DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária 2013. március 19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Digitális Átállás
Advertisements

Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Moderátor: Sugár Mihály Vezető tanácsadó Távközlésszabályozási kihívások 2011 Kerekasztal-beszélgetés.
okostelefon alkalmazások a turizmusban
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Dr. Pados László Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
A média konvergenciája
Változások a közszolgálati tévéműsorok terjesztésében
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
A kábeltelevízió jövője,
A DIGITÁLIS FÖLDFELSZÍNI TELEVÍZIÓS KÍNÁLAT FEJLŐDÉSE
Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A digitális médiaterjesztés új irányai: koncepciók, lehetőségek és realitások a földfelszíni műsorszórásban Schneider Henrik Stratégia és Üzletfejlesztés.
Informatikai megoldások egy kézből
Az OTT audiovizuális terjesztés gyakorlata Schneider Henrik Április 22.
UGC Today UBS & CSFB Media Week Conferences December 7, 2004 Versenyző infrastruktúrák ”Navigálás a platformok csatájában”
ATL - mit hirdessünk és hol?
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
1 A digitális műsorterjesztés helyzete Magyarországon Kárpáti Rudolf műsorterjesztési vezérigazgató-helyettes Antenna Hungária Rt. Pécs Április 29.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Miért nem működik még az okostévé modell?
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
Szélessávú tervek és akciók
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Az RRC06 hazai vonatkozásai dr. Kissné Akli Mária Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala 12. Televízió- és Hangtechnikai Konferencia és Kiállítás május.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
1 Mi lesz veled földfelszíni műsorszórás? (Hosszútávú EU tervek) Dr. Pados László NMHH Mobil tlf:
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM MŰSZAKI TUDOMÁNYI KAR JEDLIK ÁNYOS GÉPÉSZ, INFORMATIKAI ÉS VILLAMOSMÉRNÖKI INTÉZET TÁVKÖZLÉSI TANSZÉK 9026 Győr, Egyetem tér 1.
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
Fiber haszonérv házhálózat kiépítéshez
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
Hírek, információk és magas státuszú hallgatók az FM 88,1-en
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
TÁMOGATÓK:. A modern média szolgálatában a XXI. századi mobil technológiák Előadó: Marchhart Pál (Vodafone Magyarország)
TAKÁCH-BATTA Zsuzsanna Valóban az vagyok, akinek mások mondanak?
A DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS TAPASZTALATAI, TOVÁBBI TERVEK Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária november 21.
1 A digitális átállás hazai folyamata Kovács Endre Főosztályvezető Projektvezető március 19.
NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA.
1 A digitális hozadék Vári Péter főigazgató-helyettes március 19.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Magyarországi távközlési helyzetkép ITL Klub március 10. Szabó Tibor, Nemzeti Hírközlési Hatóság penetráció a távközlésben.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
ÚJ INTEGRÁLT TECHNOLÓGIÁK A BEHATOLÁS ELLENI VÉDELEMBEN
Híradástechnika I. 7. Wührl Tibor.
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Előadás másolata:

DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.

Az analóg földfelszíni televíziós hálózatok lekapcsolásának érintettjei és a szükséges tennivalók 2 Az analóg lekapcsolás elsődleges érintettje kb. félmillió magyarországi magánháztartás, ezen túlmenően többszázezer az intézményi felhasználók, a másodlagosan érintett és a határon túli háztartások száma is. Régi TV-készülék esetén: -DVB-T MPEG-4 dekóder -antenna, amennyiben a meglévő tető vagy szobaantennával nem stabil a digitális vétel DVB-T MPEG-4 laposképernyős TV-készülék esetében: -nincs szükség külön dekóderre - antenna: amennyiben a meglévő tető vagy szobaantennával nem stabil a digitális vétel Forrás: Nielsen, Ipsos, NMHH, AH

Analóg lekapcsolás: újabb lehetőségek a szolgáltatás- portfólió bővítésére a földfelszíni platformon 3 erőteljes szolgáltatás-kommunikáció, országos tévékampányok bővülő vételi lehetőségek, országos lefedettség, nagyvárosokban beltéri vétel folyamatosan bővülő felhasználói tábor Az analóg lekapcsolás új lökést ad a földfelszíni platform fejlesztésének, valamint az innovatív digitális technológiák alkalmazásának. A digitális földfelszíni platform evolúciója: ingyenes alapkínálat biztosítása, kiváló minőség, egyes csatornák HD-ben növekvő eszközkínálat, egyre csökkenő berendezésárak ingyenes alapkínálaton túl fizetős csomagok elindítása értéknövelt, nem-lineáris szolgáltatások: OTT, on-demand, stb. lineáris szolgáltatások (ingyenes és fizetős csatornák) további bővítése

 Országos lefedettség (Alap: 98%, Családi: 89,8%)  Több mint 30 népszerű csatornát tartalmazó kínálat  A legdinamikusabban fejlődő vezeték nélküli fizetős platform  Országos lefedettség (98%)  7 kereskedelmi és közszolgálati digitális csatorna ingyenes HD csatornákkal  Országos lefedettség(86-97%)  3 országos csatorna Analóg  Vidéki kistelepülésen élő  60 évnél idősebb  Alapfokú végzettségű  D-E státuszú 4 Digitális átállás az AH szemszögéből: élenjáró szerep az innovációban és a digitális technológiák alkalmazásában Eddigi eredményeink: Kibővült ingyenes és fizetős kínálat szabadon fogható HD csatornákkal Az analógot meghaladó digitális lefedettség, beltéri vételi lehetőségek kiterjesztése 3D tartalom kísérleti sugárzása Foci EB és Olimpia CDN hálózaton keresztüli (részben) 3D és HD online továbbítása Eddigi eredményeink: Kibővült ingyenes és fizetős kínálat szabadon fogható HD csatornákkal Az analógot meghaladó digitális lefedettség, beltéri vételi lehetőségek kiterjesztése 3D tartalom kísérleti sugárzása Foci EB és Olimpia CDN hálózaton keresztüli (részben) 3D és HD online továbbítása További célok Ingyenes TV Az Antenna Hungária földfelszíni televíziós platformjának két fő pillére Fizetős TV Digitális  Fiatalodó, reklámozói szempontból értékesebb közönség:  Budapest vagy környéke / városi  zömében vagy 60+ éves  C1-C2 státuszú  Budapesten vagy környékén, illetve városokban élő  zömében éves  magas a felsőfokú végzettségűek aránya  zömében C1-C2 státuszú  További ingyenes és fizetős csatornák az analóg lekapcsolást követően, HD, 3D-tervek  Hibrid és over-the-top megoldások: tartalomválaszték bővítése, nagyobb kényelem biztosítása  ConnectMedia: digitális médiaszolgáltatások kibővítése Kínálat Közönség

Folyamatosan bővülő háztartásszám, az Antenna Hungária készen áll az analóg hálózat lekapcsolására 5 - A MinDig TV ingyenes szolgáltatást használók száma mintegy 70 ezerrel, míg a MinDig TV Extra előfizetők száma 34 ezerrel bővült 2012-ben. - Több mint 1,5 millió MinDig TV vételére képes eszköz (dekóder, integrált TV- készülék, USB stick) található a magyar háztartásokban. Forrás: IpsosForrás: AH

A digitális televíziós márkáink bővülő ismertsége: jelentős marketingkommunikációs erőfeszítések 6 MinDig TV teljes ismertség MinDig TV Extra teljes ismertség A kommunikációs kampányok eredményeképpen a márkaismertség folyamatosan emelkedik, a MinDig TV és MinDig TV Extra országosan ismert és közkedvelt márkákká váltak. 92 %76 % Forrás: Ipsos

Kiépült az országos digitális televíziós hálózat: 3 multiplex, 65 telephely, 98%-os lakossági lefedettség 7 Kedvezőbb vételi lehetőségek Tetőantennás vétel MinDig TV közszolgálati MinDig TV kereskedelmi, MinDig TV Extra Alap MultiplexTelephelyekLefedettség A C 65 98,5% 98,0% A nagyvárosok és környékén túlnyomórészt beltéri vételi lehetőségek. MinDig TV Extra Családi B 56 89,8%

Főbb stratégiai célok a digitális átállás kapcsán 8 A digitális földfelszíni hálózati lefedettség további bővítése, új multiplexek elindítása. A földfelszíni televíziós platform közel 20%-os piaci részesedésének fenntartása, az analóg földfelszíni nézők túlnyomó többségének átállítása a MinDig TV vételére. A MinDig TV Extra előfizetéses szolgáltatás előfizetőszám növelése, programkínálat-bővítés. A zökkenőmentes digitális átállás a kormányzat és a Hatóság, az AH, az érintett médiaszolgáltatók és az érintett felhasználók közös érdeke. Antenna Hungária üzleti célok: Közpolitikai célok: A piaci verseny további élénkítése a televíziós szolgáltatások területén. Társadalmi hasznosság: az ingyenes digitális televíziós vétellel való ellátás biztosítása, anyagi helyzettől és a felhasználó földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül. A rendelkezésre álló frekvenciakészlet lehető leghatékonyabb kihasználása. B2B és B2C multimédia, hibrid, OTT, nem-lineáris/on- demand alkalmazások és szolgáltatások.