Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM"— Előadás másolata:

1 1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013

2 Európai posztmodern film
A nyolcvanas években két fontos irány alakult ki az európai filmben: Angol barokk Peter Greenaway Derek Jarman Francia újromantika Luc Besson Jean-Jacques Beineix Leos Carax

3 Angol barokk Az angol barokk a hagyományra épít, és ezzel folytat egy ívet. A magas művészeteken belül a társművészeti kapcsolatokat helyezi előtérbe: a festészet, az építészetet, a zenét.

4 Az angol barokk filmjei
Peter Greenaway: A rajzoló szerződése (1982) Peter Greenaway: A szakács, a tolvaj, a feleség és a szeretője (1989) Peter Greenaway: Párnakönyv (1996) Peter Greenaway: Nyolc és fél nő (1999) Derek Jarman: Caravaggio (1986) Derek Jarman: Anglia alkonya (1988) Derek Jarman: Kert (1990) Derek Jarman: Wittgenstein (1993)

5 Francia újromantika Referenciája a kortárs popkultúra, kortárs zene, new wave, pop A filmes elődöket fontosnak tartja A műfajiság fontos Műfajkeveredést, műfajok átiratait, újrairatait figyelhetjük meg.

6 Francia újromantika főbb filmjei
Luc Besson: Az utolsó harc (1983) Luc Besson: Metro (1985) Luc Besson: A nagy kékség (1988) Luc Besson: Nikita (1990) Jean-Jacques Beineix: Betty Blue (1986) Leos Carax: Boy meets Girl (1984) Leos Carax: Rossz vér (1986) Leos Carax: A Pont-Neuf szerelmesei (1991)

7 Peter Greenaway: A rajzoló szerződése (1982)
01:44:00

8 vége


Letölteni ppt "1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM"

Hasonló előadás


Google Hirdetések