Fizika tanári konferencia Takács Judit Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG 2005. Június.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
a terület meghatározása
Advertisements

Orvosi széntabletta adszorpciójának vizsgálata ammóniával
Összefoglalás Fizika 7. o.
A kísérletezés Tk.:5. és 8. oldala.
10. Kísérletek acetilénnel 1. Az acetilén előállítása
A sűrűség.
51. A nitrogén-dioxid dimerizálódásának vizsgálata
Folyadékok és gázok mechanikája
Fizika tanár szakos hallgatóknak
1. Energiagazdálkodási rendszermodell
A térfogat és az űrtartalom mérése
A sűrűség meghatározása
Kémiai alapozó labor a 13. H osztály részére 2011/2012
Kémiai alapozó labor a 13. H osztály részére 2011/2012
Kémiai alapozó labor a 13. H osztály részére 2011/2012
Kísérletezés az EDAQ530 adatgyűjtő műszerrel
Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr
Fontosabb jelölések tisztázása G 1 : a nedves anyag (szárítandó anyag) tömege [kg/h] G 2 : a szárított anyag (szárítóból kilépő) tömege [kg/h] G v : az.
Ismerkedés a mikropellisztor típusú gázérzékelőkkel
Szerkezeti színek a természetben
A hőmérséklet mérése.
Révay Zsolt, Belgya Tamás, Molnár Gábor Richard B. Firestone
A folyadékok sűrűsége Hustota kvapalín.
ENERGIAGAZDÁLKODÁS 4. Energiahordozók fogadása, mérése és elosztása dr. Balikó Sándor:
„ … Hazajött, azt mondta: bocs, de a lejtőn le …” (30Y)
Az etén előállítása.
40. Kén melegítése.
Vízkeménység vizsgálata szappanforgáccsal
Acetilén előállítása, égetése, reakciója brómos és kálium-permanganátos vízzel Acetilén előállítása, égetése, reakciója brómos és kálium-permanganátos.
A fotoszintézis inezitásának változása a hőmérséklet fügvényében
Tk.: oldal + Tk.:19. oldal első két bekezdése
Az égés.
Súrlódási jelenségek vizsgálata (Tribológia)
Az Erzsébet híd mozgásvizsgálata GPS-technikával Szerkezetek geodéziája mérőgyakorlat Horváth István, Takács Bence BME Általános és Felsőgeodézia Tanszék.
Arginin ammonifikáció Készítette: Vas Nóra. Arginin ammonifikáció Ammonifikáció mérésére szolgáló labor kisérlet Ammonifikáció fontossága:  Ökoszisztémák.
ORSZÁGOS KÖZÉPISKOLAI TANULMÁNYI VERSENY FIZIKA KÍSÉRLETI FORDULÓ Budapest, április 5.
A mérési hiba.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai.
SZÁMÍTÁSI FELADAT Határozzuk meg, hogy egy biomassza alapú tüzelőanyag eltüzelésekor a kén-dioxid emisszió tekintetében túllépjük-e a határértéket. Az.
Mi is az a foglalkoztatási paktum? 3 város összefogása:Kőszeg, Csepreg, Bük Csatlakoztak: kis és nagy vállalkozások, egyesületek, munkaügyi központ Összefogás.
„És mégis mozgás a hő” Készítette: Horváth Zsolt Krisztián 11.c.
HŐTAN 1. KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
Készítette: Kiss István
Heike Kamerlingh Onnes
HŐTAN 3. KÉSZÍTETTE: SZOMBATI EDIT
A széndioxidról másképp
Cavendish ingája Fejős Gergő 12.c.
Tájékoztató a fizika tananyagfejlesztés első üteméről.
KÉSZÍTETTE: Mózes Norbert
Mágneses rezonancia módszerek: spinek tánca mágneses mezőben
A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH.
1 Általános tudnivalók Balthazár Zsolt főiskolai adjunktus Természettudományi Tanszék Természetismeret és környezetvédelem elmélet és gyakorlat.
INTELLIGENS MÉRŐK ALKALMAZÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI A KÖZMŰHÁLÓZATOKBAN Nagy Alex Szak: műszaki menedzser Szegedi Tudományegyetem Mérnöki kar június 10.
KÉMIAI REAKCIÓK. Kémiai reakciók Kémiai reakciónak tekintünk minden olyan változást, amely során a kiindulási anyag(ok) átalakul(nak) és egy vagy több.
1 FIZIKA Hőtan Balthazár Zsolt Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
Bölkény Melinda Nagy Eszter Takács Gergely
Részösszefoglalás Gyakorlás.
A hőmérséklet mérése.
Galileo Galilei hulahopp karikája és más érdekességek Fizikai quiz
Az anyagok tulajdonságai és változásai
Gázérzékelők, mikroméretű eszközök kutatás-fejlesztése
HŐ - SOKK CSÍRÁZTATÁS.
Áramlástani alapok évfolyam
Szalai Ádám Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
Szenzibilis és látens hőáram számítása gradiens módszerrel
A mérés A mérés összehasonlítás, ahol a mérendő mennyiséget hasonlítjuk össze az egységnyinek választott mennyiséggel. Hosszúság mérése: Hosszúságot hasonlítunk.
Pallósi Kata KŐSZEG Jurisich Miklós Gimnázium
* * ppm (v/v) azaz ppmv átszámítása
Fizika Tanári Konferencia Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Előadás másolata:

Fizika tanári konferencia Takács Judit Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG Június

A minute on the lip, a lifetime on the hip

E N N I vagy N E M E N N I

A kísérlet

Anyagok és eszközök: Mérőhenger (100cm 3 ) Erlenmeyer lombik Óraüveg Hőmérő Mérleg Bonctű Víz Mogyoró vagy földimogyoró

- Megmérjük a mogyoró tömegét - megmérjük az óraüveg tömegét - mérjük a hőmérsékletet a folyamat előtt és után cm 3 vizet melegítünk a mogyoró égetésével -mérjük a hamu tömegét Folyamat:

Számítások a kísérlet eredményei alapján (1 mogyoró) 100 g mogyoró által leadott energia a kísérlet alapján: 420 kcal/100 g Publikált adat: 690

100 g of energiatartalma földimogyoró:654 mogyoró: 690 dió: 654

Hibák: §Nyílt rendszer l Levegő l Üveg l Hőmérő §Tökéletlen égés §Egy mogyoró tömegének mérésekor nagy a relatív hiba

Szükséges tevékenységek (100 g) Könnyű séta1,1 h Könnyű házimunka0,75 h Tempós séta0,68 h Tánc0,43 h Könnyű kocogás0,4 h Tenisz0,4 h Síelés (lefelé)0,4 h Tempós kocogás0,3 h Kerékpározás0,3 h Úszás0,25 h

Esetleg egy kis mogyorót?