A digitális olvasás forradalma…Magyarországon Weiler Péter eKönyv Kft. ügyvezető
60% 10% OLVASÁS FACE-TO-FACE KOMMUNIKÁCIÓ 30% VIDEO A digitális olvasás széles hatása Az olvasás a tudás elsajátításának a leghatékonyabb módja
Az ekönyv marketing 4 eleme PRODUCT / TERMÉK > eKönyv © txtr.hu, Mi az ekönyv? Papír könyv digitális kiadása Eleve digitális kiadásra készült könyv Az ekönyv akár 5 oldalas kiadvány is lehet, ami egy témát speciálisan dolgoz fel. Olyan termék is ekönyv lehet, ami fizikailag soha nem lett volna piacképes. „Hogyan parkoljunk háttal) Kik adhatnak ki ekönyvet? Hagyományos kiadók Ismert szerzők közvetlenül Amatőr szerzők Az ekönyvek előnyei Széles választék – időtlen időkig kapható címek: long tail Kisebb belépési küszöb új szerzők számára Pontosan mérhető marketing: konverzió Olcsóbb előállítás >> hosszú távon olcsóbb fogyasztói ár
Az ekönyv marketing 4 eleme PRICE / ÁR © txtr.hu, Az árképzés szempontjai Kiadók határozzák meg az árat ÁFA 5 vagy 25%? Jogtulajdonosok árai Megtakarítások hosszú távon (átmenetileg?) KIADÓ: nyomda, raktározás KERESKEDŐ: logisztika Online árak (15-20% kedvezmény) eKönyv Kft. Ajánlás > 20-50% kedvezmény
Az ekönyv marketing 4 eleme PLACE / CSATORNA © txtr.hu, Az ekönyv forgalmazás csatornái CONNECTED / UNCONNECTED Ismert könyvforgalmazók Online könyvkereskedők Mobilszolgáltatók Egyéb online expert kereskedők, akik a könyvforgalmazást a logisztikai akadályok miatt kerülték eddig.
Az ekönyv marketing 4 eleme PROMOTION / PROMOCIÓ © txtr.hu, Online marketing Fókusz a könyveken és a szerzőkön Paulo Coelho: Brida Könyvhét: Esterházy és Spiró PR Jól mérhető online módszerek kattintás > vásárlás
A piaci környezet A 300 milliárd eurós kiadói piac lépésről lépésre átalakul digitálissá eKönyv forgalmi becslés (globális) Forrás: In-Stat, 2009 Kiadói szegmensek (globális) Forrás: Eurostat New Cronos Database, 2005 9 milliárd USD 323 milliárd USD CAGR 94% 83 milliárd EUR 95 milliárd EUR 111 milliárd EUR Könyvek Magazinok Újságok 291 milliárd EUR Teljes iparág © txtr.hu, 20107
Kapcsolat Képernyő: eInk, Mirasol A piaci környezet A digitális olvasás sikerének két legfontosabb tényezője
© txtr.hu, Az ipad érkezése ePub ! Rich Format!
A piaci környezet A digitális olvasás szegmentálódik Különböző képernyő típusok eltérő alkalmazása F/FSzínes Olvashatóság Alacsony energia fogyasztás Képernyő frissítés sebessége Rich MediaVideo stb. E-ink MirasolLiquivista Plasma | TFT KönyvekÚjságok Magazinok Doc © txtr.hu,
© txtr.hu, A korai adoptálás időszaka Nekilendülés időszaka Érett piaci időszak Adoptálók % 2,5%13,5%34% 16% idő A piaci fejlődés szakaszai Rogers féle innovációs görbe
© txtr.hu, A korai adoptálás időszaka Nekilendülés időszaka Érett piaci időszak Adoptálók % 2,5%13,5%34% 16% idő Korai többség (A Korai elfogadó +) Népszerű kortárs irodalom Magyar nyelven DRM: vásárol és a kényelmet keresi Újító Idegen nyelvű tartalom Tananyag Népszerű sci-fi, könnyű fiction Maga is készít tartalmat DRM: ingyenes tartalmat keres, maga is konvertál Korai elfogadó (Az Újító +) Üzleti szakirodalom Idegen nyelven is Referensz művek Fontos a minőség DRM: vásárol, de ingyenes tartalmat is keres Tartalom A fogyasztott tartalom típusa a különböző innovációs szakaszokban
© txtr.hu, A korai adoptálás időszaka Nekilendülés időszaka Érett piaci időszak Adoptálók % idő Üzleti modellek Lehetséges üzleti modellek az egyes innovációs szakaszokban Korai többség Előnyös üzleti konstrukciót keres: legyen olcsóbb, mint a korábbi technológia Támogatott készülék vásárlási lehetőséget keres Előfizetéses tartalmat, csomagot, kölcsönzést is elfogad Újító Készülék vásárlás, EUR Többféle eszközt is kipróbál Ingyenes tartalom Korai elfogadó Készülék vásárlás EUR Kiforrott technológiát keres Legyen látványos a design Tartalom vásárlás a nyomtatott könyvnél alacsonyabb árszinten
© txtr.hu, Kannibalizáció Igaz-e, hogy az ekönyvek a nyomtatott könyvek hátrányára növekednek? O’REILLY számítástechnikai könyveiből kétszer több ekönyvet értékesítenek, mint papírt. Mindez 18 hónap alatt fordult meg. ekönyv papír A papír könyvek hanyatlása ugyanakkor szorosan követi a számítógépek eladásának csökkenését. Tehát nem az ekönyvek okozzák a csökkenést. Az ekönyvek tehát plusz piacot jelentenek.
txtr =kapcsolat + platform független olvasás
Termékválaszték txtr szoftver átjárást biztosít a különböző e-olvasó eszközök között. © txtr.hu, txtr Reader 6‘‘txtr Reader 10‘‘Egyéb ekönyv olvasókSmartphone App.Desktop kliensek / Tábla PC T3 Renderer Fedora Linux Webkit CPHP 3rd. party OS txtr Reader Client iPhone OS or Android iPhone Client Android Client Desktop OS or iPhone OS* Default Client Adobe AIR JSON / SOAP / REST-XML / AMF / HTML FizetésHirdetésDRM txtr Reaktor CPHP Fedora Linux T3 Renderer * iSlate probably iPhone OS-based SIM kezelés 3. felek app.
Termékválaszték iPhone és Android txtr kliens Adobe DRM támogatással txtr.hu, Berlin 2010
Termékválaszték txtr teljes megoldást biztosít az ekönyvek olvasására Fizetős tartalom txtr olvasó SIM txtr.hu txtr Clipper Tartalom Digitális tartalom „konténer”Mobilkapcsolat Olvasó kliens Internet kapcsolat Mobilszolgáltató Desktop kliensSmartphone kliensek Upload Tool Saját dokumentumok txtr bolt Több féle kapcsolat támogatott © txtr.hu,
txtr webshop és szöveg megosztó közösség A platform tudása és előnyei txtr platformon keresztül tárolhatjuk saját dokumentumainkat, megoszthatjuk azt barátainkkal és kollégáinkkal Előfizetési üzleti modell – kísérletek Minden megvásárolt tartalom újra letölthető ADOBE DRM txtr platformon keresztül tárolhatjuk saját dokumentumainkat, megoszthatjuk azt barátainkkal és kollégáinkkal Előfizetési üzleti modell – kísérletek Minden megvásárolt tartalom újra letölthető ADOBE DRM 19 Könyvek Újságok Magazinok Dokumentumok
txtr olvasók A txtr termékcsalád – új eszközök előkészítés alatt © txtr.hu, txtr Reader 6’’txtr Reader 10’’ touch txtr Reader Color Nagyobb kijelző és touchscreen kijelző Színes kijelző Egyszerű és elegáns eReader txtr webshoppal SIM kapcsolat &
Christophe F. Maire | CEO – txtr.com Mail: |
eKönyv Magyarország Kft. Dankó utca 4-8. Budapest,