MOBILROBOT-PROGRAMOZÓ VERSENY. A verseny célja: programozás iránt fokozottan érdeklődő diákok számára, lehetőséget biztosítani arra, hogy tudásukat, kreativitásukat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Géza-nap témahét Bátaszéken a II. Géza Gimnáziumban.
Advertisements

A sakk és a döntési képesség összefüggései (kutatási programvázlat)
LEGO® robotok az iskolában
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Piacképes programozói tudás a középiskolában
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Nagy László tanári öröksége Kazincbarcikán
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Szimulációs programok a tehetséggondozásban Számítógépes feladatok az Országos Szilárd Leó Fizikaversenyeken.
Adminisztratív teendők Kacsuk Péter Egyetemi tanár
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
LEGO Kör márc. 09. Könnyű belőle építkezni Kész alkatrészkészlet, nincs szükség megmunkálásra LEGO Mindstorms™ NXT™ kész rendszer Miért pont LEGO?
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Bemutatkozás Gergely Antal Gergő BME-VIK Mérnök informatikus szak
Vissza Előre Kezdőlap Bezárás Adatok Tervezés és előkészületek Óravázlatok, megjegyzések Tananyag, segédanyagok Értékelés és ellenőrzés Tartalom További.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Bányai Júlia Gimnázium
Tanulmányút Angliában Comenius project keretében, PHARE támogatással megvalósult program.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
A gyakorlatvezető mentor
HALLGATÓI ÖTLETPÁLYÁZAT PÁLYÁZATI ISMERTETŐ Passzív lakóotthon sérült emberek számára Nem Adom Fel, lakóotthon tervezési ötletpályázat építész hallgatók.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
NEXTWORK robotépítő verseny Mimóza Kommunikációs Kft. Pécskai Balázs.
Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A kerettantervek fejlesztése
A kerekasztal résztvevői
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Autonóm jellegű robot rover fedélzeti rendszere Góczán Bence Dávid Konzulens: dr Kiss Bálint Eszközök : Simonyi Károly Szakkollégium - LEGO Kör.
UniTech online mérnökverseny
Közgazdaság szakmacsoport
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Felnőttoktatási tájékoztatója
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
SZTE Műszaki Informatika Tanszék Középiskolai bemutató
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Merényi Ádám Takács Attila
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Gépgyártástechnológiai technikus
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Alliance Francaise-Debrecen Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola.
ÖSSZESÍTŐ A versenyen résztvevő felnőttek kérdőíve KI MIT TUD területi döntő Eger, május 8. 9: az adott állításra vonatkozó információ hiánya 1:
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
NJSzT Nemes Tihamér Országos Középiskolai Sámítástechnikai Tanulmányi Verseny.
A verseny meghirdetője: Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete A verseny célja: az informatikában tehetséges diákok számára lehetőséget teremteni.
Szakmai alapozás megújítása fejlesztési terület Projektvezetői értekezlet Salakta Tünde Budapest, február 11.
LabVIEW 2009 SP1 telepítése, funkcióinak megismerése Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
A verseny helyszíne a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, Százhalombatta.
Közismeret február 11.. természetismeret Tanulói dossziék, dobozok kiszállítása: –február utolsó hetétől Regionális konferenciák a tapasztalatcsere.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Szakmai versenyek a hálózati informatikában

Demonstrációs verseny
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Dr. Dőry Tibor, ügyvezető
Programjaink matematikából a ös tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

MOBILROBOT-PROGRAMOZÓ VERSENY

A verseny célja: programozás iránt fokozottan érdeklődő diákok számára, lehetőséget biztosítani arra, hogy tudásukat, kreativitásukat az elkészítendő pályamunka és a verseny döntőjén megoldott feladatok bemutatásával összemérjék. Rendező: Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai (GAMF) Kara és a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium

Verseny résztvevői: Bármely iskolatípus évfolyam Min. 2 – max. 4 fős csapatok A csapattagok különböző iskolák tanulói is lehetnek

Versenyfeladat: A verseny a LEGO cég által forgalmazott Mindstorms NXT robotok programozására épül, és 2 fordulós. Javasolt: grafikus NXT-G (LEGO és a National Instruments fejlesztése, LabView alapú) vagy a karakteres BricxCC (Mark Overmars – Bricx Command Center) fejlesztőkörnyezet

1. forduló: A csapatoknak otthoni munkával kell tetszőlegesen tervezett és épített Mindstorms NXT robotokra egy általuk választott legalább két robot kommunikációját kihasználó programozási feladatot megvalósítaniuk (pl.: távvezérlési feladat, kétszemélyes játékszimuláció, …). program(ok) magyarázatokkal ellátott forráskódját, a megoldott feladat leírását a megoldásról (robotok működéséről) készített videót kell elküldeniük CD-n vagy DVD-n a verseny szervezőinek. A pályamunkákat öttagú szakmai zsűri értékeli, figyelembe véve a programozás formai és tartalmi elemeit, a kreativitást, a megvalósítás részleteit.

Zsűri: Dr. Istenes Zoltán (egyetemi docens) ELTE IK - a versenybizottság elnöke Dr. Pap-Szigeti Róbert (főiskolai docens) KF GAMF Pásztor Attila (főiskolai adjunktus) KF GAMF Csordás Péter (középiskolai tanár) Mátyás Király Általános Iskola Mészáros Ádám (főiskolai hallgató) KF GAMF

2. forduló: (Az 1. forduló legjobb 8-12 csapata) A csapatoknak egy előre elkészített terepasztalon kell útvonalkövetési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk egy előre összeépített robotra írt programok segítségével. A rendelkezésre álló idő: 90 perc. A robotokat a helyszínen kapják, átépítésére nincs lehetőség. Valamennyi robot azonos szerkezetű és rendelkezik fény-, hang-, ultrahang- és nyomásérzékelőkkel, valamint két szervo motorral. Zsűri figyeli: teljesítés ideje és a feladat megvalósításának precizitása A csapatok az akadálypályán bemutatják a megoldásaikat, valamint előadás formájában az első fordulóban elkészített programjukat. A bemutatóra csapatonként 10 perc áll a rendelkezésükre. A tesztpálya teljes egészében csak a döntőn válik ismertté, de a csapatoknak a megoldandó programozási feladatok jellegéről, és a tesztpálya vázlatos felépítéséről az első forduló zárását követően tájékoztatást adnak

Végső sorrend: A zsűri döntése alapján alakul ki, amelynek része: – az első fordulóban elkészített program és robot, – a második fordulóban megvalósított akadálypálya megoldása, – a megtartott előadás. ÖSSZDÍJAZÁS: Ft