Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Plöchl Matthias, Fehér Balázs, Kebelei Csaba.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Plöchl Matthias, Fehér Balázs, Kebelei Csaba."— Előadás másolata:

1 Készítette: Plöchl Matthias, Fehér Balázs, Kebelei Csaba

2

3 „Utzáinkon vígan robog a villamos…”

4

5 1. Fővonal: GYSEV pályaudvar – Várkerület – Déli pályaudvar (Megkerülte Sopron történelmi városmagját, 16 megállóval.) 2. Szárnyvonal: Pannónia szálló – Ezüst utca – Magyar utca – Győri út – Vágóhíd (1903-ban bezárták, elbontották.) 3. Kocsiszíni vonal: a Kossuth utca északi végéből ágazott ki, a Flandorffer (Táncsics) utcában lévő csarnokhoz.

6

7

8

9

10

11

12

13 A Széchenyi téren végighaladva a vonal elérte a Pannónia szállót, ahol a szárnyvonal ágazott ki. A képen látható a szárnyvonal felé induló, pótkocsiból átépített motorkocsi, míg a háttérben a fővonali kocsi közeledik

14

15 A Kossuth utcai kitérő a 4-es és az 5-ös motorkocsival. A kocsiszín ehhez a helyhez közel helyezkedett el, a Flandorffer utcában.

16

17 Kocsik fajtái: hat motorkocsi (1-6 számmal) két nyitott nyári pótkocsi (11, 12- es számmal)

18

19 Okai: Kacskaringós vonalvezetés. A végpontok közötti nagy kerülő. Kevés utas és bevétel.

20

21 A nyomtáv: 1000mm volt A fővonalat egy időben meghosszabbították a Sörgyárig, de ide csak alkalmanként járt a villamos.. Az 1940-es években egy rövid ideig újra volt villamosforgalom, de aztán megszűnt. A magyar városok közül Sopronban közlekedett a legrövidebb ideig, 23 évig, villamos.

22 Szerzők: Dr. Kubinszky Mihály Lovász István Villányi György

23


Letölteni ppt "Készítette: Plöchl Matthias, Fehér Balázs, Kebelei Csaba."

Hasonló előadás


Google Hirdetések