Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségbiztosítás Galba Ágota. 2010.12.06Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségbiztosítás Galba Ágota. 2010.12.06Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni."— Előadás másolata:

1 Minőségbiztosítás Galba Ágota

2 2010.12.06Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni a folyamatokba és az összekapcsolt termékekbe Eljárás területe támogatja a minőségi termékek kézbesítését A személyzet és menedzsment ellátása minden szinten a megfelelő rálátással és visszajelzésekkel a folyamatokról és termékekről a projekt teljes időtartamára

3 2010.12.06Szoftverminőság3 Tevékenységek Objektív kiértékelése a végrehajtott folyamatoknak és termékeknek az alkalmazható folyamat leírások, szabványok és eljárások ellenében Nem egyező eredmények azonosítása és dokumentálása Minőségbiztosítási tevékenységek eredményeiről visszajelzés a személyzetnek és a menedzsmentnek Nem egyező eredmények a szükséges helyre meg legyenek címezve

4 2010.12.06Szoftverminőság4 Minőségbiztosítás eljárás területe Biztosítja, hogy a megtervezett folyamatok implementálva vannak Az ellenőrzés eljárás területében lévő gyakorlatok biztosítják, hogy a szükséges követelmények teljesüljenek  Két eljárási terület alkalmanként ugyanazt a terméket címzi meg, de eltérő perspektívából Ezen átfedés lecsökkentheti a kifejtett erőfeszítéseket, de eközben a különböző perspektívákat fenn kell tartani

5 2010.12.06Szoftverminőság5 Tárgyilagosság a minőségbiztosításban A tárgyilagosság szerepe a minőségbiztosításban kritikus a projekt sikeressége szempontjából Elérhető függetlenség és kritériumok által Kritériumokkal szembeni kiértékelő függvények használata: formális (tárgyilagosság biztosítása) és informális (bő 1 napi lefedettség) függvények

6 2010.12.06Szoftverminőság6 Tárgyilagos kiértékelés módjai Termékekről elosztott áttekintés és magyarázat Mélyreható vizsgálat a termékről annak végrehajtási helyén Egyenrangú vizsgálatok a formalitás különböző szintjein Formális vizsgálatok Folyamat ellenőrző pontok elhelyezve a folyamatokban

7 2010.12.06Szoftverminőság7 Tárgyilagosság biztosítása Általában egy minőségbiztosítási csoport, - amely független a projekttől- biztosítja a tárgyilagosságot, de néhány szervezet (leginkább a kisebbek) ezt a függetlenséget kikerülve más módszert alkalmaz: egy olyan szervezet, amely nyílt, minőségorientált kultúrával a minőségbiztosítás megoldható akár teljesen akár részben, a minőségbiztosítási funkció beágyazható a folyamatba

8 2010.12.06Szoftverminőság8 Minőségbiztosítási funkció beágyazva a folyamatba Minden egyén aki rész vesz a minőségbiztosítási tevékenységek végrehajtásában minőségbiztosítási képzést kell kapjon Ugyanezen egyéneket külön kell választani azoktól, akik fejlesztik vagy fenntartják a termékeket Független csatorna a menedzsment felé a nem egyező eredmények miatt

9 2010.12.06Szoftverminőság9 Példa: Tárgyilagosság megvalósítása egyenrangú vizsgálatok által A tagok képzésen vesznek részt, és megkapják a szerepüket a vizsgálatban Azon tagok akik nem vesznek részt az egyenrangú vizsgálatokban, minőségbiztosítási szerepet kapnak Nem egyező eredmények rögzítése a vizsgálati jelentésben, visszakövetésük, esetleges projekten kívülre tevésük

10 2010.12.06Szoftverminőság10 Minőségbiztosítás A projekt elején célszerű megvalósítani Szabványok Tervek Folyamatok Eljárásmód biztosítása Projekt értékének növelése és követelményeinek betartása Szabványok, tervek, folyamatok vizsgálata, hogy beleillenek-e a projektbe A folyamatokat és a termékeket kiértékelésre ki kell jelölni Kiértékelés történhet: mintavételezés vagy kritériumok alapján

11 2010.12.06Szoftverminőság11 Nem egyező eredmények kezelése Mihamarabbi azonosítás és megoldás ha lehetséges A nem megoldható eredmények a megfelelő menedzsment szintre kerülnek megoldás céljából

12 2010.12.06Szoftverminőság12 Speciális gyakorlatok Tárgyilagos kiértékelő folyamatok A minőségbiztosítási jelentéslánc leírása Termékek:  Kiértékelés riportok  Nem egyezőség riportok  Módosító tevékenységek

13 2010.12.06Szoftverminőság13 Tárgyilagos kiértékelő folyamatok Algyakorlatok 1. Egy olyan környezet támogatása, amely bátorítja a személyzet részvételét a minőségi vizsgálatok azonosításában és jelentéseiben 2. Kialakítani és fenntartani a kiértékelés megállapított kritériumait Az alfolyamatokat célja ilyen kritériumok megalkotása, melyek a következőkön alapulnak: Mit kell kiértékelni Mikor és milyen gyakran kell a folyamatot kiértékelni Hogyan kell a kiértékelésnek viselkednie Kiknek kell közreműködnie a kiértékelésben

14 2010.12.06Szoftverminőság14 Tárgyilagos kiértékelő folyamatok Algyakorlatok - folytatás 3. A megadott kritériumok használata a kiválasztott, végrehajtott folyamat kiértékelésére a folyamat leírások és szabványok betartása miatt 4. A kiértékelés alatt megtalált nem egyező eredmények azonosítása 5. Olyan tanulságok azonosítása, melyek javítják a folyamatokat

15 2010.12.06Szoftverminőság15 Nem egyező eredmények kommunikálása és megoldása Nem egyező eredmények státusza utal a minőségi irányvonalra Minőségi eredmények: nem egyező eredményekből és irányvonal analízis eredményekből áll Cél:  minőségi eredmények kommunikálása  Nem egyező eredmények megoldása a személyzet és a menedzsment segítségével

16 2010.12.06Szoftverminőság16 Termékek- Algyakorlatok Termékek:  Módosító cselekvés jelentések  Kiértékelés jelentések  Minőségi irányvonalak Algyakorlatok:  1. Minden nem egyező eredmény megoldása a személyzet megfelelő tagja által-ha lehetséges  2. A nem megoldható, eltérő eredmények dokumentálása  3. Nem megoldható, eltérő eredmények a hozzá tartozó menedzsment szintre való terjesztése  4. Nem egyező eredmények analizálása a minőségi irányvonalak azonosítása céljából  5.A fontos résztvevők tisztában vannak a kiértékelés eredményeivel és a minőségi trendekkel  6.Nem egyező eredmények követése megoldás céljából  7.A hozzátartozó menedzsmenthez az eltérő eredményekről és minőségi irányvonalakról leírás eljuttatása

17 2010.12.06Szoftverminőság17 Példák az eltérő eredmények megoldására Az eltérő eredmények fixálása Azon szabványok, folyamat leírások, eljárások megváltoztatása, melyek kritériumai nem teljesültek

18 2010.12.06Szoftverminőság18 Minőségbiztosítási tevékenységek rekordjainak kialakítása és fenntartása Termékek: Kiértékelés logok Minőségbiztosítási riportok Módosító tevékenységek státuszának jelentése Minőségi irányvonalak jelentése Algyakorlatok  1. Minőségbiztosítási tevékenységek részletes rögzítése, hogy később is a státuszuk és eredményeik ismertek legyenek  2.A minőségbiztosítási tevékenységek státuszának és történetének módosítása szükség szerint


Letölteni ppt "Minőségbiztosítás Galba Ágota. 2010.12.06Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések