Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Sugár Mihály vezető tanácsadó – BellResearch Versenyképesség a távközlési szolgáltatásokban Távközlési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
2001. június 20. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Magyar Infokommunikációs Jelentés.
Az információs forradalom
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
Budapest, 2008 Február 22. Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Hajt-A Csapat csoport Ad hoc térségi státuszjelentés A dokumentumban szereplő összes szellemi.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A projektmenedzsment fogalma
Wireless Home Gateway Handover és roaming kérdések Készítette: Tóth Balázs Viktor.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Családi vállalkozás.
FAMILY MOBIL ÚJDONSÁGOK JELENLEGI KEDVEZMÉNYEK 800 forint lebeszélhető előfizetési díj Kedvező percdíjak Zárt csoportban ingyenes Percalapú számlázás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Időszerű informatikai kérdések
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Stratégiaalkotást támogató kutatások Sugár Mihály / BellResearch1.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Gépészmérnöki kar BSc Levelező képzés szeptember-október
Vodafone Iroda Majoros Ádám Telekommunikációs Partner.
Vodafone Iroda Kelemen Balázs Területi vezető.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Kommunikáció a hálózaton Kommunikáció a hálózaton.
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Szoftver projektek Agilis
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
Wireless Home Gateway Handover, roaming, keletkező veszteségek Készítette: Tóth Balázs Viktor.
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Franciaország – Magyarország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Nikoletti Antal Helyettes Államtitkár NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Növekedési Hitelprogram – a második szakasz eredményei Pulai György Hitelösztönzők főosztály vezetője január 14. Elemzői.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Magyarországi távközlési helyzetkép ITL Klub március 10. Szabó Tibor, Nemzeti Hírközlési Hatóság penetráció a távközlésben.
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Operatív menedzsment és versenyképesség
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
8. tétel.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Vállalkozások – versenyképesség – monopóliumok A magyar valóság
Üzleti terv bemutatása
Szoftver projektek Agilis
Üzleti terv.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Üzleti terv.
Szoftver projektek Agilis
Előadás másolata:

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Sugár Mihály vezető tanácsadó – BellResearch Versenyképesség a távközlési szolgáltatásokban Távközlési és Informatikai Marketingfórum,

 Ügyfélelvárások a távközlési szolgáltatásokban  Szolgáltatások iránti preferenciák a távközlés területein  A vállalatok szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos döntéseinek háttere  A szolgáltató-váltások háttere  A távközlés az egyes ágazatokban A vállalatok és a távközlési szolgáltatások Az üzleti távközlés terén tapasztalt, a szolgáltatások versenyképessége szempontjából izgalmas jelenségekre hívjuk fel a figyelmet a BellResearch Magyar Infokommunikációs Jelentése alapján.

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, A vállalati kommunikációban a vezetékes, a mobil és az internetes megoldások jelentősége átalakul  A vállalati kommunikáció elemeinek jelenlegi fontossági sorrendje: a vezetékes, a mobil, illetve az internetes eszközrendszer  A jövőben a prioritások átalakulnak: az internetes kommunikáció fontosságának növekedése a legnagyobb, ezt követi a mobilé, majd a vezetékesé  A fő hajtóerők:  A vállalati hatékonyság [≠takarékosság!] folyamatos emelésének követelménye  Az adatkommunikáció előretörése minden csatornán  A mobil technológiák fejlődése [pl. sávszélesség, vállalati megoldások]  A hordozható eszközök teljesítményének növekedése és árának drámai esése Változó ügyfélelvárások A kommunikációs irányok fontossága és a várható változások az üzleti szegmensben [>100 fő]

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Vezetékes szolgáltatások iránti igények típusai Faktoranalízis útján elkülönített szolgáltatói sajátosságok iránti preferenciák alapján négy ügyfélszegmenst (klasztert) határoztunk meg:  „Komplex elvárások” klaszter: cégek, melyek számára az előfizetési díjak fontosak, de a minőségi garanciákról sem szívesen mondanak le. Ennek a csoportnak a prioritás- rendszere a legkomplexebb. Szolgáltatások iránti preferenciák  „Ár-érzékeny” klaszter: a beszélgetési díjak és az előfizetési díjak kiemelten fontos szempontot jelentenek, az „univerzális szolgáltató”, valamint a „minőségi garanciák” köré csoportosuló ismérvek indifferensek.  „Beszélgetési díjak” klaszter: csoportba tartozók számára a „beszélgetési díjak” faktor szerepe meghatározó.  „Minőségi garanciák” klaszter: a csoport számára elsődlegesen és kizárólagosan a minőségi garanciák határozzák meg a szolgáltató-választást. Az üzleti vezetékes előfizetéssel rendelkező vállalatok összetétele a szolgáltató-választási „preferencia- csoportok” szerint a Total 10+ szegmensben

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Mobil szolgáltatások fontossága és az elégedettség Szolgáltatások iránti preferenciák Szolgáltatási elemek fontossága és elégedettsége szolgáltatók szerint 1 = Készülékek és kiegészítők, 2 = Hálózati lefedettség, térerő, 3 = Hangminőség, 4 = SMS szolgáltatás, 5 = Mobil adatátviteli szolgáltatások, 6 = Előfizetési díjak mértéke, 7 = Hálózaton belüli percdíjak, 8 = Más hálózatra irányuló percdíjak, 9 = Kedvezmények mértéke, 10 = Személyes ügyfélszolgálat, 11 = Telefonos ügyfélszolgálat, 12 = Ügyfélmenedzser, 13 = Számlázással kapcsolatos kérdések, 14 = Vállalati mobilkommunikációs megoldások/alkalmazások A szolgáltatók kínosan ügyelnek arra, hogy gyengébb teljesítményt csak ott nyújtsanak, ahol fő versenytársuk is kompromisszumot köt. Jelentős eltérések: 2 [PT], 5 [PT], 6 [V], 7 [V], 8 [V], 9[V], 10[T], 11[T], 12 [TV], 14 [PT]. V főként az árakban vezet óta változások: 3, 10, 11, 14

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Mobil adatkapcsolat  A legalább 10 fős vállalatok egynegyede folytat mobil adatátvitelt, közel 8 000, szemben az egy évvel korábbi zal [128,5%]  Ez vállalatonként átlagosan 4 fő, korábban 3. Ez ma kb alkalmazottat érint a 2003-as zal szemben  Fő felhasználásai: levelezés [59%], internetezés [51%], multimédiás állományok átvitele [12%] A mobil adatátvitel alkalmazási területeinek elterjedtsége a Total 10+ körben Szolgáltatások iránti preferenciák

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Internet-hozzáférés technológia szerinti megoszlása Szolgáltatások iránti preferenciák  ISDN adatátviteli megoldást a cégek kb. 36%-a, azaz több, mint 48 ezer használ [2003: 45%, 47 ezer]  Hagyományos, analóg modemes megoldást a vállalatok közel negyede üzemeltet [24%], mintegy 32 ezer [2003: 30%, 31 ezer]  ADSL alapú Internet-kapcsolatot működtet kb. 33 ezer cég, 24% [2003: 12%, 12 ezer] A vállalatoknál használt hozzáférési technológiák megoszlása  A hazai üzleti szférában Internet-hozzáféréssel rendelkezik mintegy 125 ezer legalább 1 PC-vel rendelkező és 1 főt foglalkoztató vállalat [67%]. Ezek száma 2003-ban 97 ezer volt, ami akkor 62%-os behatolást jelentett

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, A döntés előkészítése főként az IT részleg hatásköre. Előtérbe kerültek a megtérülési számítások: a kezdeti kiadások mellett megjelent a TCO szemlélet is.  A távközlési feladatok ellátása leggyakrabban az informatikai [33%] osztályba integrálódik, de gyakran tartozik a felsővezetés [25%], vagy a műszaki-ellátási osztály [22%] közvetlen felügyelete alá.  A döntési folyamatokban, különösen a kisebb cégek körében a beruházások pénzügyi oldala dominál [40%], ugyanakkor a cégek hasonló arányánál [40%] látszik törekvés a pénzügyi és a távközlési követelmények egyensúlyának megteremtésére.  A döntések során a pénzügyi oldal meghatározó szerepe nyomán a szervezetek kb. 71%-ánál megtérülési számítások előzik meg a beruházásokat.  A döntés során mérlegelt szempontok közül a legfontosabbak: a folyamatos üzemeltetési költségek, a termék várható élettartama, a kezdeti beruházási költségek, és az ügyfélkapcsolatok hatékonyabbá válása. A távközlési döntéshozatal háttere

Távközlési és Informatikai Marketingfórum,  A 10+ vállalatok számára a szolgáltató-választásban elsődleges jelentősége a beszélgetési percdíjaknak van [4,77], majd a forgalom utáni kedvezmények [4,37], az előfizetési díjak, a szolgáltatás minőségi paraméterei és annak garanciái [4,35 – 4,35] következnek. Szolgáltatóváltás Vezetékes szolgáltató választásának szempontjai A szolgáltatóválasztás szempontjainak fontossága

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Általános szolgáltató-váltási attitűd  A 10+ vállalatok kétötöde [41%] elképzelhetőnek tartja a meglévő szerződés felbontását jobb ajánlat esetén, további 29%-uk szerint ez nem valószínű, de nem is lehetetlen. A nagyvállalatok [250+] kétharmada [64%] elképzelhetetlennek vagy valószínűtlennek tartja a szerződés lejárata előtti váltást. Szolgáltatóváltás Lejárat előtti szolgáltató-váltási hajlandóság jobb ajánlat esetén

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Távközlési szolgáltatási kiadások nagyságrendje  A hazai gazdálkodó szervezetek kiadásainak 1%-a keletkezik a mezőgazdaságban, 28-28%-a a kereskedelemben és a szolgáltatásban, míg 16%-a az egyéb feldolgozóiparban. A szálloda- és vendéglátóipar, a gép- és járműipar valamint a szállítás- raktározás egyaránt 4-5%-os mértékben részesedik a távközlési költségekből. Egyes ágazatok sajátosságai Az egyes ágazatok hozzájárulása a távközlési- telekommunikációs kiadásokhoz

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Telefon-előfizetések megoszlása  A kereskedelmi és a szolgáltatóipari vállalatok mellett az egyéb feldolgozóiparban működő cégek körében van a legtöbb előfizetéssel rendelkező vállalat, míg a pénzügyekkel foglalkozó vállalatok teszik ki ezen vállalatok legkisebb részét Egyes ágazatok sajátosságai Üzleti vezetékes telefon-előfizetéssel rendelkező vállalatok ágazati összetétele Mobiltelefon-előfizetések megoszlása az egyes ágazatok között

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Internet-előfizetési kiadások eloszlása iparágak szerint Egyes ágazatok sajátosságai Az egyes ágazatok hozzájárulása a havi Internet-hozzáférési kiadások volumenéhez

Távközlési és Informatikai Marketingfórum, Elkészült: Magyar Infokommunikációs Jelentés 2004 Köszönöm a figyelmet! Sugár Mihály vezető tanácsadó Távközlési és Informatikai Marketingfórum,