Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN"— Előadás másolata:

1 A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN
„ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális képzési típusú megoldásokra 2014 – 2015 TÁMOP F/2013 Óváriné Dr. Balajti Zsuzsanna tanulmányi rektorhelyettes

2 A BEISKOLÁZÁS TERÜLETI ELOSZLÁSA
KAR beiratkozott borsodi miskolci ME-ÁJK 1 967 1 140 376 ME-BBZI 175 58 28 ME-BTK 1 092 742 273 ME-EK 626 399 127 ME-GÉIK 2 901 1 908 668 ME-GTK 1 833 1 450 629 ME-MAK 464 309 105 ME-MFK 748 401 156 Összesen 9 806 6 407 2 362

3 Miskolc Borsod- Abaúj-Zemplén megyei beiskolázású iskolaváros
Az iskolatípusok aránya jelentősen megváltozott elmúlt 25 évben. A munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák arányában kisebb mértékben jelennek meg a középfokú oktatásban. A Miskolci Egyetem szerepe megnőtt a duális képzés vonatkozásában.

4 A demográfia, a térség hátrányos helyzete és a negatív beiskolázási kommunikáció hatása a felvételi adatokban.

5

6 BEISKOLÁZÁSI STRATÉGIA
KÖZVETLEN, ÉLŐ KAPCSOLAT ÉS ÚJ TIPUSÚ KOMMUNIKÁCIÓ: FENNTARTÓVAL, KORMÁNYHIVATALLAL, BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYÉVEL, MISKOLC VÁROSÁVAL, KÖZÉPISKOLÁKKAL ,DIÁKOKKAL ÉS A MUNKAERŐPIACCAL, CÉGEKKEL, EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYEKKEL, KLÉBESBERG INTÉZETTEL, KÖZIGAZGATÁSSAL, IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁSSAL, KÜLÖNBÖZŐ INTÉZMÉNYEKKEL! KÖZÖS FELADAT A BEISKOLÁZÁS CÉL JÁNAK FELMUTATÁSA: Nemzetgazdasági szempontból racionális egy egyetem működése, ha a munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák kialakítását, megerősítését szolgálja a felsőoktatási képzés. Ez teljes mértékig összhangban van a fiatalok elsődleges felsőoktatási intézmény választásával. A fiatalok intézményválasztási szempontjai: 1. Mi lesz, ha végez az egyetemen, milyen munkát fog végezni, és hol fog elhelyezkedni. 2. Mennyibe kerül a továbbtanulás. 3. Mennyire hasznosítható a diplomához kapcsolódó képzés! FONTOS A GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSRE HANGSÚLYOZVA BEISKOLÁZNI!

7 A SZAKMAI GYAKORLÓHELYEK SZEREPE A DUÁLIS KÉPZÉS KIALAKÍTÁSÁBAN
A szakmai gyakorlóhelyek számontartását szolgálja a Nemzeti Felsőoktatási Törvény szerinti hallgatói jogviszonnyal rendelkező diákok szakmai gyakorlóhelyének kötelező regisztrációja az Oktatási Hivatalban. A szakmai gyakorlóhelyek karokon belüli és karok közti rendszerben kezelése célszerű. Nemcsak nemzetgazdasági szempontból fontos a duális megoldásokkal oktató egyetem működése, mely a munkaerő-piaci szempontból fontos kompetenciák kialakítását, megerősítését szolgálja, hanem a gazdasági környezettel való közvetlen kapcsolata okán a felsőoktatási intézmény gazdasági és társadalmi szerepét kellő mértékben súlyozza.

8 BEISKOLÁZÁSI PROGRAMOK
Szeptember.: A középiskolai intézményvezetők meghívása a Miskolci Egyetemre. Kutatók éjszakája. Októbertől: A középiskolák látogatása Miskolcon, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, az Észak-Magyarországi Régióban. Folyamatos média jelenlét a tehetséges diákjainkkal. Megjelenés pályaválasztási kiállításokon. December 5-6. Miskolci Egyetemi Nyílt Napok. Január. EDICATIO kiállítás Budapest. Április: Lányok napja. Május. Egyetemi látogatások szervezése a 10. és 11. évfolyamok számára az érettségi szünetben. Szeptember: Fakultáció választó szülői értekezletek látogatása a 10-es évfolyamok számára. Törekedtünk a gyakorlóhelyek/álláslehetőségek megmutatására!

9 Jelentkezők száma karonként 2013A - 2014A
2013A jelentkezők száma 2014A jelentkezők száma 2013A első helyes 2014A első helyes ÁJK 922 904 430 418 BBZI 163 194 67 93 BTK 763 788 369 358 EK 633 580 246 224 GTK 792 982 388 510 GÉIK 1726 1597 830 773 MAK 317 269 113 107 MFK 611 514 275 ME összes 5927 5828 2760 2758

10 Születettek száma Magyarországon 1990-1998

11 Érettségizők száma Magyarországon 2004-2013

12 Érettségizők száma Magyarországon 2004-2013

13 Jelentkezők és felvettek száma a Miskolci Egyetemre A keretszabályozás jótékony hatása és annak kommunikációja

14 Jelentkezők és felvettek száma a Miskolci Egyetemre 2010-2014

15 A Miskolci Egyetemre jelentkezők száma karonként 2012-2014
ÁJK BBZI BTK EK GTK GÉIK MAK MFK 2012 1191 237 1257 616 923 1926 385 653 2013 922 163 763 633 792 1726 317 611 2014 904 194 788 580 982 1597 269 514

16 A Miskolci Egyetemre első helyen jelentkezők száma karonként 2012-2014
ÁJK BBZI BTK EK GTK GÉIK MAK MFK 2012 506 108 576 244 447 889 139 315 2013 430 67 369 246 388 830 113 317 2014 418 93 358 224 510 773 107 275

17 Felsőoktatásba jelentkezők száma nemek szerint 2010-2014

18 A legnépszerűbb szakok karonként
Jelentkezők száma (fő) ÁJK jogász 499 BBZI klasszikus ének 34 BTK anglisztika 164 EK gyógytornász 301 GTK gazdálkodási és menedzsment 308 GÉIK gépészmérnöki 785 MAK anyagmérnöki 221 MFK műszaki földtudományi 262

19 „A tudományos emberfő mennyisége a nemzet igazi hatalma.”
(Széchenyi István)


Letölteni ppt "A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések