Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN Óváriné Dr. Balajti Zsuzsanna tanulmányi rektorhelyettes „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN Óváriné Dr. Balajti Zsuzsanna tanulmányi rektorhelyettes „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem."— Előadás másolata:

1 A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN Óváriné Dr. Balajti Zsuzsanna tanulmányi rektorhelyettes „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális képzési típusú megoldásokra 2014 – 2015 TÁMOP-4.1.1.F/2013

2 A BEISKOLÁZÁS TERÜLETI ELOSZLÁSA KARbeiratkozottborsodimiskolci ME-ÁJK1 9671 140376 ME-BBZI1755828 ME-BTK1 092742273 ME-EK626399127 ME-GÉIK2 9011 908668 ME-GTK1 8331 450629 ME-MAK464309105 ME-MFK748401156 Összesen9 8066 4072 362

3 Miskolc Borsod- Abaúj-Zemplén megyei beiskolázású iskolaváros Az iskolatípusok aránya jelentősen megváltozott elmúlt 25 évben. A munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák arányában kisebb mértékben jelennek meg a középfokú oktatásban.  A Miskolci Egyetem szerepe megnőtt a duális képzés vonatkozásában.

4 A demográfia, a térség hátrányos helyzete és a negatív beiskolázási kommunikáció hatása a felvételi adatokban.

5

6 BEISKOLÁZÁSI STRATÉGIA KÖZVETLEN, ÉLŐ KAPCSOLAT ÉS ÚJ TIPUSÚ KOMMUNIKÁCIÓ: FENNTARTÓVAL, KORMÁNYHIVATALLAL, BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYÉVEL, MISKOLC VÁROSÁVAL, KÖZÉPISKOLÁKKAL,DIÁKOKKAL ÉS A MUNKAERŐPIACCAL, CÉGEKKEL, EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYEKKEL, KLÉBESBERG INTÉZETTEL, KÖZIGAZGATÁSSAL, IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁSSAL, KÜLÖNBÖZŐ INTÉZMÉNYEKKEL! KÖZÖS FELADAT A BEISKOLÁZÁS CÉL JÁNAK FELMUTATÁSA: Nemzetgazdasági szempontból racionális egy egyetem működése, ha a munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák kialakítását, megerősítését szolgálja a felsőoktatási képzés. Ez teljes mértékig összhangban van a fiatalok elsődleges felsőoktatási intézmény választásával. A fiatalok intézményválasztási szempontjai: 1. Mi lesz, ha végez az egyetemen, milyen munkát fog végezni, és hol fog elhelyezkedni. 2. Mennyibe kerül a továbbtanulás. 3. Mennyire hasznosítható a diplomához kapcsolódó képzés! FONTOS A GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSRE HANGSÚLYOZVA BEISKOLÁZNI!

7 A SZAKMAI GYAKORLÓHELYEK SZEREPE A DUÁLIS KÉPZÉS KIALAKÍTÁSÁBAN A szakmai gyakorlóhelyek számontartását szolgálja a Nemzeti Felsőoktatási Törvény szerinti hallgatói jogviszonnyal rendelkező diákok szakmai gyakorlóhelyének kötelező regisztrációja az Oktatási Hivatalban. A szakmai gyakorlóhelyek karokon belüli és karok közti rendszerben kezelése célszerű. Nemcsak nemzetgazdasági szempontból fontos a duális megoldásokkal oktató egyetem működése, mely a munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák kialakítását, megerősítését szolgálja, hanem a gazdasági környezettel való közvetlen kapcsolata okán a felsőoktatási intézmény gazdasági és társadalmi szerepét kellő mértékben súlyozza.

8 BEISKOLÁZÁSI PROGRAMOK Szeptember.: A középiskolai intézményvezetők meghívása a Miskolci Egyetemre. Kutatók éjszakája. Októbertől: A középiskolák látogatása Miskolcon, Borsod-Abaúj- Zemplén megyében, az Észak-Magyarországi Régióban. Folyamatos média jelenlét a tehetséges diákjainkkal. Megjelenés pályaválasztási kiállításokon. December 5-6. Miskolci Egyetemi Nyílt Napok. Január. EDICATIO kiállítás Budapest. Április: Lányok napja. Május. Egyetemi látogatások szervezése a 10. és 11. évfolyamok számára az érettségi szünetben. Szeptember: Fakultáció választó szülői értekezletek látogatása a 10-es évfolyamok számára. Törekedtünk a gyakorlóhelyek/álláslehetőségek megmutatására!

9 Jelentkezők száma karonként 2013A - 2014A Kar 2013A jelentkezők száma 2014A jelentkezők száma 2013A első helyes 2014A első helyes ÁJK922904430418 BBZI1631946793 BTK763788369358 EK633580246224 GTK792982388510 GÉIK17261597830773 MAK317269113107 MFK611514317275 ME összes5927582827602758

10 Születettek száma Magyarországon 1990-1998

11 Érettségizők száma Magyarországon 2004-2013

12

13 Jelentkezők és felvettek száma a Miskolci Egyetemre 2010-2014 A keretszabályozás jótékony hatása és annak kommunikációja

14 Jelentkezők és felvettek száma a Miskolci Egyetemre 2010-2014

15 A Miskolci Egyetemre jelentkezők száma karonként 2012-2014 ÁJKBBZIBTKEKGTKGÉIKMAKMFK 2012119123712576169231926385653 20139221637636337921726317611 20149041947885809821597269514

16 A Miskolci Egyetemre első helyen jelentkezők száma karonként 2012-2014 ÁJKBBZIBTKEKGTKGÉIKMAKMFK 2012506108576244447889139315 201343067369246388830113317 201441893358224510773107275

17 Felsőoktatásba jelentkezők száma nemek szerint 2010-2014

18 A legnépszerűbb szakok karonként KarSzakJelentkezők száma (fő) ÁJKjogász499 BBZIklasszikus ének34 BTKanglisztika164 EKgyógytornász301 GTKgazdálkodási és menedzsment308 GÉIKgépészmérnöki785 MAKanyagmérnöki221 MFKműszaki földtudományi262

19 „A tudományos emberfő mennyisége a nemzet igazi hatalma.” (Széchenyi István)


Letölteni ppt "A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN Óváriné Dr. Balajti Zsuzsanna tanulmányi rektorhelyettes „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések