Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sasvári Gábor igazgató-helyettes FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécs, 2014. november 25. Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Foglalkoztatás elősegítéséhez kapcsolódó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sasvári Gábor igazgató-helyettes FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécs, 2014. november 25. Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Foglalkoztatás elősegítéséhez kapcsolódó."— Előadás másolata:

1 Sasvári Gábor igazgató-helyettes FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécs, november 25. Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Foglalkoztatás elősegítéséhez kapcsolódó támogatások, szolgáltatások, munkaerő- piaci programok

2 A GDP alakulása

3 Az ipari termelés volumenindexe és egy lakosra jutó értéke területi egységek szerint 2013-ban

4 Foglalkoztatottsági ráta, 2013, éves korosztály (EUROSTAT)

5 Foglalkoztatottsági ráta

6 Foglalkoztatottság iskolai végzettség szerint

7 FOGLALKOZTATOTTSÁG

8 FOGLALKOZTATOTTSÁG

9 Autópályák

10 Autópályák

11 MUNKANÉLKÜLISÉG

12 MUNKANÉLKÜLISÉG

13 MUNKANÉLKÜLISÉG

14 MUNKANÉLKÜLISÉG

15 BEJELENTETT ÜRES ÁLLÁSHELYEK

16 MagyarországEU27 IndikátorEgység nemzeti cél EU-s cél Foglalkoztatási ráta % éves népesség 61,260,560,460,762,175,0 68,6 68,5 75,0 Az oktatást és képzést korán elhagyók % a 18–24 évesek közül azok, akik legfeljebb alapfokú végzettséggel rendelkeznek és a felmérést megelőző 4 hétben nem vettek részt sem iskolarendszerű oktatásban, sem felnőttképzésben. 13,911,210,511,211,510,0 14,113,512,8 <10% Felsőfokú végzettséggel rendelkezők aránya % évesek közül azok, akik sikeresen befejezték felsőfokú tanulmányaikat 14,823,925,728,129,930,3 33,634,635,8 40,0 Fiatalok – munkaerő-piaci adatok

17 MagyarországEU27 IndikátorEgység Fiatalok foglalkoztatási rátája % 20-29éves népesség 59,551,550,750,850,961,661,260,2 Alacsony iskolai végzettségűek foglalkoztatási rátája % a legfeljebb alacsony iskolai végzettség rendelkező népesség 36,436,336,836,537,553,453,052,2 Fiatalok munkanélküliségi rátája % a éves gazdaságilag aktívak 12,326,526,626,128,120,921,322,8 NEET ráta „NEET” = Nem foglalkoztatott, oktatásban vagy képzésben nem részesülő fiatalok % a éves népesség 15,413,412,413,314,712,812,913,2 Fiatalok – munkaerő-piaci adatok

18 NEET ráta az Európai Unióban a éves korosztályt tekintve

19 A NEET réteg összetétele az Európai Unióban iskolai végzettség szerint

20 I.Hatósági feladatok, munkanélküliek ellátása II.Közfoglalkoztatás III.Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása IV.Aktív eszközök (képzések, támogatások, munkaerő-paci programok) V.Európai Unió által finanszírozott programok működtetése VI.Pályáztatások, ügynökségi típusú tevékenység (szolgáltatások támogatása, komplex programok megvalósítására) A fentieket támogató horizontális tevékenységek: a.A partnerség folyamatos szélesítése, fejlesztése (pl. foglalkoztatási paktumok, együttműködési megállapodások rendszere stb.) b.Ügyfélközpontúság! Folyamatos minőségfejlesztés (partnerközpontú, folyamat központú, ISO 9001) c.Az NFSZ folyamatos fejlesztése (TAMOP 1.3.1) a szolgáltatások folyamatos fejlesztése innovatív munkaerő-piaci programok munkatársaink folyamatos belső képzése, (a felsőfokú végzettségűek aránya: 80% fölött van) Tevékenységünk

21 A Munkaügyi Központ forrásai – ban összesen: ben összesen:

22

23 KÖZFOGLALKOZTATÁS SZOCIÁLIS GAZDASÁG KözfoglalkoztatásSzociális gazdaság Foglalkoztatók: állami vállalatok, önkormányzatok, illetve az azokkal szolgáltatási szerződést kötött nonprofit szervezetek Foglalkoztatók: nonprofit szervezetek Nem intézményesült munkavégzésIntézményesült munkavégzés A tevékenységeket jogszabályok rögzítik (közfeladatok ellátása) Tevékenységük a helyi munkaerő-piaci szereplők megállapodása alapján, a helyi igényekre épülve szerveződik (közérdekűség) Rövid távú foglalkoztatás (maximum 1 év) Tranzitfoglalkoztatás esetén 3 év, de általában hosszú távú munkahelyteremtés Elsősorban foglalkoztatás, esetenként képzéssel párosítva Komplex: beillesztést segítő szolgáltatások, képzés és foglalkoztatás együttesen Finanszírozási forrása alapvetően a munkaerő-piaci költségvetés Finanszírozási forrása az államháztartás sokféle intézményi támogatása, helyi önkormányzati támogatások, a szolgáltatásokból, ill. termelésből származó saját bevételek, stb. A munkabér eltér az általános szabályoktól (alacsonyabb a közfoglalkoztatási minimálbér) A bérezés az általános szabályok szerint történik. (a minimálbér vagy annál magasabb bér) A foglalkoztatást követően minimális az esély az elsődleges munkaerőpiacon történő elhelyezkedésre Hatékony az első munkaerőpiacon történő elhelyezkedés szempontjából (tranzit funkció)

24 GINOP Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása A program célja a Magyarország területén új egyéni vagy mikro- vállalkozás indítását tervező, vállalkozói szemlélettel rendelkező, év közötti (felsőfokú végzettségű pályakezdők esetén éves) fiatalok felkészítése saját vállalkozásuk indítására, üzleti tervük kialakításához nyújtott ismeret- és készségfejlesztéssel, valamint pénzügyi támogatással a jóváhagyott üzleti terv alapján indított vállalkozásuk induló költségeihez. A felhívás mindenekelőtt azokat a fiatalokat célozza, akik vállalkozás indításához ötlettel, reális elképzeléssel, vállalkozói attitűddel rendelkeznek. Feltétel, hogy az egyén az Ifjúsági Garancia Program regisztrált alanya legyen, tehát olyan fiatal, aki a programba történő bevonáskor a munkaügyi szervezetnél álláskereső, vagy olyan fiatal, aki sem oktatásban sem képzésben nem vesz részt és nem is dolgozik.

25 GINOP Ifjúsági Garancia Az Ifjúsági Garancia lényege, hogy azon év közötti fiatalok számára, akik se nem tanulnak, se nem dolgoznak, a foglalkoztatási szolgálatnak 6 hónapon (illetve később már 4 hónapon) belül valamilyen konkrét lehetőséget kell felajánlani az elhelyezkedésre, a munkatapasztalat-szerzésre, vagy a tanulásra. A cél az, hogy a nem foglalkoztatott fiatalok minél rövidebb időt töltsenek munkanélküliségben, illetve hogy személyre szabott segítséget kapjanak a munkaerő-piaci helyzetük javításához. A szakképzetlen fiatalok esetében ez elsősorban azzal érhető el, ha visszatérhetnek a tanuláshoz, egy új lehetőséget kapnak a gazdaság igényeihez igazodó szakképesítés megszerzésére. A szakképzett fiatalok esetében a munkatapasztalat megszerzésére, illetve a versenyszférában történő elhelyezkedés segítésére kell helyezni a hangsúlyt.

26 GINOP A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban A program kétkörös felhívás keretében valósul meg. Az első kör (A komponens) keretében a felhívás célja a rugalmas/családbarát átvilágítást lefolytató szolgáltatók kiválasztása, melyek a végrehajtás során a vállalkozások átvilágítását ingyenesen elvégzik, és számukra a rugalmas foglalkoztatás növelése érdekében átszervezési tervet készítenek és nyomon követik e tervek megvalósítását. A második kör (B komponens) keretében az átvilágított vállalkozások támogatást igényelhetnek az átszervezési terv alapján a rugalmas foglalkoztatást elősegítő szervezeti, személyügyi és egyéb intézkedések megvalósítására.

27 Vállalkozások támogatása

28 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Sasvári Gábor Igazgató-helyettes Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat - Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja


Letölteni ppt "Sasvári Gábor igazgató-helyettes FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécs, 2014. november 25. Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Foglalkoztatás elősegítéséhez kapcsolódó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések