Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dunaújváros, 2006. június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dunaújváros, 2006. június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti."— Előadás másolata:

1 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése „Partnerközpontú önértékelési modell megalkotása és továbbképzések a felsőoktatási intézmények humánerőforrásainak fejlesztésért” A PROJEKT EREDMÉNYEINEK BEMUTATÁSA

2 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola2 Kihívások, amelyekre válaszokat kerestünk TÖMEGOKTATÁS VERSENY HALLGATÓI MENTALITÁS VÁLTOZÁSA FELHASZNÁLÓI SZFÉRA VÁLTOZÁSA ÉRTÉKEK MEGŐRIZHETŐK ??

3 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola3 HEFOP A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása A projekt a felsőoktatási intézmények oktatói, kutatói és vezetői számára biztosít képzési lehetőséget az intézmény által folytatott oktató / kutató / szolgáltató tevékenységek fejlesztését célozva, beleértve a korszerű, informatikai eszközökkel támogatott intézményi folyamat átvilágításokat és újraszabályozásokat.

4 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola4 A projekt hosszú távú célja A projekt hosszú távú célja, hogy elősegítse a felsőoktatásban tanulók és végzettek nagyobb arányban történő sikeres belépését a hazai és a közösségi munkaerőpiacra és alkalmazkodásukat annak változó körülményeihez. Emellett célja a civil szféra és felsőoktatási intézmények jelenlegi kapcsolatrendszerének kedvező irányú megváltoztatása a partner- és minőségközpontú működés irányába a társadalmi elvárásoknak való mind teljesebb körű megfelelés elérésének érdekében.

5 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola5 KÖZVETLEN CÉLOK VÁLLALT FELADATOK EFQM-modell, önértékelés Továbbképzések –Intézményi felső- és középvezetők számára –Oktatók számára Infrastruktúra-fejlesztés

6 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola6 A konzorcium: Dunaújvárosi Főiskola (koordinátor) Kodolányi János Főiskola Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Emberi Erőforrásgazdálkodási Tanácsadók Orsz. Szöv. Iparfejlesztési Közalapítvány Magyar Akkreditációs Bizottság Titkársága

7 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola7 A PROJEKT ADATAI Elnyert pályázati forrás összege: 170 MFt A projekt időtartama: 2004 november 1. – november 1.

8 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola8 A tartalmi megvalósítás EFQM-alapú intézményi önértékelés: a modell teljeskörű adaptálása a magyar felsőoktatásra, az intézményi önértékelések támogatása, Továbbképzések intézményi vezetők és oktatók számára: 17 új e-learning formájú gyakorlatorientált vezetési, minőségirányítási, illetve tanulásirányítási tananyag-modul elkészítése, interaktív feldolgozása és a gyakorlatba való bevezetése, Infrastrukturális fejlesztés: dokumentumkezelő és pénzügyi kontrolling rendszer, multimédiás oktatóterem létrehozása a koordinátornál.

9 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola9 ÖNÉRTÉKELÉS Az EFQM-alapú önértékelési modell adaptálása a magyar felsőoktatásra Az önértékelés módszertanának kialakítása Az intézmények (vezetők és önértékelő csoportok) felkészítése Az intézményi önértékelések végrehajtása Fejlesztési intézkedések támogatása

10 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola10 TOVÁBBKÉPZÉSI TANANYAGOK KORSZERŰ VEZETÉSI MÓDSZEREK A FELSŐOKTATÁSBAN FELSŐOKTATÁSI MINŐSÉGMENEDZSMENT KORSZERŰ PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK A FELSŐOKTATÁSBAN

11 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola11 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A1 - Adatokra épített stratégiai tervezés PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Balaton Károly MAB Gazdaságtudományok Bizottság DF Dr. Czinkóczi Sándor A2 - Innováció-menedzsment a felsőoktatásban PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Szakály Dezső Miskolci Egyetem Innováció és Technológia Menedzsment EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Mlecsenkov András A3 - Változásmenedzsment a felsőoktatásban – Szervezetfejlesztés PTE Dr. Krisztián Béla Veresné dr. Somossi Mariann MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Dr. Noszkay Erzsébet DF Dr. Lelkes Anna

12 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola12 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A4 - Emberi Erőforrás Menedzsment a felsőoktatásban-humán kontrolling EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Dr. Gyökér Irén BME Ipari Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék PTE Dr. Nemeskéri Zsolt DF Dr. András István A5 - Projektmenedzsment DF Dr. Czinkóczi Sándor Dr. Görög Mihály Corvinus Egyetem A6 - Csoportos kreatív technikák a problémamegoldásban EETOSZ Dr. Szakály Dezső Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság A7 - Konfliktuskezelési technikák- Tárgyalástechnika Kommunikációs készségfejlesztés EETOSZ Dr. Szedlár Anna Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Drimál István

13 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola13 „B” - Blokk Felsőoktatási minőségmenedzsment Szakterületi vezető: Dr. Gremsperger Géza B1 - TQM- szemlélet a felsőoktatásbanDF Dr. Gremsperger Géza Dr. Veress Gábor MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság B2 - Partnerközpontú szervezetek- Szolgáltatások minőségirányítása KJFMonostori Endréné Dr. Koczor Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFDr. Reuss Pál B3 - Minőségügyi eszközök - Mutatószámok alkalmazása a felsőoktatásban DF Dr. Strauber Györgyi Bernáth Lajos MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFKrotos László B4 - Önértékelés a felsőoktatásban (EFQM) IMFASzabó Kálmán Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság KJFMonostori Endréné B5 - Minőségköltségek a felsőoktatásbanPTEDr. Reuss Pál Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság

14 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola14 „C” - Blokk Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Kadocsa László C1 - A felsőoktatás pedagógiai – pszichológiai alapjai DFDr. Szegál Borisz Dr. Pukánszky Béla Szegedi Tudományegyetem C2 - Oktatási folyamat a felsőoktatásban DFDr. Gubán Gyula Balogh Andrásné BME Műszaki Pedagógia DFDr. Kadocsa László SZEDr. Földes Zoltán C3 - Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban DFKelemen Gyula Dr. Tóth Béláné BMF. Bánki Donát Főiskolai Kar SZEDr. Nyéki Lajos SZEDr. Létrai Zoltán DFDr. Kadocsa László DFLudik Péter C4 - Pedagógiai értékelés SZEDr. Nagy Tamás Dr. Csíkos Csaba Szegedi Tudományegyetem DFDr. Kadocsa László C5 - Life-long learning a felsőoktatásbanSZEDr. Nyéki Lajos Dr. Pais Ella Pécsi Egyetem

15 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola15 TOVÁBBKÉPZÉSEK Nyitó konferencia, 3 workshop, záró konferencia Az elkészült elektronikus anyagok interaktív feldolgozása Kiválasztott téma bevezetése a saját gyakorlatba, prezentációk Tapasztalatok értékelése, felmérések Multiplikátori tevékenység

16 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola16 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Vezetők Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Jelenleg és várhatóan 5 évig felsővezető vagy potenciális felsővezető Elkötelezett az új vezetési módszerek iránt Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Vállalja hogy saját tevékenységében egy „pilot”alkalmazást bevezet Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 4 fő, összesen fő

17 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola17 A VEZETŐI CÉLCSOPORT Tényleges létszám: 15 fő A résztvevők: Dr. András IstvánDF Dr. Bognár LászlóDF Dr. Hőnigh MagdolnaDF Dr. Novoszáth PéterDF Monostori EndrénéKJF Farádi-Szabó IldikóKJF Folmegné Czirák JuliannaKJF Cserné Dr. Adermann GizellaPTE Dr. Koltai DénesPTE Légrádi ZsoltPTE Dr. Várnagy PéterPTE Dr. Író BélaSZE Dr. Ruppert IstvánSZE Farkas PéterSZE Dr. Létray ZoltánSZE

18 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola18 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Oktatók Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Elkötelezett az új pedagógiai módszerek alkalmazása iránt Legalább 3 év oktatói tapasztalat Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 6 fő, összesen fő

19 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola19 AZOKTATÓI CÉLCSOPORT Tényleges létszám: 20 fő A résztvevők: Kovács PéterDF Dr. Kiss EndreDF Horváth PéterDF Molnár MónikaDF Dr. Pletl SzilveszterDF Valenta LászlóDF Dancsó TündeKJF Fűrész IstvánKJF Dr. Sorossy TamásKJF Horváth DorinaKJF Farkas ÉvaPTE Kobolka IstvánPTE Kókány AndrásPTE Légrádiné Lakner SzilviaPTE Szeifer CsabaPTE Dr. Smuk PéterSZE Dr. Somfai AttilaSZE Kovács GábornéSZE Filep BálintSZE Kovács MiklósSZE

20 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola20 Továbbképzések programja ProgramIdőpontIdőtartamHelyszínMegjegyzés Nyitó konferencia Október napDunaújváros A célcsoportok tájékoztatást kapnak a projektről. A szerzők megtartják nyitó előadásukat a vezetői, ill. az oktatói célcsoportnak. Workshop Nov napDunaújváros A, B, C Blokk: A szerzők és a célcsoportok interaktív módon feldolgozzák az adott témákat a szerzők moderátori irányítása mellett. A célcsoport tagjai feladatot kapnak/vállalnak. A választott témák/módszertan feldolgozása, bevezetése, prezentációk. A szerzők összegzik - a célcsoporttal - az egyes modulokban elért eredményeket. Időközben, párhuzamosan: Önértékelési módszertani felkészítés, önértékelés, tapasztalatcsere (intézményenként külön szervezésben). Workshop Február napDunaújváros Workshop Április 6 1 napDunaújváros Záró konferencia Június napDunaújváros A projekt szakmai tevékenysége eredményeinek bemutatása a tágabb hazai felsőoktatási nyilvánosság előtt.

21 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola21 ELKÉSZÜLT TANULMÁNYOK Kovács PéterDF Elkészült Dr. Kiss EndreDF Elkészült Horváth PéterDF Elkészült Molnár MónikaDF Elkészült Dr. Pletl SzilveszterDF Elkészült Valenta LászlóDF Elkészült Dancsó TündeKJF Elkészült Fűrész IstvánKJF Elkészült Dr. Sorossy TamásKJF Elkészült Horváth DorinaKJF - Farkas ÉvaPTEElkészült Dr. Kobolka IstvánPTEElkészült Kókány AndrásPTEElkészült Légrádiné Lakner SzilviaPTE- Szeifer CsabaPTE- Dr. Smuk PéterSZEElkészült Dr. Somfai AttilaSZEElkészült Kovács GábornéSZEElkészült Filep BálintSZEElkészült Kovács MiklósSZEElkészült Dr. András IstvánDFElkészült Dr. Bognár LászlóDFElkészült Dr. Hőnigh MagdolnaDFElkészült Dr. Novoszáth PéterDFElkészült Monostori EndrénéKJFElkészült Farádi-Szabó IldikóKJFElkészült Folmegné Czirák JuliannaKJFElkészült Cserné Adermann GizellaPTEElkészült Dr. Koltai DénesPTE Elkészült Légrádi ZsoltPTEElkészült Dr. Várnagy PéterPTEElkészült Dr. Író BélaSZEElkészült Ruppert IstvánSZE Elkészült Farkas PéterSZEElkészült Dr. Létray ZoltánSZEElkészült

22 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola22 INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉS Dokumentumkezelő rendszer –Kiválasztása és megrendelése megtörtént –A mai napon telepíti a szállító –Bevezetése június - október Pénzügyi kontrolling rendszer –Egyedi fejlesztés –Részleges eredmény, átalakítást igényel Multimédiás oktatóterem / tárgyaló –Többcélú, variábilis bútorzat (DF „EU-terem”)

23 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola23 A TARTALMI MUNKÁBA BEVONT SZEMÉLYEK SZÁMA Irányítók (Projekt-Tanács, koordinátorok) 18 fő Szerzők 28 fő Lektorok 15 fő Célcsoport-tagok 35 fő Önértékelő csoportok tagjai 16 fő Önértékelésbe bevont munkatársak ~ 50 fő Irányítási rendszer korszerűsítése ~ 25 fő Összesen: ~ 187 fő

24 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola24

25 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola25 A PROJEKT PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁSI MÉRFÖLDKÖVEI A projekt időtartama: – A munka tényleges megkezdése: A támogatási szerződés aláírása: Előleg igénylése: Előleg kiutalása (támogatási össszeg 25%-a) :

26 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola26 A PROJEKT PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁSI MÉRFÖLDKÖVEI PEJ időszak / leadási határidő / kiutalás 1. PEJ PEJ PEJ PEJ ~ PEJ PEJ Zárójelentés

27 Dunaújváros, június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola27 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Dunaújváros, 2006. június 15. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti."

Hasonló előadás


Google Hirdetések