Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

N International Education and Resource Network n „Youth Making a Difference in the World” n „ Te is más vagy - te sem vagy más.”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "N International Education and Resource Network n „Youth Making a Difference in the World” n „ Te is más vagy - te sem vagy más.”"— Előadás másolata:

1 n International Education and Resource Network n „Youth Making a Difference in the World” n „ Te is más vagy - te sem vagy más.”

2 INFORMÁCIÓ-FORRÁSOK n Web-oldal: n News Flash: újság (havonta 2) n Interaction Newsletter (évente 2) n I*EARN Projects Booklet (évente 1)

3 Akkor mit is jelent…? …a konferencia: n egy-egy átfogóbb tematikus terület n témájától függően több projekt is fut az egyes konferenciákon n elérhetők a „Newsgroup”-okban és a legtöbb ben is címük: …a projekt: n egy-egy konkrét „munkalehetőség”, melyben részt vehetünk n vezetője a projektgazda, vagyis az ötletadó n elérhetők ben, web-en (amelyiknek van) és „Newsgroup”- okban (nem mind)

4 Néhány fontosabb konferencia: n teachers : információcsere tanároknak n youth : információcsere, levelezőpartner keresés diákoknak n projects : az új projektötletek itt jelennek meg először n culture : kultúrák sokszínűségére épülő projektek n globart : Global Art - képzőművészeti jellegű projektek n planet : Plant Friendship - virtuális ‘Barátság Bolygó’ n vision és lewin : A Vision és Lewin c. irodalmi antológiák diákok műveiből n environ : környezetvédelmi projektek

5 n tc : The Contemporary - viták aktuális társadalmi problémákról n hgp : The Holocaust / Genocide Project n religion : vallásokhoz kapcsolódó projektek n aqua : „vizes” projektek n music: zenei projectek n kidscan : alsó tagozatos korosztálynak szóló projektek n youthcan : kb. 14 éves korig időszerű projektek n math : matematikához kapcsolódó projektek n francais : francia nyelven futó projektek n latina : spanyol (katalán) nyelven futó projektek n Learning Circles: diákkörök - néhány iskola közösen kiválasztott témán dolgozik együtt egy évig

6 Két konkrét példa:

7

8 Néhány rendszeresen (évente egy-kétszer) megjelenő színvonalas projektkiadvány: n The Contemporary n Planetary Notions n An End to Intolerance n A Vision A publikáló iskolák ingyen és automatikusan megkapják az adott számot.

9 Egy projekthez való csatlakozás lehetőségei: 1. Találunk egy minket érdeklő projektkiírást (teachers, ideas konferencián, a News Flash- ben, a web-oldalon vagy a projektfüzetben) n Felvesszük a kapcsolatot ben a projektgazdával, tőle további információt kapunk n Kidolgozzuk a projektet, majd továbbítjuk a „gazdának”. Így készült pl. a „Tree in My Life” projektmunkánk

10 2. Saját ötletünk van: n Kidolgozzuk az előírt szempontok szerint (ld. később) n Elküldjük a ‘teachers’ és a ‘projects’ konferenciákra, erre majd a leendő munkapartnerek jelentkeznek n Így mi leszünk a „projektgazdák”. Ez felelősségteljes többletmunkát jelent: - összegyűjtjük a beérkezett munkákat, és reagálunk rájuk - web-oldalakat vagy kiadványt szerkesztünk belőlük Így készült pl. a „Your Country in My Eyes” című magyar projektünk.

11 Egy új projektötlet kidolgozásának szempontjai: n 1. Name of the project / Project title n 2. Description / Project summary / Objectives n 3. Curriculum areas n 4. Age of participants / Project level n 5. Starting-ending date / Project duration n 6. Expected outcomes n 7. Languages n 8. Project coordinators n 9. Mailing address and n 10. Registration form

12 3. Az oktatási folyamatban diákjaink valami igazán értékeset alkotnak: n A már futó projektek között keresünk olyant, amelynek témájához a miénk illeszkedik. n Esetleg bővítjük, kiegészítjük az addig elkészült munkánkat, és így továbbítjuk. Így készült például a „Faces of War” projektmunkánk. Segítség kérhető bármely futó projekttel kapcsolatban:

13 Ki „profitálhat” ebből a munkából? 1. A nyelvszakos kolléga: u mert a tananyag részét is képező aktuális, színes vita- és fogalmazástéma-ötleteket kaphat. u Néhány példa a jelenből és a közelmúltból: Egy külföldi ország - ahogy én láttam Hogy ünnepelitek a karácsonyt felétek? Létezik-e demokrácia a ti iskolátokban? Mi lesz veled a középiskola elvégzése után? u mert fordítási feladatokkal láthatja el a diákokat. u mert diákjai bármely nyelvterületről levelezőpartnert kereshetnek.

14 2. Az informatika szakos kolléga, mert - célirányosabbá tehető az Internet-felhasználás - motiválható a számítógép-felhasználások elsajátítása 3. Más tárgyakat tanító kollégák (pl. irodalom, történelem, biológia, földrajz, vizuális kultúra stb.), mert a projektek u gyakran komplex jellegűek: együtt, szintézisben van szükség a különféle tantárgyaknál elsajátított ismeretekre u a tantárgyak anyagát színesíthetik u sok esetben a tanmenetbe is jól beilleszthetők 4. És persze főként a diák, aki új élményekhez jut általa...

15 Az I*EARN rendezvényei és programlehetőségei: n Éves Nemzetközi Konferencia (július) n CEE and CA Coordinators and Teachers Meeting n CEE and CA Youth Summit (május) n Nemzetközi és hazai tematikus ifjúsági táborok, regionális találkozók n Tematikus konferenciák n Iskolai cserekapcsolatok

16 Ami eddig történt a magyar I*EARN-ben: 1. A legtevékenyebb projekt-iskolák: n A gyöngyösi Berze-Nagy János Gimnázium n A bajai III. Béla Gimnázium n A Pécsi Gyermekotthon a Global Indigenous Art projektben n A Balcan Voices projecben már számos magyar iskola részt vesz

17 2. Rendezvények: n Éves Nemzetközi Konferenciák: 1996: Budapest 1997: Callus, Katalónia 1998: Chattanooga, USA 1999: Puerto Rico 2000: Peking, Kína n Európai koordinátor- és tanártalálkozók: 1998: Prága, Csehország 1999: Bled, Szlovénia 2000: Dézs, Románia n Nemzetközi ifjúsági találkozók: 1997: Mátrafüred 1998: Janeda, Észtország 2000: Dézs, Románia

18 n Nemzetközi ifjúsági táborok: június: Tiszafüred (környezetvédelmi) 1998 és november: Szlovákia, Tátra (környezetvédelmi) 1999 és 2000: Art Camp, Baja (művészeti) 1999: Krím félsziget, Ukrajna (barátság-találkozó) 2000: Hortobágy, kerékpáros környezetvédelmi tábor n november: a Magyar I*EARN Egyesület alakuló ülése, Budapest n Évente magyarországi tanár- és diáktalálkozók

19 Az ‘I*EARN-családhoz’ való csatlakozás első, gyakorlati lépései: 1. Feljelentkezés ben a konferenciákra: - teachers, youth, projects + a minket, ill. diákjainkat érdeklő témákban Erre a címre: Szövege: „Please subscribe + a konferencia megnevezése” (1 üzenetben 1 konferenciára!) 2. Bemutatkozó üzenet megírása (angolul) a teachers konferenciára: - városunk, iskolánk, diákcsoportunk rövid bemutatása, érdeklődési körünk, projekt-terveink stb. 3. Tájékozódás a futó projektekről a már említett forrásokból 4. Bekapcsolódás a projektmunkába


Letölteni ppt "N International Education and Resource Network n „Youth Making a Difference in the World” n „ Te is más vagy - te sem vagy más.”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések