Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus Akadémia - Budapest,
BEMUTATKOZÓ Dunder Krisztián PARTNEREK / REFERENCIÁK TAGSÁG
HATÁS Kezdjük a „hatással”! A belföldiek belföldi szállásfoglalása évek óta 54 Mrd Ft körül tart Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak szaporodtak Még szállodatulajdonosnak is van gyűjtőoldala Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak erősödnek a szallas.hu 2010-ben 2 Milliárd+ értékben közvetített nemzetközi szinten a review-oldalak is döntéselőkészítővé váltak A szállásfoglalás – mint voucher értékesítés – megjelent az aukciós site-okon, kuponos és közösségi vásárlás oldalakon is Hotel Rubinia: voucher (Napi Tipp) Összesen (I-III. negyedév): voucher Valamit megváltoztatott a piacon. És ez még csak a kezdet.
SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat?
SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Ezernyi helyszín és szálláshely közül választhat Összehasonlíthat ajánlatokat Azonnal tud szállást foglalni Mások véleménye alapján dönthet Ár- és foglalási garanciát, esetleg bónuszpontokat kap Újabban mobilon is foglalhat Stb. Magyarországon más szempontok is fontosak, de erről később. Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat?
SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak
SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak szállodaszempontból Kontingenskezelés Channel manager szoftverrel összekapcsolás Közvetlen kontingens átemelés szállodától / lánctól Perszonalizált jutalék Stb.
SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Magyar szállásfoglalási oldalak (belföldi fókuszúak) + „megszámlálhatatlan” kicsi vagy niche oldal
FELHASZNÁLÓK Hogyan viselkedik a magyar felhasználó az interneten? A magyar internetezők utazási szokásai kutatás Internetezőkre reprezentatív minta Adatfelvétel április elején Egyedi kutatás – részben publikus adatokkal
FELHASZNÁLÓK Az internetezők 76%-a interneten tervezi meg az utazást! A válaszadók 46%-a szerint egy hosszú hétvégét elég pár héttel előtte megszervezni
FELHASZNÁLÓK Mi mennyire fontos az utazástervezés során?
FELHASZNÁLÓK Az ELSŐKÉNT felkeresett internetes oldal utazástervezéskor
FELHASZNÁLÓK Hogyan foglalnak szállást a magyar internetezők?
FELHASZNÁLÓK Van bizalom az online szállásfoglalás iránt „Nem szívesen intézem online a szállásfoglalást, nem bízom benne.” Bázis: interneten információkat keresők
FELHASZNÁLÓK Az ajánlat elfogadásában döntő szerepet játszik…
SZALLAS.HU STATISZTIKÁK A szallas.hu őszi felmérésének főbb adatai Idei I-III. negyedévben a foglalások 36,5%-a egy éjszakára szólt. 7 éjszakát a foglalók összesen 1,5%-a szánt pihenésre Tavaly a foglalások fele hotelbe történt, idén alig több, mint harmada Tavaly a foglalások 28%-a volt 3*, idén már csak 21% A vezetést az apartmanok és panziók vették át Bevétel szerint 30%-kal több a 3* árbevétel, mint az apartmanoké Hajdúszoboszló és Siófok a legkedveltebb, Budapest már a 3. helyen
ESETTANULMÁNY Hotel Szeleta***
ESETTANULMÁNY Az első lépés egy profi weboldal Bizalmat ébresztő oldal és bemutatkozás Profi fotók a helyszínről és a környezetről Látnivaló- és programajánlatok Ösztönző Profi kommunikáció Keresőbarát technológia Ingerkeltő szövegek
ESETTANULMÁNY Hotel Szeleta*** Drasztikus átalakulás a foglalások tekintetében: offline vs. online 10 éve 70% - 30% 5 éve 30% - 70% Most 90% fölötti az online foglalás A szállásfoglalási oldalak a foglalások 20-25%-át adják (800 foglalásból): Booking.com: 53 Szallas.hu: 41 Utazzitthon.hu: 22 Budapesthotelstarts.com: 16 Hrs.com: 15 Utisugo.hu: 14
ESETTANULMÁNY A válság ellenére nőtt a vendégéjszakák száma Vendégéjszakák száma július-augusztus hónapokban: 2007: 2,2 2008: 2,6 2009: 3,5 2010: 3,1 2011: 3,1
ESETTANULMÁNY Jó marketinggel elkerülhető a bárkitől való függés A következő marketing eszközöket választottuk: Jól összeállított weboldal tartalmi és technológiai szempontból Keresőoptimalizálás Google AdWords Jelenlét portálokon (pl. miskolc.hu, barlangfurdo.hu, udulesicsekk.hu) Tematikus oldalak megjelenési díjjal (pl. iranymagyarorszag.hu) Női célcsoportot elérő oldalak (pl. nlcafe.hu) Szállásfoglalási oldalak (pl. booking.com)
SZÁLLÁS SITE ELŐNYÖK A szállásfoglalási rendszerek meggyőző képessége profi
ÁLLANDÓ NYITOTT KÉRDÉSEK Jó együttműködés esetén a szállásfoglalási oldal előny Mind a szállásadó, mind a foglaló vissza tud élni a rendszerekkel Szállásadó lemondatja a foglalási site-on keresztül érkező foglalást pár % kedvezményért Szállásfoglaló nem mondja le, de nem is érkezik meg Szállásfoglaló oldal szálloda nevére hirdet
Köszönöm a figyelmet!