E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft. 1149 Budapest, Angol u. 34. ▪ Telefon: (1) 467-1177 ▪ Fax: (1) 467-1167 ▪

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

Az új rendszer a CobraConto.NET.
A Számlaközpont Zrt. saját fejlesztése, mely az NFÜ által finanszírozott K+F (GOP 1.1.1) pályázat segítségével valósul meg. A projekt fő célkitűzése,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A könyvtári digitalizálás kézikönyve és honlapja
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A vevői igényekre formált informatikai innováció
Sokáig tart megtalálni?
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
Hol szökik a hatékonyság
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
First Line e-Számlacentrum Integráció Vállalatirányítási rendszerekkel
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Korszerű irodai ügymenet komplex dokumentum-kezelési megoldásokkal.
2004. március „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének státusza és.
1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei.
Versenyképes vállalatirányítás változó üzleti és jogi környezetben Nagy Lajos, Konzulens Velence November 22.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
EU-s pályázatok írása és módszertana
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A szolgáltatás nemzetközi megvalósulási formáinak elemzése 1.A szolgáltatási „piac” várható változásai: tudományterületi térkép összeállítása, potenciális.
Digitális tartalomszolgáltatás
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
ELevéltár architektúra. Előzmények Informatikai koncepció (Terv) Szakmai követelmények OAIS megfelelőség Költséghatékonyság Jogszabályi megfelelőség Nemzetközi.
Az elektronikus számla útjának sematikus ábrázolása a két pénzügyi rendszer között Szállítói számlázó rendszer ePost Vevői számlázó rendszer.

E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Dokumentumkezelés.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI MIGRÁCIÓ
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Előadó:Forgács Zoltán Számvitel-szervezési és Ellenőrzési Osztály - osztályvezető Raiffeisen Bank Zrt Számviteli Tudástár kialakítása a Raiffeisen.
SIGNUM ….. Fejlesztési dokumentumokat kezelő rendszer Dr. Fenyő Róbert Ügyvezető igazgató.
Szathmári Gyula kereskedelmi igazgató. Cégismertető ADM Informatikai Kft. Alapítva 1991-ben, 1997-től önálló vállalkozás 100%-ban magyar tulajdonosi kör.
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Angol u. 34. ▪ Tel.: (1) ▪ Fax: (1) ▪ A vállalati.
Gyakorlat. postafiók készítése: 1. Nyissuk meg a oldalt! 2. Válasszuk a Fiók létrehozása gombot! 3. Töltsük ki az űrlapot! 4. A nyitólap.
Enterprise Content Management – Referencia projekt.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Beszerzések hatékonyság növelése
Elektronikus dokumentumkezelés
Ajánlat, szerződés, számla dokumentumok egységes kezelése
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
BPR – Business Process Reengeneering
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Informatikai rendszerek lassulása - a tervszerű archiválás hiánya?
„Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel Kísérése II.”
Mezősi Róbert Comp-Sys Kft
A LEVÉLTÁRI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSA
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

e-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Angol u. 34. ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1) ▪ Szubjektíven a dokumentumkezelő rendszerek bevezetéséről Pomaházi Sándor üzletágvezető

e-Corvina Kft. Tartalomhoz a szoftver  adActa Elektronikus Iratkezelő Rendszer (MFB, OBH, ÉGÁZ-DÉGÁZ, SIGNAL Biztosító, SZÁMALK, Debreceni Vagyonkezelő holding…)  DocFlow Elektronikus Űrlapfeldolgozó Rendszer (Raiffeisen Bank, Allianz Bank)  Corvina Integrált Könyvtári Rendszer (Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, MOKKA, megyei és egyetemi könyvtárak…)  Speciális dokumentumkezelő megoldások

Tétel Elektronikus dokumentum- kezelő rendszer =

A végső válasz I. -Jó - mondta Bölcs Elme. - A Válasz a Nagy Kérdésre... -Nos?... -Az Élet, a Mindenség Meg Minden... - mondta Bölcs Elme. -Tehát?... -A Válasz... - mondta Bölcs Elme, és megállt. -Igen?... -A Válasz... -Igen???... -Negyvenkettő - mondta Bölcs Elme végtelen méltósággal és hidegvérrel. (Részlet Douglas Adams: Galaxis Útikalauz Stopposoknak című könyvéből)

A végső válasz II. -Jó - mondta Bölcs Elme. - A Válasz a Nagy Kérdésre... -Nos?... -Költségcsökkentés, Hatékonyságnövelés, Környezetvédelem, Modernizálás Meg Minden... - mondta Bölcs Elme. -Tehát?... -A Válasz... - mondta Bölcs Elme, és megállt. -Igen?... -A Válasz... -Igen???... -Dokumentumkezelő Rendszer - mondta Bölcs Elme végtelen méltósággal és hidegvérrel.

Esetlen tanulmány 1. Megvettük a legjobb szoftvert (1)  A szervezet nagy mennyiségű dokumentummal dolgozik – nyomasztó szükségletté vált egy dok.kez. rendszer  Az előkészítő tanulmány mindent tartalmazott – a workflow folyamatoktól az irattáron át az utolsó adatmezőig  Ilyen szoftver - természetesen - nincs…  Akkor meg kell venni a Legjobb Szoftvert és ráfejleszteni az igényeket – biztosan azért a Legjobb, mert minden megoldható benne!

Esetlen tanulmány 1. Megvettük a legjobb szoftvert (2)  Meghívásos pályázat az implementációra – kis probléma, hogy alig van hazai szakértő  Kiválasztás, szerződés, indul a projekt  Első lépés: iktatás megoldása  Telnek a hónapok, végül kiderül, hogy a felmért igények a megvásárolt rendszerben bajosan oldhatók meg  Fejlesztő kirúgása, új pályázat…

Esetlen tanulmány 2. Dokumentumkezelő speciális célra (1)  A cég jóféle vállalatirányítási rendszert használ  Kellene egy dokumentumkezelő is, első lépésben a szállítói számlák kezelésére  Lássuk a követelményeket:  Bejövő számlák iktatása, digitalizálása – OK!  Továbbítás az illetékes szervezeti egységhez – OK!  Elektronikus számlaképek tárolása, visszakereshetősége jogosultság alapján – OK!  A későbbiekben további dokumentumtípusok bevezetése – Hurrá!

Esetlen tanulmány 2. Dokumentumkezelő speciális célra (2)  Na, most ezt úgy, hogy tételekre kell bontani a számlát, és…  Minden tételhez az ERP rendszerből le kell kérdezni az illetékes jóváhagyó szervezeti egységet  A tétel összegéhez az ERP rendszerből le kell kérdezni a jóváhagyói szintet és személyt  Minden tételhez az ERP rendszerből le kell kérdezni a raktári beérkezést  Ha beérkezett a tétel a raktárba, a számlát a jóváhagyóhoz küldeni, hogy a tételt jóváhagyhassa  Ha minden tételt jóváhagytak, mehet könyvelésre az ERP-be

Esetlen tanulmány 2. Dokumentumkezelő speciális célra (3)  Kérdés: Az ERP rendszer mindezt tudja, a dokumentumkezelőben meg rengeteg fejlesztéssel jár. Miért így szeretnék?  Válasz: Valóban tudja, de sok licencet kellene vásárolni a jóváhagyói körnek. Biztosan olcsóbb megcsinálni egy dokumentumkezelőben…

Problémás projektek A Kérdés keresése a Végső Válaszhoz  IT által kezdeményezett bevezetés  Lesz egy érdekes, (többé-kevésbé) drága rendszerünk, amit senki nem használ…  Egy dokukezelővel biztos, hogy hatékonyabb lenne a működés  Talán. „Mindenesetre megveszem ezt a multifunkciós konyhai robotgépet. Bár most csak pirítóst akartam…”  És ha megvan a mindentudó rendszer, elkezdünk gondolkodni, hogyan használjuk  A HR (jogi-, gazdasági-, …) vezető látott egy jó rendszert  Nagyszerű! El lehet kezdeni az igények felmérését! – Nem a beszerzést…

El nem induló projektek A Végső Válasz keresése  Belső igények felmérése  Dokumentumkatalógus készítése  Dokumentumokat használó folyamatok leírása  Megvalósíthatósági tanulmány készítése  Ajánlatkérés  Pályázat kiírása a teljes megvalósításra  Ajánlatok bekérése  Hüledezés  Tárgyalások a szállítókkal  Visszavonulás 1.Projekt elhalasztása, újragondolás 2.Pilot bevezetés „kitalálása” 3.Olcsó megoldás keresése és problémák vásárlása

El nem induló projektek A Végső Válasz keresése  Hol a probléma?  „Pályázat kiírása a teljes megvalósításra”  Minden folyamatban vannak dokumentumok – tényleg teljes folyamat-átszervezést akarunk?  Visszavonulási utak 1.Projekt elhalasztása, újragondolás  Csak ne nőjön vele a feladat!  Célok priorizálása, szakaszolás 2.Pilot bevezetés „kitalálása”  Ne egy kijelölt terület mélységi megoldása legyen! – Az a pilot, amit ki lehet terjeszteni!  Fontos cél kompakt megvalósítása a teljes szervezet szintjén 3.Olcsó megoldás keresése és problémák vásárlása…  …helyett: Nem kudarc az újragondolás!

A dokumentumkezelő rendszer szerepe  Infrastruktúra  Az elektronikus dokumentumokkal kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtja az üzleti rendszerek számára  Az üzleti folyamatok az üzleti rendszerekben futnak  A felhasználók ritkán használják közvetlenül a dokumentumtárat  Vertikális megoldás  Az ügyviteli folyamatokat, tevékenységeket közvetlenül támogatja  Leggyakoribb példa az irat- és ügykezelő rendszer  A felhasználók közvetlenül „benne” dolgoznak

A dokumentumkezelő rendszer szerepe  Vertikális kiterjedés  Kijelölt üzleti terület, folyamat magas szintű támogatása  Specifikus testre szabás, workflow  Bevezetése hasonló az egyéb üzleti rendszerek bevezetéséhez Szervezeti kiterjedés Üzleti érték  Horizontális kiterjedés  Az információs infrastruktúra része  Testre szabás, workflow kialakítása fokozatos, az alapfolyamatokból  Bevezetése az iratkezelés általános folyamataiból indul ki Szervezeti kiterjedés Üzleti érték

A bevezetés szakaszolásának szempontjai  Vertikális szakaszolás  Funkcionális „csomagok” bevezetése ütemezetten  Hagyni kell időt a bevezetett szolgáltatások finomítására, véglegesítésére  Újabb szint akkor indulhat, ha az előző már stabil, a felhasználók számára megszokott  Horizontális szakaszolás - pilot  Kijelölt szervezeti egységnél „rendes” bevezetés  Korrekció, véglegesítés után kiterjesztés a teljes szervezetre  Kiemelt területen bevezetett specifikus megoldás NEM PILOT a teljes szervezet számára!

Vertikális szakaszolás  Szolgáltatások bevezetése lépésenként, minden szint a teljes szervezetre  Alacsony kockázat  Egyszerre kis változás  Van mód az újabb szolgáltatások bevezetése előtt a tervek korrekciójára  Hosszú időbe telhet a teljes bevezetés Szervezeti egységek Funkcionális modulok 1. Teljes szervezet 2. Teljes szervezet 3. Teljes szervezet

Horizontális szakaszolás  Szolgáltatások bevezetése előbb pilotként, majd kiterjesztve  Közepes kockázat  Túl nagy lehet a változás  Kipróbálva, korrigálva mehet a kiterjesztés  Rövid bevezetési idő  A szervezeti szintű szolgáltatások pilot szinten nem értékelhetők (pl. szervezeti egységek közötti dokumentumáramlás) Szervezeti egységek Funkcionális modulok 1. Pilot 2. Teljes szervezet