Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt marketing ágazati kutatás Budapest, 2006. október 25. 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Republikon Tolerancia-kutatások
Marketingkommunikáció és PR
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
A direkt marketing fogalma
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Internetes bankok piacformáló hatása
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
A kommunikációs mix elemei
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
K&H trambulin tapasztalatok
Határ menti munkavállalás Ausztriában Hardi Tamás tudományos munkatárs Győr, október 5. A határmentiségtől az integrált határrégióig.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Sajnos nincs a homlokukra írva… Szegmentált célcsoport elérés - jogszerűen.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
DM Szenzor Iparági statisztika február.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
© GfK 2012 | KKV Kutatás| június 1 CIB BANK KKV ÜZLETÁG CIB STAFÉTABOT KUTATÁS Kutatási eredmények a sajtó képviselői részére június.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Növekedési Hitelprogram – a második szakasz eredményei Pulai György Hitelösztönzők főosztály vezetője január 14. Elemzői.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
– Letölthető változat –
Ami változott, és ami nem
dr.Vécsei Pál: A vállalkozási adókedvezmények területi megoszlásának alakulása 1992 és 2008 között
Haszon rendezvények médiaajánlat
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
A kutatási program leírása
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
GKI Gazdaságkutató Zrt.
Bankreklám vagy szappanopera?
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt marketing ágazati kutatás Budapest, október 25. 1

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az adatfelvétel módszertana ●Lakossági omnibusz kutatás – 1500 fő, 18+ célcsoport, számítógéppel támogatott személyes interjú (CAPI) ●Lakossági fókuszcsoport kutatás – 4 csoport, Budapest/vidék, fiatal/idős bontásban ●Hirdetői kutatás – 300 fő, a DMSZ-szel egyeztetett szektoriális és bevételi kvóták alapján, számítógéppel támogatott telefonos interjú (CATI) ●Ügynökségi kutatás – 100 fő, a DMSZ-szel egyeztetett bevételi kvóták alapján, számítógéppel támogatott telefonos interjú (CATI) ●Szakértői mélyinterjú – 6-6 fő ügynökségi, illetve hirdetői mélyinterjú 2

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes eszközökhöz tartozó meghatározások ●Címzetlen küldemény: kizárólag reklámküldemény, amelyet a postaládába vagy kifejezetten erre a céllal létrehozott gyűjtőládába dobnak be (valamennyi felmérés) ●Telemarketing: csak a kimenő hívások piaca, a call centerek forgalma nincs figyelembe véve (ügynökségi, hirdetői felmérés) ● marketing: spam (levélszemét) kizárva (lakossági felmérés) ●Mobilmarketing: az önálló, reklámüzenetet tartalmazó SMS-ek/MMS-ek, nem tartalmazza pl. a regisztrációs és egyéb célú visszaigazolásokat (valamennyi felmérés) 3

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing fogalma, tartalma 4

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes eszközök megítélése ●A címzett küldemények, tele-, mobil- és marketing alkalmazását a piac egyértelműen a DM részének tekinti ●A címzetlen küldeményeket a hirdetőknek kb. harmada, az ügynökségeknek valamivel több, mint 50%-a sorolja a DM eszközök közé ●Egyéb eszközöket szórvány jelleggel soroltak a DM-eszköztárba 5

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Percipiált DM eszköztár - kvalitatív kutatás tapasztalatai alapján ●DM-levél, címzett küldemény, Csatolt címzett reklámküldemény, címzett katalógus ●Címzetlen küldemény, szórólap ● , e-DM levél, permission ●e-hírlevél ●Telemarketing, telesales ●direkt SMS, MMS ●Adatbázis marketing ●Faxmarketing ●EDM kampányok ●CRM rendszer ●Események, rendezvény marketing, event-marketing ●Promóciók, sailes point-okon kóstoltatás, eladás helyi reklám ●Kuponok, pontgyűjtő akciók pl. Smart program ●fizetett PR hirdetés ●Telefonos, internetes klubok ●Oktatási segédanyag általánosan elfogadott Határ- terület 6

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing piac mérete Magyarországon 7

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember DM piaci forgalom 8

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Alapvető forgalmi adatok ●A DM piac magyarországi teljes forgalma a kutatás alapján 28,7 milliárd forintra tehető ●Az egyes vizsgált DM eszközök forgalma az alábbiak szerint alakul:  Címzett küldemények: 13,2 milliárd Ft  Címzetlen küldemények: 7,4 milliárd Ft  Adatbázis-menedzsment: 4,7 milliárd Ft  Telemarketing:2,0 milliárd Ft  marketing:0,9 milliárd Ft  Mobilmarketing: 0,5 milliárd Ft 9

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hirdetői DM költségek megoszlása forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta Teljes piaci összköltség: millió Ft 10

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Ügynökségeken keresztüli forgalom 11

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Ügynökségi piaci alapadatok ●Az ügynökségi DM piac becsült mérete mintegy 10,6 milliárd forint, a teljes DM piac feltételezett forgalmának több, mint 1/3-a ●A bevételek megoszlása DM-eszközönként:  Címzetlen küldemények: 5,7 milliárd Ft  Címzett küldemények: 3,2 milliárd Ft  Telemarketing:0,9 milliárd Ft  Adatbázis-menedzsment: 0,4 milliárd Ft  marketing:0,3 milliárd Ft  Mobilmarketing: 0,1 milliárd Ft ●A hirdetői piaccal szemben itt a bevételek csaknem felét a címzetlen küldemények adják, az adatbázis menedzsment súlya pedig jóval kisebb ●Valamennyi eszköz esetében 75% feletti arányt képviselnek a közvetlen hirdetői megbízások ●Az 500 millió árbevétel feletti ügynökségek dominálják a címzetlen küldemények piacát, a többi eszköznél viszont jelentős a kis és közepes ügynökségek szerepe 12

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Ügynökségi bevételek megoszlása tevékenységek szerint ügynökségi megbízásokkal korrigált összbevétel: millió Ft forrás: ügynökségi megkérdezés bázis: teljes minta 13

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember DM piaci forgalom hirdetői szektoronként 14

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A teljes DM piac szektoriális megoszlása ●A teljes piaci forgalom több, mint felét adja az autóipar és a kiadói/nyomdai tevékenység ●A részletes szektoriális megoszlás:  Autóipar:9,2 milliárd Ft  Kiadó/nyomda:7,0 milliárd Ft  Kereskedelem:3,6 milliárd Ft  Pénzügy, biztosítás3,0 milliárd Ft  FMCG: 1,8 milliárd Ft  Vendéglátás, idegenforgalom1,6 milliárd Ft  Távközlés1,5 milliárd Ft  Egyéb tevékenység:1,0 milliárd Ft 15

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hirdetői DM költségek szektoriális megoszlása: összes DM költés összköltség: millió Ft forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 16

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember B2C arányok 17

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember B2C jellemzők ●A B2C tevékenység teszi ki a teljes DM-piaci forgalom 2/3-át ●A B2C piac vezető szektorai megegyeznek a teljes DM-piacon tapasztaltakkal: autóipar, kiadó/nyomda, kereskedelem ●A B2C a teljes DM-forgalmon belül legmagasabb arányt az FMCG esetén képviseli, ezt követi a kiadói/nyomdai és az autóipari tevékenység 18

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hirdetői B2C DM költségek szektoriális megoszlása forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta címzett és címzetlen küldemények, tele-, mobil- és marketing költségek alapján 19

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt Marketinggel foglalkozó dolgozók száma 20

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Dolgozói létszám ●A DM-mel foglalkozók száma hirdetőknél: kizárólag DM-mel 4,2 ezer, részben DM-mel 14,5 ezer ember dolgozik ●Az ügynökségek körében ezek az adatok: kb. 800 fő kizárólag, kb részben DM-mel foglalkozik ●Legnagyobb létszámban a pénzügyi szektorban dolgoznak ezen a területen 21

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Adatbázisok használata, szabályozás, személyiségi jogok 22

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Adatbázisok, adatfelhasználás ●Az ügynökségek legnagyobbrészt saját vagy az ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatbázist használnak, a hirdetők pedig inkább saját építésű adatbázissal dolgoznak ●Az adatbázisok legális használatával kapcsolatosan nagyfokú bizonytalanság látszik, abban viszont egységes az üzleti piac, hogy a jogi környezet igen szigorú ●A lakosság kb. 1/3-a adta már meg személyes adatát, leginkább a fiatal és iskolázottabb rétegek ●A legkönnyebben a korra és a családi állapotra, legkevésbé a jövedelemre vonatkozó adatokat adnák meg 23

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Személyes adatok megadása forrás: lakossági megkérdezés bázis: teljes minta / nem adta meg az adatait részt vett valaha olyan nyereményjátékben, beküldős/visszaküldős sorsoláson, ajándékakcióban ahol a nevét, címét elkérték a valaha résztvevők az elmúlt 3 évben átlagosan 6 alkalommal adták meg adataikat 24

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Személyes adatok érzékenysége forrás: lakossági megkérdezés bázis: teljes minta / * internet hozzáférők 25

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes DM-eszközök alkalmazásának jellemzői 26

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●A hirdetők 244 millió fölötti címzett, és több, mint 300 millió címzetlen küldeményt adtak fel ●34 millió t, 11 millió feletti telefonhívást és több mint 1 millió SMS/MMS-üzenetet bonyolítottak ●Legaktívabb szektorok: kereskedelem, autóipar, kiadó/nyomda 27

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Küldemények száma az elmúlt 12 hónapban a hirdetői szegmensekben forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 28

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hívások/üzenetek száma az elmúlt 12 hónapban a hirdetői szegmensekben forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 29

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember DM eszközök hatékonysága 30

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●A DM-eszközök hatását a hirdetők valamivel több, mint háromnegyede méri ●A hatékonyságmérés legnagyobb arányban a DM-re leginkább költő cégekre jellemző ●Leghatékonyabb DM-eszköznek marketingcéloktól függetlenül a címzett küldeményeket és az t tartják ●A másik három eszköz hatékonyságának megítélése erősen célfüggő 31

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hatékony eszköz adott marketingcél elérésében forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 32

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●Több, mint 276 milliárd forint értékű vásárlás történt az elmúlt 12 hónapban DM-eszközök hatására ●A leginkább vásárlásra ösztönző eszköz a címzetlen küldemény ●Átlag feletti arányban vásároltak a nők, a Budapesten, megyeszékhelyeken élők, valamint a magasabb végzettségűek és státuszúak ●Legnépszerűbb vásárolt termékek: élelmiszer, ruházat, könyv, virág/növény ●A legnagyobb értékű tárgyakat (az egy vásárlásra jutó költés alapján) a telefonos megkeresés hatására veszik 33

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Vásárolt DM reklámküldemény hatására forrás: lakossági megkérdezés bázis: kapott már ilyen küldeményt vásárolt már dm küldemény hatására az ilyen küldeményt kapók 52%-a ezer fő 34

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing megítélése- lakossági attitűdök 35

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Attitűd szegmensek forrás: lakossági megkérdezés bázis: teljes minta a DM eszközökkel kapcsolatban kissé szkeptikus, érdektelen, de attitűdjei – sem negatív, sem pozitív irányba – nem térnek el jelentősen az átlagtól; korlátozott mértékben aktivizálható határozottan negatív a hozzáállása a DM és egyéb reklámeszközökhöz; a legkevésbé aktivizálható, a kapott DM küldeményeknek csak a felét nézi meg és nem jellemző, hogy DM küldemény hatására vásárolna pozitív a hozzáállása a DM eszközökhöz, informatívnak, hasznosnak, relavánsnak érzi azokat; a kapott DM küldemények túlnyomó töbségét megnézi, többségük vásárolt már DM küldemény hatására ambivalens a DM eszközökkel szemben: egyrészt bizalmatlan, másrészt elismeri a DM eszközök hasznosságát; elsősorban a címzetlen reklámküldeményeket tolerálja; mindazonáltal a kapott küldeményeket jellemzően elolvassa és közel felük vásárolt már DM küldemény hatására 36

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes DM-eszközök elfogadottsági rangsora 1.Címzetlen reklámküldemény 2.Címzett reklámküldemény 3.SMS/MMS reklámüzenet 4. reklámanyag 5.Telefonos megkeresés 37

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hányat olvasott el / hallgatott meg - a kapott küldemények százalékában forrás: lakossági megkérdezés bázis: kapott az elmúlt időszakban akik megnézték: a küldemények 92%-a a postaládába volt bedobva 38

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing összehasonlítása az ATL- eszközökkel – lakosság 39

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●A különböző reklámfelületeket összehasonlítva a DM-eszközök elfogadottsága a középmezőnyben helyezkedik el ●Leginkább elfogadott a POS és a sajtó, legjobban elutasított a tévében megjelenő reklám ●A DM eszközökön belül a legnegatívabb hozzáállás a telefonos megkeresés, legpozitívabb a címzetlen küldemények esetén tapasztalható 40

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Reklámfelületek zavaró hatása mennyire zavarja: 1=egyáltalán nem / 10=nagyon forrás: lakossági megkérdezés bázis: dm: kapott már ilyen reklámanyagot / net: hozzáférő / teljes minta 41