E.ON Hungária E nergia P artner P rogram a földgáz és áramellátás területén Szekszárd, április 11.
Célok 2. dia Együttműködés, partnerkapcsolat Képzés, információ átadás, publikáció Értékesítési aspektusok Ügyfélszolgálat mérőcsere (LHM) mérő le és felszerelés műszaki ellenőrzés Ügyfél elégedettség Új típusú szolgáltatások Új technológiák
3. dia A partnerprogram előnyei A partnerek számára: A piaci pozíció erősödése Szakmai fejlődés Naprakész információk A legújabb technológiák ismerete Új üzleti területek kifejlesztése
A partnerprogram előnyei Az E.ON számára: Minőség, lojalitás Feladatmegosztás Ügyfél elégedettség Új technikák, technológiák bevezetése A fogyasztás bővülése 4. dia
5. dia Szervezeti felépítés Központi koordináció Szakmai koordináció GÁZ Szakmai koordináció ÁRAM Gázközösség Alapítva: 1997 (EDD, EKO) Árampiaci partnerek Közössége (létrehozandó) (EED, EDE, ETI) Kontakt
Az információáramlás eszközei Rendezvények Földgázfórum Szakmai nap Közgyűlés Régiós találkozók Képzések Személyes találkozók Újságok + kiadványok Honlap + levelek 6. dia
Partnerszervezetek 1. GÁZKÖZÖSSÉG ben alapított egyesület Önkormányzati elv, alapszabály, önálló költségvetés, szakmai érdekvédelem és érdekképviselet Cégbíróság Tagok Kivitelezők, Tervezők, Kéményseprők Gyártók, Kereskedők, Oktatási intézmények 7. dia
Partnerszervezetek 2. ÁRAMPIACI PARTNEREK KÖZÖSSÉGE Átalakítás A Gázközösséggel azonos elvek szerint Jogszabályi, szabályozási különbségek Több szekció a területi kiterjedtség miatt Indulás az EDE területén pilot jelleggel Kiterjesztés az EED és ETI területére 8. dia
A partnerprogram szolgáltatásai Közös weboldal saját arculat kialakítása terméket és szolgáltatásokat népszerűsítő brosúrák Megjelenés az E.ON honlapján Negyedéves hírlevél Szakmai rendezvényeken való ingyenes (vagy kedvez- ményes) részvétel lehetősége 9. dia
A partnerprogram szolgáltatásai Munkamegbízások Minőségi normák Későbbi (sikeres bevezetés utáni) lehetőségek: Partner kártya Kiemelt partneri kör „az e.on nagykövete” Tréningek, szemináriumok 10. dia
A központi koordináció feladatai A működés és eljárások szervezése, koordinálása Az alapszabály betartásának biztosítása a tagok által Integrálás az E.ON Hungária folyamataiba Marketing-támogatás Közös honlap létrehozása, gondozása 11. dia
A központi koordináció feladatai Sajtókapcsolatok, kiadványok (újságok, brosúrák, stb.) A szakmai koordináció munkájának támogatása Együttműködés szervezése más szervezetekkel (E.ON-on belül és kívül) A közös piaci fellépés továbbfejlesztése. 12. dia
A szakmai koordináció feladatai A partnerek szakmai működésének biztosítása és integrálásuk a folyamatokba Együttműködés a központi koordinációval Igények felmérése Továbbképzések Minőségirányítás Megbízotti szerződések nyilvántartása Szakmai és piaci információk közvetítése 13. dia
A partnerek munkavégzésének feltételei Gázipari vállalkozók esetében: Gázközösségi tagság Jogosultság megszerzése Akkreditált intézményben Akkreditált tananyag alapján Hatósági felügyelet mellett Meghatározott időnként ismétlés A tevékenységgel kapcsolatos minőségirányítási rendszer Referenciák (opcionális) Alvállalkozók nélkül 14. dia Villamosipari vállalkozók esetében: Országos Regisztrált Villanyszerelői Rendszer tagja Jogosultság megszerzése MEE-VET-en keresztül, országosan egységes MEE ill. ÁSZ-ok által összeállított tananyag MEE ill. ÁSZ-ok felügyelete mellett Meghatározott időnként ismétlés A tevékenységgel kapcsolatos minőségirányítási rendszer (jövőbeni cél) Referenciák (opcionális) Alvállalkozók nélkül (megállapodásban rögzítve)
Az engedélyesek számára végezhető munkák Gázipari vállalkozók esetében: Új fogyasztók bekapcsolása, Saját szerelések műszaki ellenőrzése (feltételekkel) Mérők le és visszaszerelése (pl. átalakításkor) Mérők és nyomásszabályozók cseréje Ki és visszakapcsolások Minőségi szolgáltatások a végfelhasználóknak 15. dia
Az engedélyesek számára végezhető munkák Villamosipari vállalkozók esetében: Fogyasztás-mérőhely kialakítása Csatlakozóvezeték fogadásának előkészítése Érintésvédelmi rendszer kialakítása (EPH, TN-C) Mérőhely átalakítása, mért vezeték cseréje esetén zárópecsét bontása (csak együttműködési megállapodással rendelkezők!) Új bekapcsolással, teljesítményváltozással kapcsolatos ügyintézések (az ügyfél megbízásából) 16. dia
A partnereket érintő tevékenységek Pályáztatás Keretszerződések, megállapodások Gáz és áram azonos, egységes feltételekkel Indokolt és reális követelmények megszabásával, Minőségirányítási rendszert működtető, jogosult munkavállalóval rendelkező egyesületi tag vállalkozók/vállalkozások számára Szerződéskötések: Az elosztói engedélyesek és a logisztika részvételével, A teljes E.ON ellátási területre érvényesen – az elosztók illetékességi határának figyelmen kívül hagyásával 17. dia
A partnerprogram elindításának lépései Célok elfogadása, validálása Szervezeti/működési struktúra elfogadása és létrehozása Az egyes funkciók felelőseinek kijelölése (kapcsolattartók, ….) Belső (E.ON-on belüli) tájékoztatás Az érintett felelősök/osztályok vezetőinek tájékoztatása Az érintettek program elindításába történő bevonása és a folyamat kialakítása, Külső kommunikáció A leendő partnerek (jelenlegi regisztrált szerelők) tájékoztatása és a programba való toborzása 18. dia
Köszönöm megtisztelő figyelmüket. 19. dia