A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Önkormányzatok az alapfokú oktatás átalakulása után XXI. Országos Jegyző-közigazgatási Konferencia Keszthely Szeptember 19. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
a Békéscsabai Tankerület
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
NAK, Szakképzési Igazgatóság
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Oktatási szakigazgatás
Szakképzési változások
Információs nap szeptember 8..
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
KLIK az állami fenntartó Török Szabolcs tankerületi igazgató
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
Kiskőrösi Tankerületi Központ
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben

Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. Rendelet A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló évi CLXXXVIII. törvény (átadás-átvételi törvény) Klebelsberg Intézményfenntartó Központ

A A KLIK FELÉPÍTÉSE Központi hivatal, az elnök vezeti munkáltatói jogok szakmai irányítási, fenntartói feladatok működtetői feladatok Szakmai főosztályok Köznevelés-igazgatási Főosztály Szakképzés-szervezési Főosztály

A KLIK FELÉPÍTÉSE Tankerületek –198 tankerület, melyből: 19 megyeközponti tankerület A megyeközponti tankerületekben Szakképzési osztályok működnek –A budapesti szakképző intézmények fenntartásáért-működtetéséért a Szakképzés- szervezési Főosztály felelős

A Szakképzés-szervezési Főosztály Kapacitás-tervezési és módszertani Osztály napi kapcsolatot tart a területi szervekkel szakmai-módszertani segédanyagokkal támogatja a területi szervek egységes szakmai feladatellátást szakmai kapcsolatban áll a Nemzetgazdasági Minisztérium Szak- és Felnőttképzési Főosztályával, a Nemzeti Munkaügyi Hivatal Szak- és Felnőttképzési Igazgatóságával, valamint a Vidékfejlesztési Minisztériummal

A Szakképzés-szervezési Főosztály javaslatot tesz a Köznevelési Hídprogramokban közreműködő szakképző intézmények kijelölésére döntésre előkészíti a szakképző intézmény létesítésére, átszervezésére, megszüntetésére, tevékenységi körének módosítására, a szakképző intézmény nevének megállapítására vonatkozó javaslatokat

A Szakképzés-szervezési Főosztály javaslatot tesz az Elnök részére az országos fejlesztési igények, illetve stratégiák, koncepciók tekintetében

A Szakképzés-szervezési Főosztály Fővárosi Szakképzési Osztály Ellátja a fővárosi szakképző intézmények és kollégiumok fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatokat

Szakképző intézmények 515 szakképző intézmény (augusztus 1-től 41 intézmény, illetve intézményegység a VM fenntartásába, 1 intézmény a HM fenntartásába került) 387 intézményben szakközépiskolai oktatás 352 intézményben szakiskolai oktatás 123 intézményben speciális szakiskolai oktatás

Szakképző intézmények A szakképzésen kívül más feladatot is ellát 274 intézmény, a KLIK fenntartásában tehát 241 tiszta profilú szakképző intézmény van, ezek egynegyede Budapesten található

Szakképző intézmények Köznevelési Hídprogramok csak szakképző intézményekben 42 HÍD I. programot folytató iskola 80 HÍD II. programot folytató iskola

Az irányítási rendszer megújítása Szakképzési-elnökhelyettes kinevezése Szakképzési osztályvezetők jogköreinek bővítése:  kötelezettség-vállalási jogosultság ezer Ft-ig  a megyeközponti tankerületi igazgató helyettese Érdekeltségi szabályzat kidolgozása

A közeljövő feladatai Legfontosabb feladat: A 2013/14-es tanév elindítása a szakképzéshez szükséges humánerőforrás biztosítása a szakképzés működtetéséhez szükséges források biztosítása

Humánerőforrás A szakmai órák ellátása középfokú végzettségű szakember alkalmazásával óraadó tanárok alkalmazásával a nyugdíjasok visszafoglalkoztatásával óraadó tanárok alkalmazásával az Nkt. 61.§ (6) bek. alapján (július 16-tól hatályos) neveléssel-oktatással lekötött munkaidőn túli további tanórai foglalkozás elrendelésével (legfeljebb 30 napig) biztosítható.

A közeljövő feladatai Profiltisztítás: tiszta profilú szakképző intézmények létrehozatala (beiskolázási döntések a 2014/15-ös tanévre) ; Integráció: valamennyi érdekelt bevonásával, az Szt. előírásainak megfelelően

Köszönöm a figyelmet!