Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
Advertisements

A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Csökkentse költségeit a Shellel Magyar Fuvarozói Fórum
 Nemzeti kutatástámogatók, például OTKA, MTA, DFG, ESRC, NWO  Két- és többoldalú megállapodások  ERA-Nets  Joint Programming  European Science Foundation.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A NATO létrejötte, bővítésének állomásai
Európai Unió.
Európai Unió.
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
Európai Unió Valahol Európában…...
Üdvözöljük Waldviertelben. következetesség kézimunka tapasztalat bölcsesség megbecsülés.
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Az Európai Unió a globális világban Készítette: Kozák Magdolna.
Készítette: Szabó Erwin Matematika BSC
Az Európai Unió története
Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar
Úti okmányok.
EU II..
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
T.K. 33 – 34. Az alapértelmezett előtér- és háttérszín, valamint a körvonalak színének beállításához a Paletta színeit használhatjuk. 1 Az RGB színrendszerben.
A versenyképesség technikai-minőségi oldaláról a „Schumpeter-termékek” kereskedelmének tükrében The research leading to these results has received funding.
Webes változat, animáció nélkül !!!
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
1914.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Az EURÓPAI UNIÓ (EU ismeretek)
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Az Európai Unió.
Európa regionális földrajza
V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?
Túl alacsony-e Magyarországon kórházi ágyak száma?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Káldos János Országos Széchényi Könyvtár Magyar Elektronikus Könyvtár.
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
Erőforrás- és költséghatékonyabb termelés szelekciós tenyésztéssel Bjarne Gjerde Nofima, Norvégia.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
Egészségi állapot Demográfia Horváthné Csolák Erika tanársegéd
A magyar biztosítási piac helyzete Pandurics Anett MABISZ Konferencia október 14.
1 Munkavállalás az EU/EGT tagállamokban - az EURES hálózat -
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
AMIT AZ UNIÓS MUNKAVÁLLALÁSRÓL TUDNI KELL. EUR opean E mployment S ervices.
Európai Uniós ismeretek Az európai integráció kialakulásának története.
Felmérés a versenyképességről a Textil/Ruházati-, és Bőriparban az új Tagállamokban valamint Bulgáriában és Romániában. TERMELÉS KISKERESKEDELMI ELADÁSOK.
LifeCareBusiness A TE LEHETŐSÉGED. 1 másodperces prezentáció: Előtte Köszönöm a figyelmet, viszontlátásra a regisztrációnál ! Az Ön tanácsadója: Kriminál.
GYERMEKESÉLY MAGYARORSZÁGON AZ UNICEF-JELENTÉS TÜKRÉBEN XIV. Baranyai Pedagógiai Napok Pécs, április
Campus Mundi ösztöndíj-tájékoztató
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
A konvergencia kritériumok teljesülése az euro-zónán kívül
A II. világháború (1.) A háború első szakasza
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
ösztöndíj-tájékoztató
Az ÁFA-csökkentés szükségessége és hatása a zöldség-gyümölcs ágazatban
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Campus Mundi ösztöndíjak
Friedrich Ebert Stiftung Szociális párbeszéd és ipar 4.0 konferencia
A termékenység alakulásának közgazdasági magyarázata
Előadás másolata:

Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban

Internet penetráció CEE régió Forrás: Gemius – január [2010. március - Fehéroroszország; korcsoport – CEE: 15+; Oroszország: 18+; Románia: 14+; Litvánia: 15-74] internet penetráció 2010 Észtország 71% Lettország 65% Szlovénia 62% Csehország 58% Litvánia 57% Lengyelország 50% Bulgária 50% Magyarország 49% Szlovákia 49% Horvátország 48% Románia 41% Törökország 37% Oroszország 36% Fehéroroszország 35% Ukrajna 21% 0% - 20% 21% - 40% 41% - 60% 61% - 80% 81%-100% 2009-ről 2010-re az internet penetráció Ukrajnát leszámítva Magyarországon nőtt leginkább, több mint 13%-kal!

Internet penetráció CEE régió vs. Nyugat-Európa Forrás: Eurostat; ITU 0% - 20% 21% - 40% 41% - 60% 61% - 80% 81%-100% internet penetráció 2009 Izland 90% Norvégia 88% Hollandia 86% Svédország 86% Luxemburg 83% Dánia 82% Finnország 79% Egyesült Királyság 76% Svájc 76% Németország 71% Belgium 70% Ausztria 67% Franciország 65% Írország 60% Málta 55% Spanyolország 54% Ciprus 45% Olaszország 42% Portugália 42% Görögország 38%

Szélessávú internet penetráció 2009 / CEE régió Forrás: Eurostat; Gemius 0% - 10% 11% - 20% 21% - 30% 31% - 40% BB penetráció Horvátország 36% Észtország 26% Szlovénia 22% Törökország ~ 20% Litvánia 18% Csehország 18% Lettország 18% Oroszország 18% Magyarország 17% Szlovákia 14% Lengyelország 13% Románia 12% Bulgária 12% Ukrajna 11% Fehéroroszország 9% Magyarországon, Szlovákiában és Romániában a legalacsonyabb a szélessávú internet kapcsolat díja

Szélessávú internet penetráció 2009 / CEE régió vs. Nyugat-Európa Forrás: Eurostat; ITU; OECD; Gemius 0% - 10% 11% - 20% 21% - 30% 31% - 40% BB penetráció Hollandia 38% Dánia 37% Norvégia 35% Svájc 34% Izland 34% Svédország 33% Luxemburg 31% Finnország 31% Franciaország 29% Egyesült Királyság 29% Németország 29% Belgium 28% Málta 26% Ausztria 22% Írország 21% Spanyolország 21% Ciprus 21% Olaszország 20% Portugália 18% Görögország 16%

A YouTube dominanciája figyelhető meg a legtöbb CEE országban és folyamatosan erősödik Elérése igen magas (leszámítva Oroszországot ahol kevesebb mint 30%) A pozíciója stabil, habár már nem növekszik olyan ütemben mint néhány évvel ezelőtt Forrás: Dánia: gemiusAudience; Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius; Oroszország: gemiusAudience; Magyarország: gemius/Ipsos Audience.com - elérés (reach)

Az internetezők évről évre több és több időt töltenek el a YouTube-on a CEE régióban A magyarok decemberben átlagosan több mint 4 órát voltak fönt az oldalon.com – eltöltött idő Forrás: Dánia: gemiusAudience; Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius; Oroszország: gemiusAudience; Magyarország: gemius/Ipsos Audience

A helyi videó-megosztó oldalakon eltöltött idő jelentősen kevesebb mint a YouTube esetében A helyi site-ok elérés tekintetében sem vetekedhetnek a globális óriással Forrás: Magyarország: gemius/Ipsos Audience, Csehország: NetMonitor –SPIR/Mediaresearch/Gemius, Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius, Oroszország: gemiusAudience A helyi videó-megosztókon eltöltött idő A helyi videómegosztók elérése az internetezők körében ( ) indavideo.hu22,52% videa.hu25,61% wrzuta.pl28,02% smotri.com4,59% stream.cz31,17%

A felnőtt tartalmak felhasználóinak száma stagnált az elmúlt évben Magyarországon Jelentősen csökkent az ilyen jellegű oldalakon eltöltött idő csaknem minden célcsoport esetén, az éves korosztály kivételével Forrás: Dánia: gemiusAudience, Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius, Magyarország: gemius/Ipsos Audience Növekedés mértéke a RedTube.com-on Lengyelország29% Magyarország2% Dánia-9%.com – látogatók (valós felhasználók) száma

Az RTL Most elérése most még csak kis része az RTL Klub teljes elérésének Forrás: RTL Most: gemiusStream, TV: az AGB Nielsen Media Research adatai alapjánhttp:// teljes lakosságra vonatkozó adatok (4 éves vagy annál idősebb lakosságra) Hagyományos TV vs. Online TV A Heti Hetes május 23.-i adását an nézték végig a TV-ben, míg a műsor látogatót vonzott az RTL Most-on a műsort követő egy hétben.

Az RTL Most keddi látogatottsága a hétfő esti Győzike Show és Showder Klub adások miatt ugrik meg Az RTL Most iránti érdeklődés hét közben a napi rendszerességgel sugárzott műsorok magas látogatottsága miatt nagyobb A csütörtöki nap az RTL Klub esetében a május 20-i Reggelis videó miatt rendkívül erős Forrás: gemiusStream Az RTL Klub és RTL Most videók látogatottsága (átlagosan naponta)

A görbe alakja nagyon hasonlít a tévénézési görbe alakjára, az esti főműsor-időben a legmagasabb a nézés Ellenben az online esetében a munkaidő kezdetekor a nézés megnő Az RTL Most-on a Rubi és a Barátok közt sorozatok után látható egy nagy növekedés a nézésben, többnyire ez a két műsor hozza a legtöbb látogatót Forrás: gemiusStream Az RTL Klub és RTL Most videók látogatottsága (átlagosan óránként)

Forrás: gemiusStream IPLA – Az egyes műsorkategóriák nézési ideje Fontos, hogy a megfelelő helyen helyezzünk el hirdetést

Köszönöm a figyelmet! Ács Tamás Gemius Hungary Kft /