Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, 2009. november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Advertisements

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Pikó Zsuzsanna, NIOK Alapítvány.  A TÁMOP es pályázatok c) komponensének megismertetése civil szervezetekkel országszerte  Gyakorlati segítség.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
Szerdahelyi Emőke: Témavezető: Dr. Kálmán Anikó egyetemi docens
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Egy hivatal tanulási szokásai NAGY LÉTSZÁMÚ KÉPZÉS NAPLÓÁLLOMÁNYAINAK ELEMZÉSE.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Változások az NCA szempontjából február 2. Fülöp Krisztina.
Iskola és közösség Iskola és közösség I: Iskola és település (oktatásökológiai megközelítés) Iskola és közösség II: Az iskola funkciói (funkcionalista.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Barcsák Marianna KPSZTI
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Előadás másolata:

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/

OKI → OFI (Országos Közoktatási Intézet) → (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet) A kutatás funkció bővült a szolgáltatás funkcióval. Központi szakmai szervezetek: - Kutatási, Kutatásszervezési és Elemzési Központ - Fejlesztési és Innovációs Központ - Oktatási Szolgáltatási Központ - Kiemelt Fejlesztések Koordinációs Központja - Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Az OFI-Pontok lehetővé tették a disszeminációs tevékenységet. Országos jelenlét, kapcsolatépítés, adatfelvétel 2

Az OFI jelenléte az országban Regionális irodák (alternatív vitarendezés) Szeged, Miskolc, Pécs OFI – pontok (távmunkás munkatársak) – Észak-magyarországi régió – Észak-alföldi régió – Dél-alföldi régió – Dél-dunántúli régió – Nyugat-dunántúli régió – Közép-dunántúli régió – Közép-magyarországi régió Arany János programok intézményei Ökoiskolák hálózata

Az OFI fejlesztő munkáját támogató hálózatok OFI kiemelt programjai megvalósításának segítése Új, hatékony disszemináció módszertan; a területi disszemináció erősítése (horizontális, vertikális) NFT és UMFT eredményei elfogadottságának növelése Reformorientált magatartás támogatása

Az OFI térségi tevékenysége Alternatív vitarendezés (zöldszám) Arany János Tehetséggondozó Programok Ökoiskolák „Erőszakmentes, Egészségtudatos Iskola” mozgalom „Bitang Tibi” „Gyermeknyelven az erőszakmentességről” A nem szakrendszerű oktatás

Adalékok az iskolai agresszióhoz A regionális kutatások tapasztalatai 7

Zöld szám Gyermekeink biztonságos jövőjéért! Ingyen hívható zöld szám:

(1) „Az alternatív vitarendezés…” Megtartott képzések megoszlása Összes csoport Észak - Magyarország Dél - DunántúlDél - AlföldRégiókon kívüli „A személyközpontú megközelítés alapjai” „Konfliktuskezelés és bevezetés a mediációba” „Mediáció”31101 „Resztoratív technikák a vitarendező eljárásban” „Alternatív vitarendezés tanítása, multiplikátor felkészítés” Összesen A továbbképzés helyszíne Miskolc 6 Eger 2 Pécs 6 Somogyvár 6 Orosháza1 Szentes 1 Szeged 2 Békéscsaba 1 Makó 1 Budapest 3

(2) „Az alternatív vitarendezés…” pedagógus-továbbkézések 10 Összes Észak - Magyarország Dél - DunántúlDél - AlföldRégiókon kívüli Szakképzési feladatot ellátó közoktatási intézmények száma összesen (db) A képzésben részt vett intézmények száma (db) Összes képzésben részt vett (fő) Együttműködő intézmény (db) Együttműködő intézményből képzésen részt vett (fő) Tanúsítványok száma (db)

(3) Tervezett és megvalósított csoportszámok I. képzési szakasz 11

(4) Tervezett résztvevői létszám és a tényleges résztvevői létszám I. képzési szakasz

13

(2) Az Arany János Programban részt vevő – támogatásban részesülő iskolák és kollégiumok száma: Arany János Tehetséggondozó Program (AJTP) Gimnáziumok : 11 Kollégiumok : 13 Összevont igazgatású intézmények (kollégium-iskolák) :11 Összesen : 33 intézmény Arany János Kollégiumi Program (AJKP) Kollégiumok12 kollégium Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Program Kollégiumok7 kollégium 14

Saját kommunikációs platformok: Intézet honlapja: Educatio tematikus szám, „Veszélyes iskola” címmel Új Pedagógiai Szemle állandó rovata - biztonságos iskola

Az OFI térségi tevékenységének jövője OFI – EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. együttműködés. Tehetségpontok létrehozása.

Köszönöm a figyelmet! Telefon: +36 (1) Fax: +36 (1)