Online sajtó- és médiafigyelés hatékonyabban avagy Magyar Telekom sikersztori Csuri Csaba
Tartalomjegyzék Kezdetek: felmerült ügyféligények és a megoldás! Bevezetés és a „hétköznapok” Összefoglalás Kiknek ajánlható az alkalmazás?
Felmerülő igények és a megoldás
Ügyféligény, célok, megoldás Ügyféligény Működési költség csökkentése Hírszolgáltatás sebességének növelése Komplexebb analitikai rendszer a belső hírszolgáltatáshoz. Megfogalmazott célok Infodok tevékenységének optimalizálása Adatbázisban történő keresések optimalizálása Stratégia alkotás támogatása Cégcsoport szintű információ elérés
Bevezetés és a „hétköznapok”
Bevezetés és az illesztett források
Hírlevelek változatos témakörökben TémakörMit szeretnénk tudni?Hírlevél példák Értékesítés, ügyfélkezelésVersenytársak akciói - Heti Akciós hírlevelek (a.gy.) - Ügyfélelégedettség, ügyfélmegtartás, ügyfélérték(in.cs.); HR, képzés Tájékozódás a munkaerő- piacról - Munkaügyi Tükör(s.f.) - Létszámcsökkentésekről szóló hírek (s.f.) Infokommunikáció, biztonságInnovációs irányok - Digitális műsorszórás Magyarországon (s.f.) - Incidens menedzsment (s.f.) Stratégia, vállalatirányítás Versenytársak elemzése (piaci magatartás/helyzet) - Versenytársak vezetőinek sajtónyilatkozatai (s.f.). -Projektmenedzsment (in.cs.) MarketingPiaci információk - KKV piaci információk (s.f.) - Kábeltévés versenytárs-monitoring (in.cs.) PénzügyPénzügyi, gazdasági hírek - MTI Econews (s.f.) - Az NFÜ és az EU pályázati rendszer átalakítása (s.f.) Egyéb témakörökEU, jog, tudásmenedzsment, fenntarthatóság, stb. Heti 4 nap munkaidő helyett 0,5 nap Közel 90%-os költségmegtakarítás „Hibátlan” riportok
148 féle hírlevél 57% ADVISE által készül 96% ADVISE által kiküldve 1016 munkatárs 8154 feliratkozás 8 feliratkozás / fő (átlag) 30 féle hírlevél statisztika Változás évente Változás mértéke Összes igény ,9 % (+531) Összes igénylő (fő) ,03 % (+101) Értékelések száma/év ,47 % (+419) Értékelés átlaga/év 4,64,63+ 2,5 % (+0,63)
További hasznos funkciók Analitika (30 beépített, módosítható statisztika) Hányan olvastak; mit; legnépszerűbb riport Mi hiányzik, mi volt a leghasznosabb (értékelés) Felhasználói értékelés Értékelés típusa szerint lehet: Szolgáltatás értékelés és állandó kutatás értékelése vagy egy aktuális, találati hírlevél instant értékelése. 4 különböző lehetőség az értékelésre Riasztási funkció Outlookba beérkező riasztás sürgős leveleknél
Összefoglalás
Megvalósultak-e a célok? Infodok tevékenység optimalizálása illetve támogatása Monoton, erősen humán jellegű munkák automatizálásával Minőségromlás nélkül Tehermentesítés a hírlevél készítésnél (57% ADVISE – 43% Infodok) Komoly költségmegtakarítás 40%, gyors megtérülés Adatbázis használat optimalizálása Kutatási idő jelentősen lerövidül Stratégia alkotás támogatása 28 hírlevél; 30 statisztika Cégcsoport szintű információ elérés „Hírlevél demokrácia”
Kiknek javasoljuk
Kiknek ajánlható Elsősorban nagyobb szervezetek számára Ahol erős a piaci verseny, nagy a konkurencia és/vagy adatforrás Szervezet jelentős hányada infomunkás Elsősorban a rendszer bevezetésével, esetleg szolgáltatásként kínálva (akár SaaS alapokon) Beruházás megtérülési ideje: 0,5 -1,5 év Kis- és középvállalatok számára Ahol erős a piaci verseny, nagy a konkurencia és / vagy adatforrás Szolgáltatásként kínálva (akár SaaS alapokon)