 70 millió internetező volt a világon, ma kb. 2 milliárd.
Szakmai alaptréning 3. fejezet Készítette: Balázs Zoltán.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Korszerű interaktív alkalmazások Dynamic packaging Készítette: Mező Ildikó március 25.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Maráth Noémi OTP SZÉP kártya csoport
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Keresőmarketing stratégiák
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
TDM Szakmai Nap november 21.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai
Mitől jó a céges weboldal?
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Mi is tulajdonképpen SprintWealth üzlet? A SprintWealth weboldalról szoftvereket és e-könyveket tölthetsz le 29 USD regisztrációs díj ellenében. Az oldal.
Hírek május 30. Shanghai - Purple Mountain Hotel Az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) ülést tartott az együttműködés elősegítése és az új.
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
Online értékesítési modellek
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
A StoreWizard webáruház bemutatása
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
AFF Group driving mobile business Magyar Turizmus Zrt. Hungary Tourism iPhone alkalmazás.
Megújul a Magyar Földrajzi Társaság Az on-line felmérés eredményeinek értékelése Készitette: Erőss Ágnes – Mohai Andrea – Zimay Krisztián MFT évi.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Kuponos értékesítés vs. "hagyományos" online szobafoglalás Alternatív lehetőségek a szállodák kihasználtságának és cashflow- termelőképességének növelésére.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Irány Pécs! kártya.
Legyen megtalálható vállalkozásom az interneten!
Előadás másolata:

Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus Akadémia - Budapest,

BEMUTATKOZÓ Dunder Krisztián PARTNEREK / REFERENCIÁK TAGSÁG

HATÁS Kezdjük a „hatással”!  A belföldiek belföldi szállásfoglalása évek óta 54 Mrd Ft körül tart  Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak szaporodtak  Még szállodatulajdonosnak is van gyűjtőoldala  Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak erősödnek  a szallas.hu 2010-ben 2 Milliárd+ értékben közvetített  nemzetközi szinten a review-oldalak is döntéselőkészítővé váltak  A szállásfoglalás – mint voucher értékesítés – megjelent az aukciós site-okon, kuponos és közösségi vásárlás oldalakon is  Hotel Rubinia: voucher (Napi Tipp)  Összesen (I-III. negyedév): voucher  Valamit megváltoztatott a piacon. És ez még csak a kezdet.

SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat?

SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK  Ezernyi helyszín és szálláshely közül választhat  Összehasonlíthat ajánlatokat  Azonnal tud szállást foglalni  Mások véleménye alapján dönthet  Ár- és foglalási garanciát, esetleg bónuszpontokat kap  Újabban mobilon is foglalhat  Stb.  Magyarországon más szempontok is fontosak, de erről később. Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat?

SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak

SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak szállodaszempontból  Kontingenskezelés  Channel manager szoftverrel összekapcsolás  Közvetlen kontingens átemelés szállodától / lánctól  Perszonalizált jutalék  Stb.

SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Magyar szállásfoglalási oldalak (belföldi fókuszúak)  + „megszámlálhatatlan” kicsi vagy niche oldal

FELHASZNÁLÓK Hogyan viselkedik a magyar felhasználó az interneten?  A magyar internetezők utazási szokásai kutatás  Internetezőkre reprezentatív minta  Adatfelvétel április elején  Egyedi kutatás – részben publikus adatokkal

FELHASZNÁLÓK Az internetezők 76%-a interneten tervezi meg az utazást!  A válaszadók 46%-a szerint egy hosszú hétvégét elég pár héttel előtte megszervezni

FELHASZNÁLÓK Mi mennyire fontos az utazástervezés során?

FELHASZNÁLÓK Az ELSŐKÉNT felkeresett internetes oldal utazástervezéskor

FELHASZNÁLÓK Hogyan foglalnak szállást a magyar internetezők?

FELHASZNÁLÓK Van bizalom az online szállásfoglalás iránt „Nem szívesen intézem online a szállásfoglalást, nem bízom benne.” Bázis: interneten információkat keresők

FELHASZNÁLÓK Az ajánlat elfogadásában döntő szerepet játszik…

SZALLAS.HU STATISZTIKÁK A szallas.hu őszi felmérésének főbb adatai  Idei I-III. negyedévben a foglalások 36,5%-a egy éjszakára szólt.  7 éjszakát a foglalók összesen 1,5%-a szánt pihenésre  Tavaly a foglalások fele hotelbe történt, idén alig több, mint harmada  Tavaly a foglalások 28%-a volt 3*, idén már csak 21%  A vezetést az apartmanok és panziók vették át  Bevétel szerint 30%-kal több a 3* árbevétel, mint az apartmanoké  Hajdúszoboszló és Siófok a legkedveltebb, Budapest már a 3. helyen

ESETTANULMÁNY Hotel Szeleta***

ESETTANULMÁNY Az első lépés egy profi weboldal  Bizalmat ébresztő oldal és bemutatkozás  Profi fotók a helyszínről és a környezetről  Látnivaló- és programajánlatok  Ösztönző  Profi kommunikáció  Keresőbarát technológia  Ingerkeltő szövegek

ESETTANULMÁNY Hotel Szeleta*** Drasztikus átalakulás a foglalások tekintetében: offline vs. online  10 éve 70% - 30%  5 éve 30% - 70%  Most 90% fölötti az online foglalás A szállásfoglalási oldalak a foglalások 20-25%-át adják (800 foglalásból):  Booking.com: 53  Szallas.hu: 41  Utazzitthon.hu: 22  Budapesthotelstarts.com: 16  Hrs.com: 15  Utisugo.hu: 14

ESETTANULMÁNY A válság ellenére nőtt a vendégéjszakák száma Vendégéjszakák száma július-augusztus hónapokban:  2007: 2,2  2008: 2,6  2009: 3,5  2010: 3,1  2011: 3,1

ESETTANULMÁNY Jó marketinggel elkerülhető a bárkitől való függés A következő marketing eszközöket választottuk:  Jól összeállított weboldal tartalmi és technológiai szempontból  Keresőoptimalizálás  Google AdWords  Jelenlét portálokon (pl. miskolc.hu, barlangfurdo.hu, udulesicsekk.hu)  Tematikus oldalak megjelenési díjjal (pl. iranymagyarorszag.hu)  Női célcsoportot elérő oldalak (pl. nlcafe.hu)  Szállásfoglalási oldalak (pl. booking.com)

SZÁLLÁS SITE ELŐNYÖK A szállásfoglalási rendszerek meggyőző képessége profi

ÁLLANDÓ NYITOTT KÉRDÉSEK Jó együttműködés esetén a szállásfoglalási oldal előny Mind a szállásadó, mind a foglaló vissza tud élni a rendszerekkel  Szállásadó lemondatja a foglalási site-on keresztül érkező foglalást pár % kedvezményért  Szállásfoglaló nem mondja le, de nem is érkezik meg  Szállásfoglaló oldal szálloda nevére hirdet

Köszönöm a figyelmet!