Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül Kardos János Szeged MJV Polgármesteri Hivatal Oktatási, Kulturális és Sportiroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül Kardos János Szeged MJV Polgármesteri Hivatal Oktatási, Kulturális és Sportiroda."— Előadás másolata:

1 A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül Kardos János Szeged MJV Polgármesteri Hivatal Oktatási, Kulturális és Sportiroda

2 2 Jogszabályváltozások 1057/2005. (V. 31.) Korm. hat. – Szakképzés- fejlesztési stratégia 1057/2005. (V. 31.) Korm. hat. – Szakképzés- fejlesztési stratégia 1/2006. (II. 17.) OM rend. - Új OKJ 1/2006. (II. 17.) OM rend. - Új OKJ évi 79. tv. a közoktatásról - Köot évi 79. tv. a közoktatásról - Köot évi 76. tv. a szakképzésről – Szt évi 76. tv. a szakképzésről – Szt évi 86. tv. a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról – Szht évi 86. tv. a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról – Szht.

3 3 Szegedi szakképzés 13 intézmény (+1) 13 intézmény (+1) tanuló (2.400 / / 1.200) tanuló (2.400 / / 1.200) 20 szakmacsoport (47+45=92 szakképesítés) 20 szakmacsoport (47+45=92 szakképesítés) Térségi feladatellátás (46% nem szegedi!) Térségi feladatellátás (46% nem szegedi!) Nem önkormányzati fenntartók Nem önkormányzati fenntartók Felsőoktatás Felsőoktatás

4 4 TISZK Nonprofit Kft. – 9 tag Nonprofit Kft. – 9 tag 5 önkormányzat, 3 alapítvány, 1 egyetem 5 önkormányzat, 3 alapítvány, 1 egyetem Együttműködési kényszer – térségi feladatellátás Együttműködési kényszer – térségi feladatellátás Befolyásoló tényezők Befolyásoló tényezők - TÁMOP (300 mFt), TIOP (892 mFt) - RFKB döntések

5 5 A TISZK jogosítványai (szakképzés szervezés!) szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számának meghatározása - Köot. 89/B. § (5) szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számának meghatározása - Köot. 89/B. § (5) szakmai program tekintetében egyetértési jog a pp. jóváhagyásánál – Köot. 89/B. § (5) szakmai program tekintetében egyetértési jog a pp. jóváhagyásánál – Köot. 89/B. § (5) szakképzési hozzájárulás gyűjtése – Szht 4. § (5) szakképzési hozzájárulás gyűjtése – Szht 4. § (5) … stb. (jogszabályok + fenntartók döntése alapján) … stb. (jogszabályok + fenntartók döntése alapján)

6 6 Az intézményrendszer átalakításának okai demográfiai csökkenés demográfiai csökkenés munkaerőpiaci igények változása munkaerőpiaci igények változása társadalmi, gazdasági, technológiai változások társadalmi, gazdasági, technológiai változások a felsőoktatás expanziója a felsőoktatás expanziója nem önkormányzati intézmények elszívó hatása nem önkormányzati intézmények elszívó hatása intézmények súlya, érdekérvényesítő-képessége (Hódmezővásárhely, Kecskemét, Békéscsaba, Szolnok) intézmények súlya, érdekérvényesítő-képessége (Hódmezővásárhely, Kecskemét, Békéscsaba, Szolnok)

7 7 Az átszervezés célja a munkaerőpiaci igények jobb kielégítése a munkaerőpiaci igények jobb kielégítése a képzési párhuzamosságok megszüntetése a képzési párhuzamosságok megszüntetése profiltisztítás profiltisztítás hatékonyabb erőforrás-gazdálkodás hatékonyabb erőforrás-gazdálkodás racionalizáltabb eszközkihasználás racionalizáltabb eszközkihasználás

8 8 Szegedi szakképzés 2009-től 4 intézmény ( ) 4 intézmény ( ) tanuló / intézmény tanuló / intézmény pedagógus / intézmény pedagógus / intézmény 20 szakmacsoport (? szakképesítés) 20 szakmacsoport (? szakképesítés) térségi feladatellátás (46% nem szegedi!) térségi feladatellátás (46% nem szegedi!) nem önkormányzati fenntartók nem önkormányzati fenntartók felsőoktatás felsőoktatás

9 9 Előnyök pedagógiai pedagógiai szervezési szervezési gazdasági gazdasági hatékonyság hatékonyság szakmai koncentráció szakmai koncentráció azonos feltételrendszer azonos feltételrendszer érdekérvényesítés érdekérvényesítés

10 10 Együttműködés a CSMKIK-val Az Önkormányzat vállalja: véleménykérés szakmai anyagok tekintetében véleménykérés szakmai anyagok tekintetében véleménykérés intézmények és vezetők értékelésekor véleménykérés intézmények és vezetők értékelésekor javaslatok figyelembe vétele a szakképzést érintő valamennyi kérdésben javaslatok figyelembe vétele a szakképzést érintő valamennyi kérdésben

11 11 Együttműködés a CSMKIK-val A Kamara vállalja: véleménykérés a gyakorlati képzőhelyek értékelésében szaktanárok, szakoktatók továbbképzése szaktanárok, szakoktatók továbbképzése a szakképzés népszerűsítése, tájékoztatás a szakképzés népszerűsítése, tájékoztatás fejlesztési források felkutatása, megszerzése fejlesztési források felkutatása, megszerzése

12 12 Újabb kihívások TÁMOP, TIOP megvalósítása TÁMOP, TIOP megvalósítása Együttműködés a TISZK-tagokkal Együttműködés a TISZK-tagokkal Válság – finanszírozás, fejlesztési források csökkenése („decentralizált”) Válság – finanszírozás, fejlesztési források csökkenése („decentralizált”) Gyakorlati képzés biztosítása (Adótörvény) Gyakorlati képzés biztosítása (Adótörvény) Alkalmazkodás az RFKB döntéséhez Alkalmazkodás az RFKB döntéséhez

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül Kardos János Szeged MJV Polgármesteri Hivatal Oktatási, Kulturális és Sportiroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések