Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló 2014. április 10. TÁMOP 2.2.5.B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Than mint referencia intézmény
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
FELVÉTELI tájékoztató
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Informatikai Szakképzési Portál
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Beszámoló a Szakképzés koordinációs munkacsoport munkájáról Petrovics Zsuzsanna.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai Szakképzési Portál
Bőrdíszműves munkacsoport
Női szabó munkacsoport
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
TÁMOP B-12/ „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” a Pécsi 500. Sz. Angster József Szakképző.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
TÁMOP B- 12/ „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Előadás másolata:

Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

A program elején elkészült munkatervünk menetében változások nem következtek be, a tervek szerint haladunk a projekt lebonyolításával. Áttanulmányoztuk a tanügyi dokumentumokat. Elkészítettük a helyi tanterveket. Elkészítettük a helyi program tanmeneteit. Felmértük az erőforrásokat. Megbeszéltük a használható módszereket. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Tantárgyak felosztása: – Györgyi Gyula: elméleti szakmai tantárgyak kidolgozása – Kalányos Ferenc: gyakorlati szakmai tantárgyak kidolgozása – Varga Zoltán: munka- és egészségvédelemmel kapcsolatos elmélet- gyakorlat kidolgozása (a többi szakmai munkacsoport részére is) és műszaki informatika gyakorlat a villanyszerelő képzés számára TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Megterveztük a bemutató órákat és eszközigényüket. Beszereztük a szükséges eszközöket. – Munkavédelem: Ambu Man tréning baba, Sam Splint, Chrisofix alkarsín, Ambu LifeKey+. – Hegesztési ismeretek: hegesztő elektródák. – Hegesztési gyakorlat: hegesztő gázok, hegesztő elektródák, és hozaganyagok. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Hegesztési gyakorlat bemutató óra (Kalányos Ferenc) TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Elsősegélynyújtás gyakorlata bemutató óra (Varga Zoltán) TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Hegesztési ismeretek I. bemutató óra (Györgyi Gyula) TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Óralátogatások TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Tananyagfejlesztés: – Györgyi Gyula: hegesztés előkészítő műveletei, bevonatos elektródák, hegesztés befejező műveletei, feladatlap összeállítása – Kalányos Ferenc: gyakorlati feladattár – Varga Zoltán: munkavédelem videótár (YouTube linkgyűjtemény), fotóalbum, kérdéssor, munkavédelem linkgyűjtemény, informatika feladattár TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Tapasztalatok: – A tanulók a képzésekre többségében hiányos kompetenciákkal érkeznek. – Neveltségi szintjük alacsony, ezért az ismeretanyag átadása nehéz. – A gyakorlati tevékenységekre fogékonyabbak, nagyobb sikerélményük van ezen a téren az elmélettel szemben. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap:

Tapasztalatok: A szakképzési kerettantervekben a tantárgyak újbóli bevezetése ésszerűbb, mint a moduláris rendszerű központi programok tananyagegységei, illetve elemei. A vizsgára való felkészítés is ésszerűbbé, és egyszerűbbé válik. Az elméleti, és gyakorlati tantárgyak szétválasztása reálisabbá teszi az értékelést, hiszen vannak olyak tanulók, akik a kisebb óraszámban tanított elméletből gyengén teljesítenek, gyakorlatban, azonban valóban ügyesek. A hegesztési ismeretek I. ; II. ; III. ; IV. tantárgyon belül, a termikus vágás, darabolás, valamint a hegesztett kötések vizsgálata ugyanazzal a tartalommal, viszonylag magas óraszámban mind a négy tantárgyban megjelenik, amire nem lenne feltétlenül szükség, hiszen csak a hegesztési technológiákból adódó különbségek ismertetése indokolt, a megegyező részeknél elegendő lenne, a hivatkozás, illetve az újbóli felelevenítés, amennyiben ezeket csak egy tantárgyon belül oktatnánk. A tananyag elsajátításával az átlagos képességű, és hozzáállású tanulóknak nincs problémájúk, viszonylag szép eredményeket érnek el, az elméleti ismeretekből is. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző Iskolában – Hegesztő csoport 500. Sz. Angster József Szakképző Iskola Cím: 7623 Pécs, Rét utca Telefon: +36 (72) , Honlap: