Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház – Budapest március szekció: Képzés-minősítés a tanácsadásban
I. Kiindulási pontok – megfontolandó kérdések II. A képzés elméleti és gyakorlati oldala III. Eredmények és törekvések
Az emberi erőforrás tanácsadó mesterszak helyzete és kihívásai a hazai felsőoktatásban és az NYME-AK-n A mesterszak képzőhelyei: –Pécsi Egyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar ( ) –Nyugat-magyarországi Egyetem ( ) –Debreceni Egyetem ( ) –Szent István Egyetem ( ) I. Kiindulási pontok – megfontolandó kérdések
II. A képzés elméleti és gyakorlati oldala - létszámok 2009/ / / / /13/ 2. aktív hallgatók 2. félév1. félév2. félév1. félév2. félév1. félév1./2./3./4. félév LLL/NL L L/N/L/L/ N/L /152157/ /3614/11/46/ 19/21/35 Mindöss zesen:
II. A képzés elméleti és gyakorlati oldala – a diszciplína Emberi erőforrás menedzsment (HRM, IHRM)Emberi erőforrás menedzsment (HRM, IHRM) Munka-pályatanácsadás (pályaorientáció, karriermenedzsment, TM/KM)Munka-pályatanácsadás (pályaorientáció, karriermenedzsment, TM/KM) Tanácsadási ismeretek – módszerek (pl. coaching, tréning, stb.)Tanácsadási ismeretek – módszerek (pl. coaching, tréning, stb.) Pszichológiai – szociálpszichológia, vezetési, szervezési ismeretek, esélyegyenlőség és a hátrányos helyzetű csoportok kezelésePszichológiai – szociálpszichológia, vezetési, szervezési ismeretek, esélyegyenlőség és a hátrányos helyzetű csoportok kezelése Szakmai gyakorlat (150/40 óra külön tárgyként is)Szakmai gyakorlat (150/40 óra külön tárgyként is) : Interdiszciplináris szemlélet : Interdiszciplináris szemlélet Cél és szemlélet: a teljes ember (test-szellem-lélek) figyelembe vétele – v. ö.: aCél és szemlélet: a teljes ember (test-szellem-lélek) figyelembe vétele – v. ö.: az Integrált Emberi Erőforrás Tanácsadás (IEET) mint tanácsadói megközelítés, módszer és szemlélet
A szakmai gyakorlat értékelése Két részből áll: –egyrészt a hallgató kap egy érdemjegyet a gyakorlatvezetőtől –másrészt a hallgatónak egy naplószerű beszámolót kell készítenie, melynek elemei: gyakorlati hely pontos neve, címe, elérhetőségek, honlap, látogatás időpontja(i) megismert gyakorlati helyen dolgozó kapcsolattartó neve, beosztása, elérhetősége a gyakorlati hely szakmai profilja, története, tevékenysége, filozófiája, stratégiája, stb. a szervezet felépítése az emberi erőforrás jellemző adatai döntés-előkészítés, döntéshozatal, végrehajtás-ellenőrzés, értékelés folyamata a hallgató által végzett konkrét tevékenység leírása napi bontásban és annak értékelése (önreflexió) a hallgató tapasztalatai, észrevételei és fejlesztési javaslatai mellékletek
„Mindennapi” szakmai gyakorlatok III. Eredmények és törekvések „Mindennapi” szakmai gyakorlatok Részvétel állásbörzéken (HVG és SZE Állásbörzék, Apáczai Karrier Nap, stb.)Részvétel állásbörzéken (HVG és SZE Állásbörzék, Apáczai Karrier Nap, stb.) Részvétel a Personal Hungary és a Professional Learning szakkiállításokon (2010., 2011., Budapest, SYMA Csarnok)Részvétel a Personal Hungary és a Professional Learning szakkiállításokon (2010., 2011., Budapest, SYMA Csarnok) Részvétel Győr és a Régió vonatkozó szakmai programjain (Győri Tehetségnapon november 12. Egyetemi Sportcsarnok, HSZOSZ konferencia Hotel Famulus Győr; ZSKF Budapest; Rév- Komárom: részvétel a Lifelong Learning Magyarország „Tudástőke” konferenciasorozatában oktatói és hallgatói előadókkal ( dr. habil. Szretykó György, dr. Pongrácz Attila, Gibicsár Anna, Koschek Adrienn )Részvétel Győr és a Régió vonatkozó szakmai programjain (Győri Tehetségnapon november 12. Egyetemi Sportcsarnok, HSZOSZ konferencia Hotel Famulus Győr; ZSKF Budapest; Rév- Komárom: részvétel a Lifelong Learning Magyarország „Tudástőke” konferenciasorozatában oktatói és hallgatói előadókkal ( dr. habil. Szretykó György, dr. Pongrácz Attila, Gibicsár Anna, Koschek Adrienn )
„Mindennapi” szakmai gyakorlatok III. Eredmények és törekvések „Mindennapi” szakmai gyakorlatok Tréningek az oktatás során, hallgatók gyakorlati tevékenységének a támogatása (TISZK, Apáczai Karrier Iroda, GYMSMKIK HR programjai, céges tapasztalatszerzés látogatási projektekkel, odafigyelés mindenre, ami körülöttünk zajlik az „emberi erőforrás fejlesztés” területén…)Tréningek az oktatás során, hallgatók gyakorlati tevékenységének a támogatása (TISZK, Apáczai Karrier Iroda, GYMSMKIK HR programjai, céges tapasztalatszerzés látogatási projektekkel, odafigyelés mindenre, ami körülöttünk zajlik az „emberi erőforrás fejlesztés” területén…) Legutóbb:Legutóbb: "Corporate Responsibility mint sikerfaktor az AUDI AG-nál” Dr. Peter F. Tropschuh interaktív előadásán való részvétel az SZE-n; Vállalati Partnerség Program 2013-
Köszönöm a figyelmet! Dr. Pongrácz Attila PhD NYME – AK Bölcsészet- és Társadalomtudományi Intézet Humánerőforrás-fejlesztési Intézeti Tanszék