Média '13 Gondolatcsere és networking – Telekommunikáció Liptay Gabriella
Tendenciák a telekommunikációs szektorban Magyarországon Telekom- és közműadó „kigazdálkodása”, a hálózat- és IT fejlesztések nem állhatnak meg (Fast Moving Technology Goods, FMTG) Az innováció „eltűnése” – nincsenek olyan igazi nagy áttörést hozó innovációk, mint pl az MMS Mobil szélessáv – okostelefon, okos hálózat Nincsenek már un. tradicionális szállítók, szereplők pl Nokia, ZTE, HTC, Huawei esetei Blue mobile, Tesco mobile 4. mobilszolgáltató? Még több MVNO és branded reseller 3G, LTE hálózatok fejlesztése, további konvergenciák Interaktív tévézés átalakulása folytatódik Okos TV-k Stagnáló/csökkenő kommunikációs budgetek
3 Milyen marketing- és médiastratégia mentén gondolkodnak majd a főszereplők? A fogyasztókkal való interaktivitást, az együttműködés váltja fel A fogyasztók egyre „okosabbak”, tudatosabbak Budget eltolódás a média felől a produkció irányába: érdekesebb, látványosabb tartalmak, igazi élmények „Paid”-média használata csökken, az „owned” és az „earned” média használata növekszik A közösségi média hagyományossá válik – pl. fontos lesz itt is a ROI Nő a közösségi kereskedelem szerepe A mobil eszközök, okostelefonok, on-line média egyre több olvasót, nézőt von el a tradicionális médiától Geo és/vagy kontextusra targetált online hirdetések Újkori médiacelebek, „demokratizálódó” média Meglepő partnerségek
Kezdetben a cégek marketingtevékenysége kimerült a 4P alkalmazásában. Aztán a marketing elkezdett kapcsolatot (relationship- marketing) építeni a fogyasztóval, interaktívvá vált. A következő lépcsőfok a fogyasztóval való együttműködés, amikor a fogyasztó tudása az értéklánc részévé válik (hitelesítés). Fogyasztó felhatalmazása. Fogyasztó bevonása. Source: User Innovation class – Lego case study Evolució