A digitális olvasás forradalma…Magyarországon Weiler Péter eKönyv Kft. ügyvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A digitális dokumentumok hosszú távú megőrzéséről X. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Moldován István OSZK.
Advertisements

Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
A direkt marketing fogalma
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Szinkronizált multiplatform élmények
Reklám, Marketing Yess Plus Reklám és csomagküldő szolgáltatás.
Internet és szerzői Szerz ő i Akadémia, Irodalom és Internet Dr. Fodor Klaudia Franciska március 29.
A könyvtári digitalizálás kézikönyve és honlapja
VI. Interaktív Tábla Konferencia
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
A kábeltelevízió jövője,
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
Értékesítési csatornák
Készítette: Takács Krisztina
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Webshopok nemzetközi ügyleteinek adótervezése Mihály Péter
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Marketing mix.
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
E-könyvek, e-book olvasók a könyvtárban
E-book-ok, könyvtárak, OSZK Networkshop 2011 Kaposvár, április 27.
2009. április 24.XVI.Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kereslet és kínálat e-book témában Moldován István OSZK.
Elektronikus könyvtárak a mobil világban „BESZÉLJÜNK EGYMÁSSAL, TANULJUNK EGYMÁSTÓL!” Könyvtárak összefogása a tudásért Országos Könyvtári Napok
Kérdések a második zh-hoz
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Digitális tartalomszolgáltatás
A könyvtárak rendje Hozzáférhetőség szempontjából a könyvtárakban megkülönböztethetünk zárt raktárat és szabadpolcos tárolást. A zárt raktárhoz csak a.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Hogyan választ egy könyvkiadó nyomdát? (Hogyan választanak a magyar könyvkiadók nyomdát?) Kiss Gábor TINTA Könyvkiadó
Miért nem működik még az okostévé modell?

Az IPTV – megoldások kis és nagy rendszerekhez
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Pénzügyi-számviteli mutatók
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Okostelefon (smartphone) Gyakran PC-szerű funkcionalitást nyújtó mobiltelefon. Teljes értékű operációs rendszere szabványosított interface-eket és platformot.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Digitalizálás a könyvtárban …mit, mivel, hogyan, mikor, miért, mennyire…
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Online és e-könyvek Hasonlóságok és különbségek. Tartalom és funkcionalitás A hagyományos print könyv tartalma elektronikus formátumban + kiegészítő funkciókkal:
Papíron túl… Szűcs Roland. E-könyv jelenség képlete 2 E-könyv Üzleti modell Nagyobb kiadói árrés Kockázatmentes Olcsó terjesztés Kultúra Értékek megőrzése.
Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,
A könyvtári dokumentumok digitális átállása
Retailtainment.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
E-könyvek, e-book olvasók a könyvtárban
Előadás másolata:

A digitális olvasás forradalma…Magyarországon Weiler Péter eKönyv Kft. ügyvezető

60% 10% OLVASÁS FACE-TO-FACE KOMMUNIKÁCIÓ 30% VIDEO A digitális olvasás széles hatása Az olvasás a tudás elsajátításának a leghatékonyabb módja

Az ekönyv marketing 4 eleme PRODUCT / TERMÉK > eKönyv © txtr.hu, Mi az ekönyv? Papír könyv digitális kiadása Eleve digitális kiadásra készült könyv Az ekönyv akár 5 oldalas kiadvány is lehet, ami egy témát speciálisan dolgoz fel. Olyan termék is ekönyv lehet, ami fizikailag soha nem lett volna piacképes. „Hogyan parkoljunk háttal) Kik adhatnak ki ekönyvet? Hagyományos kiadók Ismert szerzők közvetlenül Amatőr szerzők Az ekönyvek előnyei Széles választék – időtlen időkig kapható címek: long tail Kisebb belépési küszöb új szerzők számára Pontosan mérhető marketing: konverzió Olcsóbb előállítás >> hosszú távon olcsóbb fogyasztói ár

Az ekönyv marketing 4 eleme PRICE / ÁR © txtr.hu, Az árképzés szempontjai Kiadók határozzák meg az árat ÁFA 5 vagy 25%? Jogtulajdonosok árai Megtakarítások hosszú távon (átmenetileg?) KIADÓ: nyomda, raktározás KERESKEDŐ: logisztika Online árak (15-20% kedvezmény) eKönyv Kft. Ajánlás > 20-50% kedvezmény

Az ekönyv marketing 4 eleme PLACE / CSATORNA © txtr.hu, Az ekönyv forgalmazás csatornái CONNECTED / UNCONNECTED Ismert könyvforgalmazók Online könyvkereskedők Mobilszolgáltatók Egyéb online expert kereskedők, akik a könyvforgalmazást a logisztikai akadályok miatt kerülték eddig.

Az ekönyv marketing 4 eleme PROMOTION / PROMOCIÓ © txtr.hu, Online marketing Fókusz a könyveken és a szerzőkön Paulo Coelho: Brida Könyvhét: Esterházy és Spiró PR Jól mérhető online módszerek kattintás > vásárlás

A piaci környezet A 300 milliárd eurós kiadói piac lépésről lépésre átalakul digitálissá eKönyv forgalmi becslés (globális) Forrás: In-Stat, 2009 Kiadói szegmensek (globális) Forrás: Eurostat New Cronos Database, 2005  9 milliárd USD 323 milliárd USD CAGR 94% 83 milliárd EUR 95 milliárd EUR 111 milliárd EUR Könyvek Magazinok Újságok 291 milliárd EUR Teljes iparág © txtr.hu, 20107

Kapcsolat Képernyő: eInk, Mirasol A piaci környezet A digitális olvasás sikerének két legfontosabb tényezője

© txtr.hu, Az ipad érkezése ePub ! Rich Format!

A piaci környezet A digitális olvasás szegmentálódik Különböző képernyő típusok eltérő alkalmazása F/FSzínes Olvashatóság Alacsony energia fogyasztás Képernyő frissítés sebessége Rich MediaVideo stb. E-ink MirasolLiquivista Plasma | TFT KönyvekÚjságok Magazinok Doc © txtr.hu,

© txtr.hu, A korai adoptálás időszaka Nekilendülés időszaka Érett piaci időszak Adoptálók % 2,5%13,5%34% 16% idő A piaci fejlődés szakaszai Rogers féle innovációs görbe

© txtr.hu, A korai adoptálás időszaka Nekilendülés időszaka Érett piaci időszak Adoptálók % 2,5%13,5%34% 16% idő Korai többség (A Korai elfogadó +) Népszerű kortárs irodalom Magyar nyelven DRM: vásárol és a kényelmet keresi Újító Idegen nyelvű tartalom Tananyag Népszerű sci-fi, könnyű fiction Maga is készít tartalmat DRM: ingyenes tartalmat keres, maga is konvertál Korai elfogadó (Az Újító +) Üzleti szakirodalom Idegen nyelven is Referensz művek Fontos a minőség DRM: vásárol, de ingyenes tartalmat is keres Tartalom A fogyasztott tartalom típusa a különböző innovációs szakaszokban

© txtr.hu, A korai adoptálás időszaka Nekilendülés időszaka Érett piaci időszak Adoptálók % idő Üzleti modellek Lehetséges üzleti modellek az egyes innovációs szakaszokban Korai többség Előnyös üzleti konstrukciót keres: legyen olcsóbb, mint a korábbi technológia Támogatott készülék vásárlási lehetőséget keres Előfizetéses tartalmat, csomagot, kölcsönzést is elfogad Újító Készülék vásárlás, EUR Többféle eszközt is kipróbál Ingyenes tartalom Korai elfogadó Készülék vásárlás EUR Kiforrott technológiát keres Legyen látványos a design Tartalom vásárlás a nyomtatott könyvnél alacsonyabb árszinten

© txtr.hu, Kannibalizáció Igaz-e, hogy az ekönyvek a nyomtatott könyvek hátrányára növekednek? O’REILLY számítástechnikai könyveiből kétszer több ekönyvet értékesítenek, mint papírt. Mindez 18 hónap alatt fordult meg. ekönyv papír A papír könyvek hanyatlása ugyanakkor szorosan követi a számítógépek eladásának csökkenését. Tehát nem az ekönyvek okozzák a csökkenést. Az ekönyvek tehát plusz piacot jelentenek.

txtr =kapcsolat + platform független olvasás

Termékválaszték txtr szoftver átjárást biztosít a különböző e-olvasó eszközök között. © txtr.hu, txtr Reader 6‘‘txtr Reader 10‘‘Egyéb ekönyv olvasókSmartphone App.Desktop kliensek / Tábla PC T3 Renderer Fedora Linux Webkit CPHP 3rd. party OS txtr Reader Client iPhone OS or Android iPhone Client Android Client Desktop OS or iPhone OS* Default Client Adobe AIR JSON / SOAP / REST-XML / AMF / HTML FizetésHirdetésDRM txtr Reaktor CPHP Fedora Linux T3 Renderer * iSlate probably iPhone OS-based SIM kezelés 3. felek app.

Termékválaszték iPhone és Android txtr kliens Adobe DRM támogatással txtr.hu, Berlin 2010

Termékválaszték txtr teljes megoldást biztosít az ekönyvek olvasására Fizetős tartalom txtr olvasó SIM txtr.hu txtr Clipper Tartalom Digitális tartalom „konténer”Mobilkapcsolat Olvasó kliens Internet kapcsolat Mobilszolgáltató Desktop kliensSmartphone kliensek Upload Tool Saját dokumentumok txtr bolt Több féle kapcsolat támogatott © txtr.hu,

txtr webshop és szöveg megosztó közösség A platform tudása és előnyei  txtr platformon keresztül tárolhatjuk saját dokumentumainkat, megoszthatjuk azt barátainkkal és kollégáinkkal  Előfizetési üzleti modell – kísérletek  Minden megvásárolt tartalom újra letölthető  ADOBE DRM  txtr platformon keresztül tárolhatjuk saját dokumentumainkat, megoszthatjuk azt barátainkkal és kollégáinkkal  Előfizetési üzleti modell – kísérletek  Minden megvásárolt tartalom újra letölthető  ADOBE DRM 19 Könyvek Újságok Magazinok Dokumentumok

txtr olvasók A txtr termékcsalád – új eszközök előkészítés alatt © txtr.hu, txtr Reader 6’’txtr Reader 10’’ touch txtr Reader Color Nagyobb kijelző és touchscreen kijelző Színes kijelző Egyszerű és elegáns eReader txtr webshoppal SIM kapcsolat &

Christophe F. Maire | CEO – txtr.com Mail: |

eKönyv Magyarország Kft. Dankó utca 4-8. Budapest,