IC Vizsy Ferenc szakigazgató MÁV RT. SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKIGAZGATÓSÁG A MAGYAR VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS JELENE ÉS JÖVŐJE 2001 MÁV RT. SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKIGAZGATÓSÁG A MAGYAR VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS JELENE ÉS JÖVŐJE 2001
J ö v ő k é pÉ r t é k e k K ü l d e t é s S t r a t é g i a Teljesítményokozók és mutatói Eredménycélok és mutatói Stratégiai intézkedések Felkészült, motivált és elégedett munkatársak Hatékony értéktermelő folyamatok Elégedett tulajdonos Elégedett vevők IC AZ ELŐADÁS FŐBB CSOMÓPONTJAI Stratégiai kimenet NA, MI LEHET MÉG? AZ ELŐADÁSSAL ELÉGEDETT HALLGATÓK REMÉNYEIM SZERINT…
VASÚTI KÖZLEKEDÉS MAGYARORSZÁGON HELYZETÉRTÉKELÉS VASÚTI KÖZLEKEDÉS MAGYARORSZÁGON HELYZETÉRTÉKELÉS IC
IC A VASÚTHÁLÓZAT ALAKULÁSA 1846-TÓLNAPJAINKIG A VASÚTHÁLÓZAT ALAKULÁSA 1846-TÓLNAPJAINKIG 1920
IC millió utas 120 millió tonna 160 millió utas 40 millió tonna A MÁV TELJESÍTMÉNYEINEK VÁLTOZÁSA
IC A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS A MÁV VÁLLALATCSOPORT KIRAKATA. A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS SZÁMÁRA EGYRE KOMOLYABB KIHÍ- VÁST JELENT A TELEKOMMUNIKÁCIÓ, A KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS, S NEM ELHANYAGOLHATÓ MÉRTÉKBEN A REPÜLŐGÉP ÉS AZ ALTER- NATÍV VASÚTI ÚTIRÁNYOK IS. AZ UTASOK SZERINT AZ UTÓBBI IDŐSZAKBAN A MÁV SZOLGÁLTA- TÁSI SZÍNVONALA VISSZAESETT, ÉS A SZEMÉLYKOCSIK, AZ ÁLLO- MÁSOK ÁLLAPOTA, A JEGYVIZSGÁLÓK MAGATARTÁSA, AZ ALA- CSONY SZÍNVONALÚ UTASTÁJÉKOZTATÁS ÉS A SORBAN ÁLLÁSOK, A ZSÚFOLTSÁG MIATT ROMLOTT SOKAT A MÁV IMÁZSA. ROSSZ ÉS ÁLLANDÓAN VÁLTOZIK A MENETREND KOSZOSAK A WC-K A VONATOKON ÉS AZ ÁLLOMÁSOKON ROSSZ A CSATLAKOZÁS VONATHOZ ÉS AUTÓBUSZHOZ MAGASAK A NEMZETKÖZI JEGYÁRAK ALACSONY SZÍNVONALÚ, DRÁGA VASÚTI VENDÉGLÁTÁS GYENGE AZ UTASTÁJÉKOZTATÁS NEM UTASBARÁT A JEGYVIZSGÁLÓI TEVÉKENYSÉG A PIAC ÉRTÉKÍTÉLETE RÓLUNK
IC ELAVULT ESZKÖZÖK ÉS TECHNOLÓGIA ELÉGTELEN PIACI ISMERET ROSSZ BELSŐ INFORMÁCIÓÁRAMLÁS ALACSONY BÉREK — GYENGE MOTIVÁCIÓ KORSZERŰTLEN BELSŐ SZERVEZETI STRUKTÚRA KORSZERŰ ESZKÖZÖK MEGJELENÉSE ELISMERT SZAKÉRTELEM ÉS HIVATÁSTUDAT KITERJEDT KAPCSOLATRENDSZER REFORMPÁRTI MENEDZSMENT A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ÖNARCKÉPE
IC A VASÚT KÖRNYEZETVÉDELMI ELŐNYE
OPTIMISTA JÖVŐKÉP REÁLIS PESPEKTÍVA OPTIMISTA JÖVŐKÉP REÁLIS PESPEKTÍVA IC
JÖVŐKÉPÜNK TULAJDONOS BÍZUNK ABBAN, HOGY A TULAJDONOSI ELVÁRÁSOKAT MIND NAGYOBB ELÉGEDETTSÉG MELLETT TUDJUK TELJESÍTENI, S HOGY A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS BIZTOS ALAPOT JELENT A TÁRSADALMI MOBILITÁS, A KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁS ÉS A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS BIZTOSÍTÁSÁHOZ. TUDJUK, HOGY MINDENKINEK SZÜKSÉGE VAN SZEMÉLYES TALÁLKOZÁSOKRA, RENDSZERES ÉLŐ KAPCSOLATOKRA. HISZÜNK ABBAN, HOGY EGYRE TÖBBEN VÁLASZTANAK BENNÜNKET, MERT A VONATON HASZNOS MUNKÁVAL, VAGY PIHENÉSSEL TÖLTHETIK EL AZ UTAZÁSRA SZÁNT IDŐT, ÉS MERT VELÜNK ÉLMÉNY MAGA AZ UTAZÁS IS. PIAC A MÁV MEGBÍZHATÓ MUNKAHELY, AHOL MEGBECSÜLT ÉRTÉK AZ ALKOTÓMUNKA, ÉS AHOL EGYÜTT TEREMTÜNK EURÓPAI VASUTAT! VÁLLALAT IC
CÉLUNK, HOGY UTASAINKNAK KULTÚRÁLT ÉS EGÉSZSÉGES KÖRÜLMÉ- NYEK KÖZÖTT BIZTOSÍTSUNK KÉNYELMES UTAZÁST HAZÁNKBAN ÉS EURÓPÁBAN EGYARÁNT. ÜGYFELEK FOLYAMATOK MUNKATÁRSAK KIEMELT FIGYELMET FORDÍTUNK A MUNKÁBAJÁRÓKRA, A DIÁKOKRA, AZ ÜZLETI ÉS TURISZTIKAI CÉLLAL UTAZÓKRA, A CSALÁDOKRA ÉS A HÁTRÁNYOS HELYZETÜEKRE. LEGFONTOSABB FELADATUNKNAK TEKINTJÜK AZ ÁLLOMÁSOK, AZ IN- TERCITY, A GYORS- ÉS AZ ELŐVÁROSI VONATOK, AZ UTASTÁJÉKOZTA- TÁS ÉS A JEGYKIADÁS FEJLESZTÉSÉT. AZON DOLGOZUNK, HOGY AKIK BENNÜNKET VÁLASZTANAK, ELÉGE- DETTEK LEGYENEK SZOLGÁLTATÁSAINKKAL, S AKIK VELÜNK VAGY NÁLUNK DOLGOZNAK, KISZÁMÍTHATÓ ÉS MEGBÍZHATÓ PARTNERKÉNT ISMERJENEK MEG BENNÜNKET. IC ÜZLETÁGI KÜLDETÉSÜNK
TUDJUK, HOGY AZ „ELÉGEDETT UTAS – VISSZATÉRŐ UTAS”, EZÉRT NÁLUNK AZ UTAS A PARTNER, AKINEK SZÁMÍTUNK KÖZREMŰKÖDÉSÉRE, ÉPÍTÜNK A VÉLEMÉNYÉRE. SZOLGÁLTATÁSUNK KÖZPONTI ELVE, HOGY MI VAGYUNK AZ UTASÉRT. TUDJUK, HOGY JÓ HANGULATBAN JOBB ÉS EREDMÉNYESEBB A MUNKA, EZÉRT MINDENT MEGTESZÜNK, HOGY MUNKATÁR- SAINK ELÉGEDETTEK LEGYENEK, HOGY TISZTES MEGÉLHE- TÉST JELENTŐ MUNKAHELY BIZTONSÁGA MELLETT TUDÁSUK ÉS KÉPESSÉGÜK LEGJAVÁT A VONATTAL UTAZÓK KISZOLGÁ- LÁSÁRA FORDÍTHASSÁK. ÜZLETI FILOZÓFIÁNK IC
MARKETINGSTRATÉGIA OFFENZÍV PIACI MAGATARTÁS MARKETINGSTRATÉGIA OFFENZÍV PIACI MAGATARTÁS IC
PIACORIENTÁLT, ÜGYFÉLKÖZPONTÚ MEGKÖZELÍTÉS Hogyan azonosítjuk és milyen mértékben elégítjük ki ügyfeleink igényeit? TULAJDONOSI MEGKÖZELÍTÉS Hogyan válik a jövőkép és a küldetés értékké? HUMÁN SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉS Hogyan kell dolgozóinknak fejlődniük és kommunikálniuk a kitűzött cél elérése érdekében? TECHNIKAI- TECHNOLÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS Hogyan kell működtetnünk és fejlesztenünk a belső folyamatokat küldetésünk teljesítése érdekében? IC A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI STRATÉGIA ELEMEI ÉS BELSŐ TARTALMI ÖSSZEFÜGGÉSEI A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI STRATÉGIA ELEMEI ÉS BELSŐ TARTALMI ÖSSZEFÜGGÉSEI
I É A B HAGYOMÁNYOS VASÚTI UTAZÁS IC A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS LOGISZTIKAI FOLYAMATA TÖMEG- KÖZLEKEDÉS EGYÉNI KÖZLEKEDÉS KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK
A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS A PIACON PARTNEREK MÁV SZEMÉLY- SZÁLLÍTÁS Ügyfélszolgálat Komplex szolgáltatás Értékesítés Marketingkutatás IC
A VASÚTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ÉRTÉKLÁNCA FEJ- LESZ-- TÉS SZOLGÁLTATÁS- FELÜGYELET — KONTROLLING PIACI IGÉNY ERŐFORRÁS ÉRTÉKELÉS POZICIONÁLÁS ÜGYFÉLSZOLGÁLAT ÉRTÉKESÍTÉS TERMÉKELŐÁLLÍTÁS TERMÉKTERVEZÉS IC
Piacorientált, ügyfélközpontú megközelítés Humán szempontú megközelítés MARKETING- STRATÉGIA Marketing- kutatási stratégia Szolgáltatás- fejlesztési stratégia Értékesítési stratégia Tarifa- politika PR- és reklám- stratégia Arculat- tervezési stratégia Technikai- technológiai megközelítés IC ! ! ! ! ? ? ? ? A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS MARKETINGSTRATÉGIÁJA
ÜZLETEMBEREK TURISTÁK MUNKÁBAJÁRÓK Adriai és atlanti nemzetközi vonatok Budapesti elővárosi vonatok InterCity vonatok Gyógy- turisták Alkalmi kirándulók Szervezett beutazók DIÁKOK Bejáró tanulók Hazajáró tanulók Osztály- kirándulások A MARKETINGSTRATÉGIA FŐ IRÁNYAI
SZERVEZETI REFORM IC
ÜZEMVITELKERESKEDELEMINFRASTRUKTÚRA FORGALOM GÉPÉSZET SZEMÉLY- SZÁLLÍTÁS ÁRU- FUVAROZÁS PÁLYA-, HÍD-, ÉS MAGASÉPÍTÉS TÁVKÖZLÉS, ERŐSÁRAM, BIZ.BERR VEZÉRIGAZGATÓSÁG K Ö Z P O N T I I N T É Z M É N Y E K IC A MÁV RT. SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE
SZAKIGAZGATÓ REGIONÁLIS DIVÍZIÓ TERMÉK- KÖZPONTOK SZAKIGAZGATÓSÁGI KÖZPONT TÁVOLSÁGI DIVÍZIÓ TERMÉK- KÖZPONTOK KÖZPONTI HIVATALOK IC A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA MA
IC SZAKIGAZGATÓ TÁVOLSÁGI DIVÍZIÓ NEMZETKÖZI PANNON ALFÖLD KÖZPONT REGIONÁLIS DIVÍZIÓ BUDAPESTI MISKOLCI DEBRECENI SZEGEDI PÉCSI SZOMBATHELYI KÖZPONT MŰSZAKI DIVÍZIÓ BALPARTI MŰSZAKI FŐNÖKSÉG JOBBPARTI MŰSZAKI FŐNÖKSÉG KÖZPONT SZAKIGAZGATÓSÁGI KÖZPONT MARKETING OSZTÁLY MINŐSÉGMONITORING OSZTÁLY TECHNOLÓGIAI ÉS KOORDINÁCIÓS OSZTÁLY FEJLESZTÉSI ÉS BERUHÁZÁSI OSZTÁLY GAZDÁLKODÁSI OSZTÁLY SZAKIGAZGATÓI IRODA STRATÉGIAI ÉS SZERVEZÉSI OSZTÁLY HUMÁNPOLITIKAI OSZTÁLY KÖZPONTI HIVATALOK SZOLGÁLTATÁS– ÉRTÉKESÍTÉS ÉS ÜGYFÉLSZOLGÁLAT SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI INFORMATIKAI KÖZPONT SZEMÉLYPÉNZTÁRI ÉS LESZÁMOLÁSI HIVATAL ÁLLOMÁSI DIVÍZIÓ KÖZPONT SZEMÉLY- SZÁLLÍTÁSI KÖRZETEK A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS TERVEZETT SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS TERVEZETT SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA
A MEGVALÓSÍTÁS NINCS KITAPOSOTT ÚT A MEGVALÓSÍTÁS NINCS KITAPOSOTT ÚT IC
„A vevő - a partner !” Teljes körű „fedélzeti” szolgáltatás Értékesítés az értéklánc mentén - programcsomagban Garantált paraméterek - Minőségnyilatkozat Jegykiadás gépesítése, jegyvásárlás és információ Interneten Szolgáltatási szint növelése frontember-képzéssel Aszimmetrikus árképzési szisztéma Nyugat-Európába Virtuális távolság alapján képzett jegyárak A határig a belföldi díjszintnek megfelelő tarifa SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉS IC
„Kényelmesen, gyorsan, biztonságosan” 10 db IC-kocsi ICR-kocsivá történő feljavítása 50 db új generációs klimatizált IC-kocsi 13 db német motorvonat a nem villamosított fővonalakra 40 db orosz iker motorkocsi az elővárosi és a mellékvo- nali forgalomba 150 db elővárosi kocsifelújítás 15 db új személyvonati mozdony + 10 db kétáramnemű is JÁRMŰFEJLESZTÉS IC
ÁTALAKÍTOTT INTERCITYRAPID 1. OSZTÁLYÚ KOCSI
„ … hogy minden simán menjen” Budapest - Újszász - Szolnok vonalfelújítás Budapest – Cegléd- Szolnok-Békéscsaba- Lőkösháza oh. vonalszakasz rekonstrukciója Budapest- Soroksár vonalszakasz újjáépítése Nyugati pályaudvar - Ferihegy gyorsvasút megépítése Budapest - Hegyeshalom - Bécs vonalkorszerűsítés 2. üteme ( biztosító berendezés) Győr - Pápa - Celldömölk vonalvillamosítás INFRASTRUKTÚRAFEJLESZTÉS IC
„Az állomás a település kapuja” Állomások szolgáltatások kategorizálása, egységes arculat Tízéves állomásfejlesztési program Nyíregyháza, Pécs, Szombathely, Miskolc pu. korszerűsítés Budapest Keleti pályaudvar átépítésének 2. Üteme, Budapest Nyugati és Budapest Déli pályaudvarok felújítása További személypénztár-felújítás Utazási centrumok, jegykiadó automaták Információs tornyok, Internet-kapcsolat, TELEÁLLOMÁS ® Esélyegyenlőség és akadálymentes közlekedés biztosítása az állomásokon ÁLLOMÁSFEJLESZTÉS IC
NEMZETKÖZI SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA NEMZETKÖZI SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA IC
BALKÁN BALTIADRIAATLANTI TERMÉKEK: EUROCITY-, NEMZETKÖZI INTERCITY- ÉS GYORSVONATOK Távolsági divízió - NEMZETKÖZI TERMÉKÖZPONT IC
NYUGAT-EURÓPAI VISZONYLAT MAXIMUM 6 ÓRA UTAZÁSI IDŐ NAPPALI ÖSSZEKÖTTETÉS KLIMATIZÁLT ÜLŐKOCSIKKAL, MIN.160 KM/ÓRA SEBESSÉG, ~ 800 KM UTAZÁSI TÁVOLSÁG MAXIMUM 12 ÓRA UTAZÁSI IDŐ ÉJSZAKAI ÖSSZEKÖTTETÉS KLIMATIZÁLT FEKVŐHELYESKOCSIKKAL MIN.160 KM/ÓRA SEBESSÉG, ~ 1000 KM UTAZÁSI TÁVOLSÁG ÉSZAK-, DÉL-, KELET-EURÓPAI VISZONYLAT MAXIMUM 10 ÓRA UTAZÁSI IDŐ NAPPALI ÖSSZEKÖTTETÉS LÉGJAVÍTÓS ÜLŐKOCSIKKAL, MIN.120 KM/ÓRA SEBESSÉG, ~ 700 KM UTAZÁSI TÁVOLSÁG MAXIMUM 24 ÓRA UTAZÁSI IDŐ ÉJSZAKAI ÖSSZEKÖTTETÉS, LÉGJAVÍTÓS FEKVŐHELYESKOCSIKKAL MIN.120 KM/ÓRA SEBESSÉG, ~ 1500 KM UTAZÁSI TÁVOLSÁG IC NEMZETKÖZI VONATOK TERVEZETT PARAMÉTEREI
ÖSSZEKÖTTETÉS ÁTSZÁLLÁSSAL KÖZVETLEN NAPPALI ÖSSZEKÖTTETÉS KÖZVETLEN ÉJSZAKAI ÖSSZEKÖTTETÉS IC NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK
Pozsony Frankfurt Belgrád Bécs München Athén Zágráb Velence Ljubljana NAPPALI VONATOK - ÜLŐHELYES KOCSIK ÉJSZAKAI VONATOK - FELVŐHELYES KOCSIK BUDAPEST IC Arad Bukarest NEMZETKÖZI STRATÉGIAI VISZONYLATAINK
Párizs Velence Isztambul Moszkva BÉCS BUDAPEST Athén IC KÉT FORDÍTÓKORONG EURÓPA KÖZEPÉN
DB, ÖBB, CFR, FS, HŽ, ZŠR, SŽ, JŽ A MÁV RT. SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS STRATÉGIAI PARTNERNEK TE- KINTI A DB, ÖBB, CFR, FS, HŽ, ZŠR, SŽ, JŽ VASUTAKAT. SNCF, SBB, PKP,UZ,ČD, CH KIEMELT PARTNER AZ SNCF, SBB, PKP, UZ, ČD, CH VASÚT. ŽHB, TCDD, RZD KÖZVETLEN KAPCSOLAT KIÉ- PÍTÉSÉRE TÖREKSZÜNK MÉG A ŽHB, TCDD, RZD VASUTAK- KAL. IC STRATÉGIAI ELVEK A VASÚTDIPLOMÁCIÁBAN
IC A „G-4” TERVEZETT HÁLÓZATA G-4 TAGVASÚT NEM G-4 TAGVASÚT G-4 FŐVÁROS EGYÉB VÁROSOK VELENCE FRANKFURT VARSÓ BERLIN MÜNCHEN ARAD BELGRÁD A „G-4” CSOPORT STRATÉGIAI VONALAI
BELFÖLDI SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA BELFÖLDI SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA IC
CSONGRÁD BARANYAVASHAJDÚ „ALFÖLD” „PANNON” TERMÉKEK: INTERCITY, GYORS- ÉS SEBESVONATOK BORSOD IC BELFÖLDI TÁVOLSÁGI TERMÉKKÖZPONTOK
SZEGEDI DEBRECENI PÉCSI SZOMBATHELYI BUDAPESTI TERMÉKEK: ELŐVÁROSI, KISHATÁRFORGALMI, FŐ- ÉS MELLÉKVONALI SZEMÉLYVONATOK MISKOLCI IC REGIONÁLIS TERMÉKKÖZPONTOK
INTERCITYRAPID KLIMATIZÁLT, NEMDOHÁNYZÓ KOCSIK, 95 KM/ÓRA UTAZÁSI SSEBESSÉG, KOMPLEX FEDÉLZETI HOSSTES SZOLGÁLAT, AZ 1. OSZTÁLYON ALAPELLÁTÁS, TURISZTIKAI INFORMÁCIÓK, TAXIRENDELÉS, SZÁLLÁSKÖZVETÍTÉS, VALUTAVÁLTÁS, BEVÁLTHATÓ MAGAS MINŐSÉGI GARANCIA „BELFÖLDI” IC-VONATOK MAXIMUM 5 ÓRA UTAZÁSI IDŐ NAPPALI ÖSSZEKÖTTETÉS LÉGJÍVATÓS ÜLŐKOCSIKKAL, MIN.120 KM/ÓRA SEBESSÉG, ~ 400 KM UTAZÁSI TÁVOLSÁG FÜSTMENTES UTAZÁS, ÉTKEZŐKOCSI 85 (70) KM/ÓRA UTAZÁSI SEBESSÉG, TAXIRENDELÉS, SZÁLLÁSKÖZVETÍTÉS, BEVÁLTHATÓ MINŐSÉGI GARANCIA IC MINŐSÉGI VONATAINK TERVEZETT PARAMÉTEREI
ESÉLYEGYENLŐSÉG A VASÚTON - MOZGÁSSÉRÜLTEK UTAZÁSA, - DOHÁNYFÜSTMENTES KÖRNYEZET A MÁV MINŐSÉGNYILATKOZATA (UTAS CHARTA) ÁLLOMÁSOK SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI KATEGORIZÁLÁSA TELEÁLLOMÁSOK KIALAKÍTÁSA NAPSZAKTÓL-VISZONYLATTÓL FÜGGŐ KEDVEZMÉNYEK VASÚTI CSATLAKOZÁSOK ALAPRENDJE DIÁK-CHARTERVONATOK KORSZERŰ ÜZLETSZABÁLYZAT KIDOLGOZÁSA A NEMZETKÖZI JEGYÁRAK CSÖKKENTÉSE AZ AUTÓBUSSZAL VERSENYKÉPES VIRTUÁLIS ÁRKÉPZÉS 1.kategória 10 perc 2.kategória 20 perc 3.kategória 30 perc Eljutási lehetőség 40 perc GLOBÁLIS ÉS REGIONÁLIS MARKETINGKUTATÁS TERMÉKARCULATI KÉZIKÖNYV MINŐSÉGELLENŐRÖK ÉS SZOLGÁLTATÁSFELÜGYELŐK OFFENZÍV PIACBEFOLYÁSOLÁS, UTASBARÁT VASUTASOK AZ INTERAKTÍV REKLÁMBAN STRATÉGIAI PARTNERSÉG UTAZÁSI IRODÁKKAL IC SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK
Távolsági gyorsvonati forgalom IC-vonatok közlekedése Budapesti elővárosi forgalom Jelentős csatlakozó állomások Megyeszékhelyek Határállomások IC A JELENTŐS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI VONALAK
Kassa Pozsony Bécs Arad Belgrád BUDAPEST Zágráb IC Ljubljana (7,5 óra) (2,5 óra) (3 óra) (4,5 óra) (5 óra) (4 óra) IC-ÖSSZEKÖTTETÉSEK
ÉRTÉKESÍTÉS, ÜGYFÉLSZOLGÁLAT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ÉRTÉKESÍTÉS, ÜGYFÉLSZOLGÁLAT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS IC
ÉRTÉ- KESÍTÉS KOMPLEX ÜGYFÉLSZOLGÁLAT ÜGYFÉL- SZOLGÁLAT REGIONÁLIS MARKETING- KUTATÁS MENET- KEDVEZMÉNY IC
A MENETJEGYIRODÁK KIEGÉSZÍTŐ FUNKCIÓI PROGRAM- SZERVEZÉS SZÁLLÁS- KÖZVETÍTÉS UTAZÁS- BIZTOSÍTÁS VALUTA-VÁLTÁS UTAZÁS- SZERVEZÉS IC
Felső vezetés Szak- igazgatóság vezetése Termékközpontok (D o l g o z ó k) Üzletági minőségmutatók Vállalati minőségmutatók Termékek minőségmutatói Dolgozói érdekeltségi rendszer Szolgáltatási érdekeltségi célkitűzések Kormányzat (utasok) részéről elvárt szolgáltatási minőség T E R V M U T A T Ó K M É R T M U T A T Ó K A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS BELSŐ HIERARCHIÁJA
IC Megrendelő (Kormányzat) Szolgáltató (MÁV Rt.) Használó (Utas) Szol- gál- ta- tási szer- ző- dés SZOL- GÁL- TA- TÁS- HAR- MO- NIZÁ- CIÓ SZOL- GÁL- TA- TÁS- FEL- ÜGYE- LET Minőségi koncepció ÜZEM Járművek Infrastruktúra Forgalom Utaskiszolgálás Közönségkapcsolat MINŐSÉGI GARANCIAFÜZET GARANTÁLT MINŐSÉG - MINŐSÉGI GARANCIAFÜZET
Útvonal-, kapacitásbiztosítás Infrastruktúrabiztosítás Személyzetbiztosítás Üzemeltetési folyamat tervezése Járműszükséglet biztosítása Utazás előtti folyamatok Utastájékoztatás, ügyfélszolgálat Állomások megközelítése Állomási tevékenység Utaskiszolgálás Utazás utáni folyamatok Állomási tevékenység Utaskiszolgálás Eltávozás az állomástól Felszólamlások intézése (ügyfélszolgálat) Utazás közbeni folyamatok Fel- és leszállás Elhelyezkedés a vonaton Utazás közbeni kiszolgálás Jegyvizsgálat Útlevél- és vámkezelés Egyéb MINŐSÉGI GARANCIAFÜZET MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS SZABÁLYOZÁSI KÖRE MINŐSÉGSZABÁLYOZÁSMINŐSÉGSZABÁLYOZÁS UTASELÉGEDETTSÉGUTASELÉGEDETTSÉG ÉRTÉKELÉSELLENŐRZÉS Utasigény- meghatározás Kínálat- tervezés MÁV vezetés Személyszállítási vezetés IC
A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS HUMÁNSTRATÉGIÁJA A SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS HUMÁNSTRATÉGIÁJA IC
HUMÁNCÉLRENDSZERÜNK JÖVŐKÉP A MÁV MEGBÍZHATÓ MUNKAHELY, AHOL MEGBECSÜLT ÉRTÉK AZ ALKOTÓMUNKA, AZON DOLGOZUNK, HOGY AKIK VELÜNK VAGY NÁLUNK DOLGOZNAK, KISZÁMÍTHATÓ ÉS MEGBÍZHATÓ PARTNERKÉNT ISMERJENEK MEG BENNÜNKET. KÜLDETÉSFILOZÓFIA TUDJUK, HOGY JÓ HANGULATBAN JOBB ÉS EREDMÉ- NYESEBB A MUNKA, EZÉRT MINDENT MEGTESZÜNK, HOGY MUNKATÁRSAINK ELÉGEDETTEK LEGYE- NEK, S HOGY TISZTES MEGÉLHETÉST JELENTŐ MUNKAHELY BIZTONSÁGA MELLETT TUDÁSUK ÉS KÉPESSÉGÜK LEGJAVÁT A VONATTAL UTA- ZÓK KISZOLGÁLÁSÁRA FORDÍTHASSÁK. IC
„HUMÁN” ERŐSSÉGEK: A meghatározó pozíciókban elkötelezett szakemberek Tradicionális vállalati kultúra és nosztalgikus vonzerő Egyértelmű követelményekre épülő értékelés és ösztönzés Mind több fiatal és kreatív munkatárs, reformpárti vezetés Piacorientált szervezet és liberális gondolkodás „HUMÁN” GYENGESÉGEK: Relatíve alacsony keresetek miatt szűk utánpótlásbázis Statikus bérrendszer, a humáninformációs rendszer hiánya Nem kielégítő munkafeltételek, esetenkénti túlterhelés Gyenge belső kommunikáció, nincs tervszerű vezető-utánpótlás Nincs átgondolt személyzetfejlesztés, tervszerű oktatás, képzés „HUMÁN” LEHETŐSÉGEK: Felsőfokú végzettségű, nyelveket beszélő fiatalok túlkínálata Javuló makrogazdasági helyzet „HUMÁN” VESZÉLYEK: A versenyszféra és a konkurencia munkaerő-elszívó hatása nő A munkaerő-mobilitás alacsony fokú IC HUMÁN SWOT-ANALÍZIS
IC MUNKATÁRSAINKAT MINDIG MI VÁLASZTJUK. MEGFOGALMAZZUK A SZAKMAI KÖVETELMÉNYEKET ÉS A SZEMÉLYISÉGI JEGYEKET ILLETŐ ELVÁRÁSAINKAT A JUTTATÁSNAK ÉS AZ ERKÖLCSI ELISMERÉSNEK ARÁNYOS- NAK KELL LENNIE A VÁLLALATI ÉS EGYÉNI EREDMÉNYEKKEL, S KERESETI ELEMEKET ÚGY KELL MEGHATÁROZNI, HOGY NA- GYOBB TELJESÍTMÉNYRE ÉS MAGASABB SZÍNVONALÚ MUN- KÁRA ÖSZTÖNÖZZENEK. MEGHATÁROZÓ ÉRTÉKET KÉPVISELNEK A KEZDEMÉNYEZŐK, A CSAPATBAN DOLGOZÓK, A MUNKAHELYRŐL KEVESET HIÁNYZÓK, A TÖRZSGÁRDATAGOK ÉS A SOKGENERÁCIÓS VASUTASOK. SZEM ELŐTT TARTJUK A MAI PIACI ÉS AZ EU-CSATLAKOZÁS- SAL EGYÜTT JÁRÓ KIHÍVÁSOKAT. A MUNKATÁRSSAL KÖZÖSEN KÉSZÍTJÜK EL KARRIERTERVÉT, ÉS HANGSÚLYT FEKTETÜNK AZ ÉLETPÁLYA-MENEDZSELÉSRE IS. FOGLALKOZTATÁSPOLITIKÁNK
IC legyen kreatív számítógépes felhasználó. A jó munkatárs… beszéljen elfogadható szinten egy idegen nyelvet. értsen egy szakterülethez az átlagnál jobban. tudja a személyszállítás legjellemzőbb adatait. képes legyen több munkakört ellátni. ismerje a komplex személyszállítási folyamatot, valamint a szakigazgatóság rövid- és középtávú céljait. MUNKATÁRSAKKAL SZEMBENI ELVÁRÁSOK
HUMÁNUM MEGBÍZHATÓSÁG FELELŐSSÉGÉRZET KREATIVITÁS ELKÖTELEZETTSÉG NYITOTTSÁG KISZÁMÍTHATÓSÁG BELSŐ MOTIVÁLTSÁG RUGALMASSÁG IC EMPÁTIA KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG HUMÁN ALAPÉRTÉKEK
? TECHNOLÓGIA SZOLGÁLTATÁSMARKETING GAZDÁLKODÁS KOCSIGAZDÁLKODÓANYAGGAZDÁLKODÓ KÖLTSÉGGAZDÁLKODÓELEMZŐ STATISZTIKUSTARIFŐRVEZÉNYLŐ MINŐSÉGBIZTOSÍTÓ SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI TECHNOLÓGUS INFORMATIKUS ÉRTÉKESÍTŐ PIACELEMZŐKOMMUNIKÁTORREKLÁMKÉSZÍTŐ ÜGYFÉLSZOLGÁLATPÉNZTÁROS JEGYVIZSGÁLÓ ÁLTALÁNOS STRATÉGA SZOLGÁLTATÁS- FEJLESZTŐ BERUHÁZÓ IC FREKVENTÁLT SZAKTERÜLETEINK
IC VISZONTLÁTÁSRA A VASÚTON ÉS A VASÚTNÁL! Köszönöm a figyelmet!