Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője 2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője 2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint."— Előadás másolata:

1 1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint a május 7-9. között végrehajtott motoros ellenőrzés eredményei Sajtótájékoztató Budapest, május 13.

2 Dinamika% ,66 Személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma I-IV. hónap Személysérüléses közúti közlekedési balesetek megoszlása I-IV. hónap Dinamika% Halálos ,5 Súlyos ,42 Könnyű ,01

3 3 Személysérüléses közúti közlekedési balesetek során meghalt, megsérült személyek száma I-IV. hónap Dinamika% Meghalt Súlyosan ,67 Könnyen , Dinamika% ,54 Ittasan okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetek megoszlása I-IV. hónap

4 4 Személysérüléses közúti közlekedési balesetek okai I-IV. hónap

5 5 Személysérüléses közúti közlekedési balesetek okozói I-IV. hónap

6 6 Személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma I-IV. hónap Dinamika% ,82

7 7 Személysérüléses közúti közlekedési balesetek megoszlása I-IV. hónap Személysérüléses közúti közlekedési balesetek megoszlása I-III. hónap Dinamika% Halálos ,09 Súlyos ,45 Könnyű ,17

8 8 Személysérüléses közúti közlekedési balesetek során meghalt, megsérült személyek száma I-IV. hónap Személysérüléses közúti közlekedési balesetek megoszlása I-III. hónap Dinamika% Meghalt ,66 Súlyosan ,27 Könnyen ,66

9 május 7-9. között végrehajtott motoros ellenőrzés eredményei, tapasztalatai

10 10 A fokozott közúti ellenőrzés célja: a magyar közutak közlekedésbiztonságának javítása; annak elérése, hogy a közúti közlekedési balesetek száma, súlyossági foka, valamint a meghalt és megsérült személyek száma tovább csökkenjen. Végrehajtás: elsősorban rendőrmotorosok koncentrált alkalmazásával.

11 11 Az ellenőrzés során az alábbi szabályok megtartására fordítottunk kiemelt figyelmet: járművezetői jogosultság (vezetői engedély, illetve megfelelő járművezetői kategória megléte); bukósisak használata; megengedett sebesség betartása; hatósági engedély megléte, érvényessége, a jármű műszaki állapota; hatósági jelzés elhelyezése; személyszállításra vonatkozó szabályok betartása; ittas, illetve bódult állapotban történő járművezetés.

12 12 Mkp. és smkp. vezetőkkel kapcsolatos előzetes baleseti statisztikai adatok január 1-től május 9-ig 10 mkp. és 3 fő smkp. vezető vesztette életét (2009. év azonos időszakában 23 mkp. és 4 fő smkp. vezető), csökkenés 56,5 % és 25 %; Az ellenőrzés időszakában 1 fő motorkerékpáros vesztette életét (2009-ben 2 fő mkp. vezető).

13 13 Az ellenőrzésben résztvevő erők, eszközök Rendőrök létszáma: 2051 fő; Segítők: 80 fő polgárőr, 3 fő vám- és pénzügyőr, 2 fő katasztrófavédelmi ellenőr, 4 fő közlekedési ellenőr (NKH munkatárs); Eszközök: szolgálati gépkocsi 813 db, motorkerékpár 131 db, sebesség ellenőrző berendezés 183 db, elektromos alkoholszonda 671 db.

14 14 Intézkedési mutatók Ellenőrzött személyek száma: fő; Ebből ittasnak bizonyult: 167 fő (60 szgk. vezető, 2 autóbuszvezető, 2 mkp. vezető, 9 smkp. vezető, 94 kerékpáros!); Ittas járművezetés miatt elvett vezetői engedélyek száma: 55 darab; Hatósági engedély elvételére 110 esetben került sor (62 esetben érvénytelenség, 1 esetben közvetlen balesetveszély, 12 esetben műszaki állapot, 35 esetben egyéb ok miatt).

15 15 Az közlekedési szabálysértés miatt 371 fővel szemben figyelmeztetést; fővel szemben helyszíni bírságot alkalmaztak; 713 fővel szemben pedig feljelentéssel éltek; biztonsági öv, a bukósisak, valamint a gyermekbiztonsági rendszerek használatának elmulasztása miatt 282; kézben tartott mobil rádiótelefon használata menet közben szabályszegés elkövetése miatt 16 darab közigazgatási eljárás megindítását kezdeményezték; alkalommal sebesség túllépés, 228 esetben a megállás tilalmának megszegése, 4 esetben a várakozás tilalmának megsértése miatt indítottak közigazgatási eljárást.

16 16 Az ellenőrzés alatt 27 fő körözés miatt, további 35 fő bűncselekmény elkövetése miatt került elfogásra. Felhívjuk a közlekedők figyelmét, hogy az ellenőrzéssorozat ezzel nem fejeződött be, mivel hasonló intenzitású ellenőrzésre kell számítani a motorosoknak május közötti időszakban. További információ érdekében kérem látogasson el a honlapra.

17 17

18 18 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője 2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint."

Hasonló előadás


Google Hirdetések