Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért."— Előadás másolata:

1 1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért

2  2000-től OM „Tanulók idegennyelv-tanulását segítő külföldi programok”, Leonardo mobilitási projektek, Comenius projektek  Szakiskolai projektjeink: 2004 nyara – „Frekventált vendéglátó helyek” 2006 februárja – „Vizsga előtt az EU-ban” – „Európa kötényében” – „Európa kötényében” Előzmények:

3 Külföldi partnereink

4 A nemzetközi kapcsolatok fenntartása, fejlesztése az elmúlt 14 évben:

5 Tanúsítványi projektünk: „Vendéglátós tudásimport” Pincér, szakács és cukrász tanulók egy hónapos szakmai gyakorlata A partnerországok és intézmények szélesedő köre: partneriskolák és gazdálkodó szervezetek

6 Tapasztalatszerzés északtól délig

7 A szakiskolai mobilitási projektek haszna intézményi, regionális, nemzeti szinten  Tanulóink kompetenciái fejlődtek  Az iskola beiskolázási mutatóiban szerepet játszik a külföldi szakmai gyakorlat lehetősége  A régióban elhelyezkedők szakmai képzettsége magasabb lett  Konferenciákon való tapasztalatok megosztása (Pl.: ETF, ENIRDELM konferencia 2010)

8 A mobilitási projektek haszna intézményi szinten Szociális kompetenciák, soft skillek fejlesztése a csapat-orientáció, a kommunikáció készség, a szervezőképesség, a flexibilitás és a mobilitás, emocionális intelligencia, motiválhatóság, asszertivitás, kreativitás, analitikus és logikus gondolkodás

9 Rendezvényeken való részvétel (Lions-bál) A mobilitási projektek haszna regionális, nemzeti szinten

10 A projektek értéktöbblete: a minőségbiztosítás Előzmény: E-QUALITY (Socrates/Comenius nyelvi projektért) Mobilitási Nívódíj (3 hónapos Leonardo da Vinci mobilitásért) Tanúsítvány Leonardo mobilitás Alapja: Folyamatszabályozás eredményeként elkészített „A külföldi szakmai gyakorlatok és tapasztalatcserék megvalósításának szabályzata”

11 Beépült az iskola Pedagógiai Programjába – a fenntartó szerepvállalása A külföldi szakmai gyakorlatok szervezése folyamatosan javul: Tervszerű és szabályozott kiválasztás Tervszerű értékelés Visszacsatolás, disszemináció előírt szempontok szerint Közvetlen kapcsolatok a munkahelyekkel

12 Hamelni vendégtanárunk a disszeminációs rendezvényen

13 Köszönöm a figyelmet! Jancsikinné Smicskó Klára


Letölteni ppt "1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért."

Hasonló előadás


Google Hirdetések