Az elektronikus kereskedelemi rendszer gyakorlati kialakítása Csáki Zoltán – CENTER.HU Kft. A Szövetség az.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Webshopok+jogi megfelelőség
Az új rendszer a CobraConto.NET.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Elektronikus kereskedelem
Elektronikus ügyintézés
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
2004. november 16.Csáki Zoltán - C.Enter Kft.1 Múzeumi informatikai rendszerek fejlesztése Csáki Zoltán – C.Enter Kft.
Allegroup.hu Grando.hu – Az online pláza.
A B2B e-kereskedelem sajátosságai
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Intranet portál bemutató
Önkormányzati informatika ASP alapokon
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
Informatikai megoldások egy kézből
Kabai József AZ SQL-LEDGER SZABAD ÜGYVITELI RENDSZER
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Az e-kereskedelem (e-business)
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Elektronikus levelezés
E-beszerzés Bravo csoport.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Az e-kereskedelem lehetőségei Magyarországon március 20. Kis Ervin Egon Elnök SzEK.org – Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
A StoreWizard webáruház bemutatása
Az NVU webszerkesztő program
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Készítette: Derecskei Nikolett
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
E-világi e-számlázás Kis Ervin Egon Elnök, SzEK.org.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
Webáruház rendszerek Reisz Péter G-3S
Cégbemutató, Memoriter ismertető
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Beszerzések hatékonyság növelése
9. tétel.
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Operatív menedzsment és versenyképesség
HunTéka – több mint könyvtári rendszer
Elektronikus ügyintézés
Értékesítés, kereskedelem
Vásárlás az interneten
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Mezősi Róbert Comp-Sys Kft
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Az elektronikus kereskedelemi rendszer gyakorlati kialakítása Csáki Zoltán – CENTER.HU Kft. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) elnökségi tagja

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.2 Bemutatkozás, CENTER.HU Kft. CENTER.HU Információ-Technológiai Kft. Alapítva: 1999-ben 15 fő, ~280m Ft árbevétel (2008-ban) 4 tevékenységi kör: kereskedelem, szoftverfejlesztés, rendszerüzemeltetés, internet / szerver hosting Kiemelt kompetenciák: SW funkcionális tervezés, dokumentálás Tesztelés, usability tanácsadás Felhasználói felületek tervezése, elkészítése Szerver hardver/szoftver rendszerintegráció (Windows, BSD, Linux)

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.3 Bemutatkozás, SzEK.org Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Alapítás éve: 2005 Előzmények 2000-től (IVSZ E-bizalom, E-ker konferenciák) Tagság: az e-ker piac meghatározó szereplői, több mint 70 cég és magánszemély. A kereskedők mellett szolgáltatók, fejlesztők, tanácsadók, jogászok, pénzintézetek, kutatóintézetek, egyetemek, stb. Tevékenységek: Etikai normák kialakítása, terjesztése (etikai kódex, tagok weblapjainak minősítése) Szakmai érdekképviselet Konferenciák, szakmai rendezvények, rendszeres Szek-klub E-ker tudásbázis felépítése Ismeretterjesztés, oktatás

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.4 Az e-gazdaság értelmezése Forrás: GKIeNET Kft. „A2A” elektronikus államigazgatás, amelynek lényege a hivatalok egymás közötti folyamatainak online támogatása (pl. önkormányzati informatikai rendszerek) „A2B” és „A2C” E-közigazgatási szolgáltatások (pl. APEH elektronikus adóbevallás, okmányiroda) „B” IKT eszközök és szolgáltatások alkalmazása a termelésben, és belső vállalati folyamatokban – ERP, DSS, SCM, CRM Web-EDI (automatizált beszerzések, vertikális folyamat integráció) „B2A” E-közbeszerzés „B2B” Termék értékesítés Point 2 point értékesítés Aukciós piacterek (keresleti és kínálati piacterek) E-számlázás Elektronikus szolgáltatások „B2C” Szakosodott és nem szakosodott webáruházak (online kiskereskedelem kategória – melybe nem számoljuk bele a C2C és B2C tranzakciót is bonyolító aukciós piactereket). Elektronikusan fogyasztható termékek Elektronikusan nem fogyasztható termékek Elektronikus szolgáltatások „C2C” Fogyasztók közötti értékcsere (aukció és apróhirdetések)

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.5 Online kiskereskedelmi forgalom Online kiskereskedelmi forgalom 2008-ban kb. 63 mrd. Ft volt (nem tartalmazza a turisztikai és pénzügyi/biztosítási szolgáltatásokat, az aukciós piactereket) Az online kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes Magyarországi kiskereskedelmi forgalomhoz viszonyítva 1% volt 2008-ban (0,1 százalékpontos növekedés egy év leforgása alatt). A vásárlások tranzakciónkénti értéke a korábbi trendhez viszonyítva megfordult 2008-ban: a tisztán internetes áruházak esetében átlagosan 3500 ezer Ft/tranzakció), míg a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel is rendelkező boltok esetében Ft/tranzakció. A két típusnál összesen átlagosan 5800 Ft jut egy tranzakcióra. Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.6 Az internet hozzáférés alakulása Q4 (%) 2008 év végén 49,8% Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.7 Az elmúlt 1 évben vásárolt és a vásárlást tervezők aránya az internetezők között fő Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.8 E-boltok Magyarországon 2400 db (2009. április) magyarországi e-bolt működik A forgalom 80%-át változatlanul a 20 legnagyobb generálja Legnépszerűbb termékkategóriák: –Biztosítási szolgáltatások –Élelmiszer –Irodaszerek, taneszközök –Könyv –Ruházat –Számítástechnikai eszközök –Szexuális segédeszközök (volumenében kisebb tétel, de látványos volt ban a növekedés) –Telekommunikációs eszközök –Utazási szolgáltatások Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.9 Az online áruházak forgalmának alakulása Régi áruházak árbevétel- növekedése (70%) + Új belépők (30%) 63 mrd. Ft 95 mrd. Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.10 Az internetes áruházak árbevételének megoszlása a látogatottság szerint (%-ban) Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.11 Az online áruházak számának és összes forgalmának árbevételkategóriák szerinti megoszlása (2008) - kivéve e-biztosítás és utazás Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.12 Online áruházak által 2008-ban teljesített megrendelések pénzügyi teljesítésének módja - kivéve e-biztosítás és utazás Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.13 Az egyes webáruház megoldások használata Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.14 Az online áruházak által ban a webáruház egyszeri technikai fejlesztésére költött átlagos összeg Forrás: GKIeNET Kft.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.15 Miért akarunk az interneten értékesíteni? 0-24 óráig működik Bárki vásárolhat Az „áruház” olcsó Gyors és pontos kiszolgálás megfelelő háttér esetén aki az internethez hozzáfér létrehozás és fenntartás is az offline vásárláshoz képest

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.16 Mire lesz szükségünk? Hardver + szoftver háttér Tervezés Tanácsadók Fejlesztők Offline kereskedelmi rendszer Online kereskedelmi rendszer Termékek Vásárlók

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.17 Hardver + szoftver háttér Legyen –Megbízható (0-24 óra) –Megfelelő teljesítményű Adatbázis kezelő Webszerver szoftver Hálózat (egyidejű kapcsolatok) –Méretezhető –Hibatűrő (ha kell, cluster)

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.18 Hardver + szoftver háttér Válasszunk „brand name” gyártót Pro –Hosszabb garanciaidő –Helyszíni garancia –Minőségi tervezés és gyártás Kontra –Drágább –Kompatibilitási kérdések –Bonyolultabb üzembe helyezés, üzemeltetés

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.19 Tervezés Funkcionális terv és (magas szintű) rendszerterv. Ami nem szerepel a tervben, az nem is lesz! - Mindent szövegesen leírva tartalmaz. - Képernyő vázlatok. - Emberi nyelven íródik. - Nagyobb fejlesztések kötelező eleme. - Változók és kapcsolatok definíciói, adatbázis tervek, stb. - Nem egészen emberi nyelven íródik.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.20 Tanácsadók Miben segíthetnek? Hardver, szoftver szállító kiválasztása Tervezés Fejlesztő kiválasztása Fejlesztés irányítása, projekt menedzsment Tesztelés

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.21 Tanácsadók 2. Mire figyeljünk a tanácsadó választásakor? Referencia Szakági ismeretek Ésszerű árazás (beruházásunkhoz képest) A tanácsadó és a fejlesztő NE legyen egy cég

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.22 Fejlesztők A feladatuk a jól megtervezett és dokumentált rendszer létrehozása. A rendszerterv készítését is rájuk bízhatjuk. A rendszerterv alapján a fejlesztők feladata szinte nem több mint a program kódjának gépies előállítása.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.23 Offline kereskedelmi rendszer Feladata a számlázás, könyvelés, raktárkészlet kezelés, stb. Kiemelt terület a cégvezetés szempontjából – jogszabályok szabályozzák. Létezik olyan rendszer, amely az online funkciót is tartalmazza – általában nem a legjobb megoldás.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.24 Offline kereskedelmi rendszer 2. Legyen kapcsolat az online és offline rendszer között! Ha lehet. Ugyanis … Problémák: –Fizikai adatkapcsolat kiépítése –Adatbázis kapcsolat (mindkét irányban) –Online, állandó működés biztosítása –Jogosultság és biztonság (mindkét rendszer feltörhetővé válhat)

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.25 Online kereskedelmi rendszer Ne értékeljük túl a szerepét. Mire figyeljünk a fejlesztés során? –A vevőkre –A termékek bemutatására –Kezelhetőségre, átláthatóságra –Láthatóságra

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.26 A termékek bemutatása Sok kép és sok szöveg! Nem elég csak a kép, név és ár. Legyen mindenhez leírás (ha van). A WorldWideWeb szöveg alapú – a html nyelv egyszerű szöveges leíró nyelv, amely megmondja a böngészőnknek, hogy mit és hogyan jelenítsen meg a képernyőnkön.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.27 A vevők A legfontosabb a vevő és a vásárlás. Nem tanácsadóknak, informatikusoknak vagy saját kollégáinknak fejlesztünk – nem ők vásárolnak majd. Sokszor van olyan érzésem online áruház látogatójaként, hogy engem valahogy kihagytak az egészből.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.28 Kezelhetőség Átláthatóság A menüpontokat is a vevők szemszögéből alakítsuk ki és nevezzük el. A menüpontok is lehetnek szövegesek. Fordítsunk figyelmet más böngészőkre is. (Internet Explorer „csak” 60-70%) Usability tesztek. Legyen jó belső keresőnk.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.29 Átláthatóság Termék kategóriák kialakítása – vevők szempontjából. A kategória rendszert jelenítsük meg külön sorban is. Főlap – üdítők – ásványvizek – magyar vizek – szénsavas vizek – Margitszigeti Kristályvíz Vannak nemzetközi ajánlások és szabványok a kategória rendszerekre – általában nem vevő központúak.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.30 Láthatóság Több módon csalhatjuk a vevőket az oldalunkra. Ezek közül egy egészen szoros kapcsolatban áll a fejlesztéssel: a keresők. Olyan oldalt kell készítenünk, amely látható a keresők számára. Google - piacvezető - 50%, de egy oldal látogatóiból is hozhat ennyit.

Két megvalósult rendszer bemutatása Csáki Zoltán – CENTER.HU Kft. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) elnökségi tagja

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.32 Megvalósult rendszerek Gyakorlatilag a lehetőségek tárháza igen széles, kezdve az egyszerű webalapú webshoptól (csak weboldal) a teljesen integrált rendszerekig (webshop + SCM + ERP). A különböző megvalósítások előnyeit és hátrányait az alábbi főbb nézőpontok mentén érdemes osztályozni: –a felhasználó (vásárló), –a fejlesztő, –az üzemeltetés és adminisztráció, –és a költségek szempontjából.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.33 Megvalósult rendszerek akupunktura.com Egyszerűbb megoldás, csak webshop (elérhető termékek száma: kb. 330 / 20 kategória). Ezen belül teljes funkcionalitás – megrendelés + fizetés. A számla külön, „kézzel” készül a csomagok postázásakor. Interneten keresztül adminisztrálható. És csak így. A termékeket, adatokat „kézzel” kell feltölteni. Hozzáfűzhető egy excel import-export funkció is.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.34 Megvalósult rendszerek akupunktura.com 5 nyelven elérhető. Több pénznemben is lehet fizetni, bármikor válthatunk a pénznemek között. (HUF, USD, EUR) Többféle fizetési megoldás közül választhat a felhasználó. Online: OTP, PayPal; Offline: utánvét, banki átutalás. Van benne kedvezmény rendszer is (mennyiségi kedvezmény paraméterezhetően, előfizetői kedvezmény). RSS feed a termékekről.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.35 akupunktura.com Termékoldal

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.36 akupunktura.com Kosár

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.37 akupunktura.com Fizetési mód

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.38 akupunktura.com Bankkártyás fizetés (OTP)

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.39 Megvalósult rendszerek CENTER.HU Beszállítói integrációval és automatikus termékadatbázis frissítéssel – elérhető termékek száma A teljes adatbázis automatikusan frissíthető, 1 óra alatt lefut. Könnyen bővíthető, excel import megvalósítva. SOAP, XML adatkommunikáció – még a termék képeket is beszállítói adatbázisból tölti át. Összetett termék kategória rendszerrel és navigációval rendelkezik.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.40 Megvalósult rendszerek Adatátvitel menete: –A nagykereskedő a saját rendszerében elérhetővé teszi az akciókat, a termékinformációkat és az egyes termékekhez tartozó képeket. –CENTER.HU indít egy kérést gyártónként, hogy mely termékek elérhetőek. –Válaszul kap egy listát. –A listát feldolgozva letölti a képeket, megjelöli az akciókat, kitölti az információkat. Hagyományos import: –Előre definiált belső oszlopnevek, amikhez tetszőleges számú külső oszlopnév rendelhető. –A csv fájl feldolgozásakor párosítjuk az egyes elnevezéseket, majd soronként feldolgozva kitöltjük a megfelelő adatokat.

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.41 CENTER.HU Navigáció

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.42 CENTER.HU Navigáció

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.43 CENTER.HU Megrendelőlap

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.44 CENTER.HU Kosár

Csáki Zoltán - CENTER.HU Kft.45 Sok sikert kívánok mindenkinek, köszönöm a figyelmet! Csáki Zoltán – CENTER.HU Kft.