Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Budapest, 2014. július 30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Budapest, 2014. július 30."— Előadás másolata:

1 Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Budapest, július 30.

2 A program jellemzői röviden Része a 2009/2010. tanévben indult európai uniós iskolagyümölcs-programnak. Dinamikusan nő a részvevők száma.

3 A program jellemzői röviden Általános iskolák 1-6. osztályos tanulói részére – Hetente 2-4 adag termék – héten át – 9 féle friss zöldség, gyümölcs és 100%-os gyümölcslé – Összesen 45 millió adag termék – Uniós és hazai forrás összesen: 2,74 milliárd Ft

4 A program jellemzői röviden Kísérő intézkedések – Az ismeretek bővítése, tudatosság növelése: Egészséges táplálkozási szokásokról Zöldség-gyümölcs ágazatról Oktatási anyagok, oktatás, termelők látogatása, kóstoltatás, weblap, pályázatok és ajándékok – Érzelmi kötődés növelése Kóstoltatás Mintaképek

5 Jelentősége Rövid- és hosszú távon növeli a gyermekek zöldség-gyümölcs fogyasztását (kihatása lehet a szülők és tanáraik fogyasztására is) Kedvező (egészségesebb) irányban befolyásolja a gyermekek étkezési szokásait Közvetlen értékesítési lehetőség, Hosszú távon növekszik a friss zöldség és gyümölcs iránti kereslet, A személyes kapcsolatban rejlő promóciós lehetőségek Elősegíti az ágazatok közötti együttműködést

6 Kommunikáció szükségessége és lehetősége Az Európai Bizottság elvárása Az évben az OÉTI által elvégzett iskolagyümölcs-program értékelés Az iskolagyümölcs-programról szóló 288/2009/EK bizottsági rendelet lehetővé teszi a kommunikáció uniós támogatással történő megvalósítását.

7 A pályázati kiírás nemzeti kerete Az államháztartásról szóló évi CXCV. törvény, Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 48/2013. (VI. 7.) VM rendelet és a XII. Vidékfejlesztési Minisztérium költségvetési fejezethez tartozó fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos gazdálkodás belső normáiról szóló 21/2013. (VIII. 30.) VM utasítás

8 Pályázat elbírálása A pályázati kiírás október 7-én jelent meg a minisztérium honlapján. Szakmai értékelés Bíráló Bizottság döntése A döntési lista aláírása, azaz a kötelezettségvállalás A Minisztérium a nyertes pályázóval (MATÉSZ-FRUCT Kft.) az iskolagyümölcs-program 2013/14. tanévi kommunikációjának megvalósítására a hatósági szerződést február 11-én kötötte meg. A pályázat finanszírozása utófinanszírozással történik.

9 Honlap A honlap grafikai világa Információ a program eseményeiről, történéseiről, híreiről, a program általános jellemzőiről, tudnivalóiról, az aktuális események, hírek sajtómunkáját, fotóit és minden egyéb hasznos adatot is. A honlapon utalás történik a Facebook oldal tevékenységére is A program hasznos információ mellett a rendezvények előadásainak PowerPoint prezentáció is megtalálhatók és.

10 Szakmai nyitókonferencia A program kommunikációját egy rövid sajtótájékoztatóval indítottuk A sajtótájékoztatót sajtónyilvános szakmai konferencia követte, az Európai Iskolagyümölcs-program a hazai megvalósítás részletes bemutatása Előadásokat tartott az Európai Bizottság Iskolagyümölcs-programért felelős szakértője, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal, az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet, a FruitVeB - Magyar Zöldség- Gyümölcs Szakmaközi Szervezet képviselői A sajtótájékoztató és a nyitókonferencia fotói Sajtómegjelenések

11 Társadalmi célú reklámfilm Célja Bemutassa a Nemzeti Iskolagyümölcs-program működésének folyamatát, annak jelentőségét, a programnak a friss hazai gyümölcsök rendszeres fogyasztása révén a gyermekek tudatos egészséges étkezésére gyakorolt hatását. Üzenetek A gyümölcsös kerítésén nagy tábla felirattal: Friss, itthon termett gyümölcsökből Az út felett elrepül egy kisrepülő szalagcsíkkal: Hazai termelők együttműködésével Az osztályterem tábláján megjelenő felirat: A jövő generáció egészségesebb táplálkozásáért Hangalámondás Miért lehetünk büszkék a Vidékfejlesztési Minisztérium által elindított Nemzeti Iskolagyümölcs- programra? Mert a hazai termelők összefogásának köszönhetően Magyarországon ma több mint félmillió kisgyermek ismerkedhet meg az egészséges étkezés alapjaival és fogyaszthat friss gyümölcsöt nap mint nap. Film zenéje Emocionális, emelkedett hangulatú zene. Médiavásárlás, sugárzás A film négy héten keresztül (március 11-től április 11-ig) került sugárzásra az M1 és M2 csatornákon, összesen 136 alkalommal, az alábbi szórásterv szerint:

12 Reklámfilm sugárzása NapszakSpothosszindex Megjelenések száma a 4 hét alatt ÁTLAGNÉZETTSÉG 02:00-05:491, :50-08:591, :00-12:591, :00-16:591, :00-18:591, :00-22:591, :00-01:591, :50-01:591, Összesen136 Időszak: március 11-től április 11-ig. (4 hét)Spothossz: 30 mp A 4 hét alatt összesen 136 alkalommal kerül sugárzásra a TCR, az alábbi idősávokban:

13 Dobozra fel! rajzpályázat A verseny célja a gyümölcslé-fogyasztás diákok körében való népszerűsítésén gyümölcslé dobozok egységes arculatot kapjanak. A pályázat témája A fától az iskolapadig - avagy hogyan jut el a gyümölcs a termelőktől a gyümölcslé-gyáron át az iskoláig? Jelentkezési időszak január 22. – március 5. Ki vehetett részt a versenyben? Minden olyan gyermek, aki jelenleg Magyarország valamely általános iskolájában 1-6. osztályba jár. Hogyan tudtak pályázni a gyerekek? A MATÉSZ-FRUCT Kft. erre az alkalomra kialakított microsite-jára kell feltölteni a pályázó műveket: Nyeremények Annak az iskolának a tanulói, ahonnan a legtöbb jelentkezés (rajz) érkezett, nyereményként minden diák gyümölcslevet kapott ajándékba. A nyertes pályaművet készítő diák osztálya egy hétvégi osztálykirándulást nyert. A zsűri által kiválasztott nyertes rajzot készítő diák egy Apple Ipad-del lett gazdagabb.

14 Beérkezett pályázatok Jász- Nagykun-Szolnok megye: 27iskola,194 db rajzSzabolcs-Szatmár-Bereg megye: 22 iskola, 190 db rajz Pest megye: 59 iskola, 934 db rajzBács-Kiskun megye: 22 iskola, 144 db rajz Heves megye: 23 iskola, 173 db rajzGyőr-Moson-Sopron megye: 32 iskola, 537 db rajz Csongrád megye: 15 iskola, 302 db rajzVas megye: 4 iskola, 27 db rajz Baranya megye: 16 iskola, 189 db rajzKomárom-Esztergom megye: 19 iskola, 104 db rajz Fejér megye: 16 iskola, 74 rajzBékés megye: 10 iskola, 156 rajz Borsod-Abaúj-Zemplén megye: 13 iskola, 45 rajzHajdú-Bihar megye: 22 iskola, 195 db rajz Nógrád megye: 7 iskola, 78 db rajzSomogy megye: 12 iskola, 106 db rajz Tolna megye: 7 iskola, 65 db rajzZala megye: 11 iskola, 75 db rajz Budapest: 55 iskola, 612 db rajzVeszprém megye: 45 iskola, 534 db rajz

15 Workshop A legfőbb célja – a folyamatos párbeszéd fenntartása a program minden szereplője között. Témája – múltbeli tapasztalatok – jövőbeni kihívások – pedagógiai, egészségügyi és kommunikációs hatások Állomásai: Pécs, Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Kecskemét, Miskolc, Debrecen. Előadók: – Vidékfejlesztési Minisztérium a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet szakértői, a MATÉSZ-FRUCT Kft. szóvivője,Illetékes tankerületi igazgatók Kerekasztal-beszélgetések

16 Keressük Magyarország kedvenc almafajtáját! Célja, – kiderüljön, melyik almafajta a legnépszerűbb Magyarországon. – szavazásra buzdítjuk a gyereket és felnőtteket: szavazzanak kedvenc almafajtájukra! A válaszadás helyszíni és online szavazás formájában valósulhat meg. Helyszíni szavazás A háromállomásos road-show alkalmával az ország három régiójában az érdeklődők kóstoltatással egybekötött papír alapú szavazással dönthetnek. Helyszínek és időpontok: Nyíregyháza, Korzó Bevásárlóközpont – május 31. Budapest, WestEnd City Center – június 7. Győr, ÁRKÁD Győr – június 14. A rendezvénysorozat sajtótájékoztatóval indult, Több órás, színes programok várták a kicsiket és nagyokat egyaránt Zenélt az Alma zenekar és a Málna Zenekar. Játékos kvízre is sor került Online szavazás

17 Facebook oldal Az Iskolagyümölcs-program hatékony kommunikációja érdekében a program Facebook oldala: https://www.facebook.com/iskolagyumolcs https://www.facebook.com/iskolagyumolcs A Facebook oldalnak jelenleg 2816 kedvelője van. A programmal kapcsolatos hírekről, eseményekről, érdekes cikkek megjelenéséről lehet tájékozódni, naprakész bejegyzések és megosztások. A Facebook oldalon gyakran történik utalás a program honlapjára, így két felületen is aktivitás váltható ki egyazon időben. A célcsoportunkat képező év közötti korosztály A Facebook oldal grafikája szintén a program arculatához igazodik.

18 Játékok Facebook játék szülőknek Napi egészségtippek Egészség kvíz A helyes megfejtők között, egy hét múlva, pénteken izgalmas nyereménycsomagot sorsoltunk ki, A játék időtartama 8 hét: június 2-től július 28-ig. Online játék gyerekeknek: Égből pottyant gyümölcsök Játékleírás A játékban főhősünket – egy szimpatikus, arculatba illő karaktert kosárral a kezében- a képernyő alján mozgatjuk a bal és jobb nyíl segítségével. Eközben az égből különböző tárgyak potyognak. A tárgyak két típusban tartoznak, vannak azok, amiért plusz pontok járnak, és vannak, amikért pontlevonás. – Pontot ér: A 14 gyümölcs bármelyike, Levonás jár érte: Egészségtelen ételek A játékot egy egyhetes Facebook játékkal népszerűsítjük, melynek szövege: KOSÁRBA AZ EGÉSZSÉGGEL, kosárba az ajándékokkal! Játék arculata A játékalkalmazás látványban igazodik az iskolagyümölcs-program arculatához.

19 Ajándéktárgyak Plakát Tájékoztató levél Öntapadós matrica Logózott kerámia bögre Brandingelt könyvjelző Brandingelt pamuttáska Brandingelt uzsonnásdoboz Brandingelt jegyzetfüzet tollal Brandingelt tornazsák Póló két helyen logózva Edényfogó kesztyű egy helyen logózva

20 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Budapest, 2014. július 30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések