Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti."— Előadás másolata:

1 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése „Partnerközpontú önértékelési modell megalkotása és továbbképzések a felsőoktatási intézmények humánerőforrásainak fejlesztésért” A PROJEKT BEMUTATÁSA Célok, elért eredmények, feladatok

2 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola2 Kihívások TÖMEGOKTATÁS VERSENY HALLGATÓI MENTALITÁS VÁLTOZÁSA FELHASZNÁLÓI SZFÉRA VÁLTOZÁSA ÉRTÉKEK MEGŐRIZHETŐK ??

3 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola3 HEFOP A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása A projekt a felsőoktatási intézmények oktatói, kutatói és vezetői számára biztosít képzési lehetőséget az intézmény által folytatott oktató / kutató / szolgáltató tevékenységek fejlesztését célozva, beleértve a korszerű, informatikai eszközökkel támogatott intézményi folyamat átvilágításokat és újraszabályozásokat.

4 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola4 A PROJEKT ADATAI Elnyert pályázati forrás összege: 170 MFt A projekt időtartama: 2004 november 1. – 2006. november 1.

5 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola5 A projekt hosszú távú célja A projekt hosszú távú célja, hogy elősegítse a felsőoktatásban tanulók és végzettek nagyobb arányban történő sikeres belépését a hazai és a közösségi munkaerőpiacra és alkalmazkodásukat annak változó körülményeihez. Emellett célja a civil szféra és felsőoktatási intézmények jelenlegi kapcsolatrendszerének kedvező irányú megváltoztatása a partner- és minőségközpontú működés irányába a társadalmi elvárásoknak való mind teljesebb körű megfelelés elérésének érdekében.

6 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola6 A projekt rövid távú célja teljeskörűen adaptálja az EFQM-alapú önértékelési modellt a magyar felsőoktatásra, támogassa az intézményi önértékelések végrehajtását, kialakítsa a célcsoportban lévő intézményi vezetők, illetve oktatók/kutatók partnerközpontú szemléletét 17 új e-learning formájú gyakorlatorientált vezetési, minőségirányítási, illetve tanulásirányítási tananyag- modul elkészítése interaktív feldolgozása és a gyakorlatba való bevezetése révén, infrastruktúrális fejlesztés: dokumentumkezelő és pénzügyi kontrolling rendszer, multimédiás oktatóterem.

7 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola7 A konzorcium: Dunaújvárosi Főiskola (koordinátor) Kodolányi János Főiskola Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Emberi Erőforrásgazdálkodási Tanácsadók Orsz. Szöv. Iparfejlesztési Közalapítvány Magyar Akkreditációs Bizottság Titkársága

8 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola8 ÖNÉRTÉKELÉS Az EFQM-alapú önértékelési modell adaptálása a magyar felsőoktatásra Az önértékelés módszertanának kialakítása Az intézmények (vezetők és önértékelő csoportok) felkészítése Az intézményi önértékelések végrehajtása Fejlesztési intézkedések támogatása

9 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola9 TOVÁBBKÉPZÉSEK Nyitó konferencia, 3 workshop, záró konferencia Az elkészült elektronikus anyagok interaktív feldolgozása Kiválasztott téma bevezetése a saját gyakorlatba, prezentációk Tapasztalatok értékelése, felmérések Multiplikátori tevékenység

10 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola10 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A1 - Adatokra épített stratégiai tervezés PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Balaton Károly MAB Gazdaságtudományok Bizottság DF Dr. Czinkóczi Sándor A2 - Innováció-menedzsment a felsőoktatásban PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Szakály Dezső Miskolci Egyetem Innováció és Technológia Menedzsment EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Mlecsenkov András A3 - Változásmenedzsment a felsőoktatásban – Szervezetfejlesztés PTE Dr. Krisztián Béla Veresné dr. Somossi Mariann MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Dr. Noszkay Erzsébet DF Dr. Lelkes Anna

11 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola11 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A4 - Emberi Erőforrás Menedzsment a felsőoktatásban-humán kontrolling EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Dr. Gyökér Irén BME Ipari Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék PTE Dr. Nemeskéri Zsolt DF Dr. András István A5 - Projektmenedzsment DF Dr. Czinkóczi Sándor Dr. Görög Mihály Corvinus Egyetem A6 - Csoportos kreatív technikák a problémamegoldásban EETOSZ Dr. Szakály Dezső Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság A7 - Konfliktuskezelési technikák- Tárgyalástechnika Kommunikációs készségfejlesztés EETOSZ Dr. Szedlár Anna Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Drimál István

12 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola12 „B” - Blokk Felsőoktatási minőségmenedzsment Szakterületi vezető: Dr. Gremsperger Géza B1 - TQM- szemlélet a felsőoktatásbanDF Dr. Gremsperger Géza Dr. Veress Gábor MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság B2 - Partnerközpontú szervezetek- Szolgáltatások minőségirányítása KJFMonostori Endréné Dr. Koczor Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFDr. Reuss Pál B3 - Minőségügyi eszközök - Mutatószámok alkalmazása a felsőoktatásban DF Dr. Strauber Györgyi Bernáth Lajos MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFKrotos László B4 - Önértékelés a felsőoktatásban (EFQM) IMFASzabó Kálmán Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság KJFMonostori Endréné B5 - Minőségköltségek a felsőoktatásbanPTEDr. Reuss Pál Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság

13 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola13 „C” - Blokk Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Kadocsa László C1 - A felsőoktatás pedagógiai – pszichológiai alapjai DFDr. Szegál Borisz Dr. Pukánszky Béla Szegedi Tudományegyetem C2 - Oktatási folyamat a felsőoktatásban DFDr. Gubán Gyula Balogh Andrásné BME Műszaki Pedagógia DFDr. Kadocsa László SZEDr. Földes Zoltán C3 - Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban DFKelemen Gyula Dr. Tóth Béláné BMF. Bánki Donát Főiskolai Kar SZEDr. Nyéki Lajos SZEDr. Létrai Zoltán DFDr. Kadocsa László DFLudik Péter C4 - Pedagógiai értékelés SZEDr. Nagy Tamás Dr. Csíkos Csaba Szegedi Tudományegyetem DFDr. Kadocsa László C5 - Life-long learning a felsőoktatásbanSZEDr. Nyéki Lajos Dr. Pais Ella Pécsi Egyetem

14 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola14 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Vezetők Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Jelenleg és várhatóan 5-évig felsővezető vagy potenciális felsővezető Elkötelezett az új vezetési módszerek iránt Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Vállalja hogy saját tevékenységében egy „pilot”alkalmazást bevezet Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 4 fő, összesen 16-20 fő

15 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola15 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Oktatók Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Elkötelezett az új pedagógiai módszerek alkalmazása iránt Legalább 3 év oktatói tapasztalat Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 6 fő, összesen 24-30 fő

16 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola16 Továbbképzések programja ProgramIdőpontIdőtartamHelyszínMegjegyzés Nyitó konferencia 2005. október2 napDunaújváros A célcsoportok tájékoztatást kapnak a projektről. A szerzők megtartják nyitó előadásukat a vezetői, ill. az oktatói célcsoportnak. Workshop -1 2005. november 2 napDunaújváros A, B, C Blokk: A szerzők és a célcsoportok interaktív módon feldolgozzák az adott témákat a szerzők moderátori irányítása mellett. A célcsoport tagjai feladatot kapnak/vállalnak. A választott témák/módszertan feldolgozása, bevezetése, prezentációk. A szerzők összegzik - a célcsoporttal - az egyes modulokban elért eredményeket. E Blokk: Önértékelési módszertani felkészítés, önértékelés, tapasztalatcsere (intézményenként külön szervezésben). Workshop - 22006. február2 napDunaújváros Workshop - 32006. április2 napDunaújváros Záró konferencia2006. június2 napDunaújváros A projekt szakmai tevékenysége eredményeinek bemutatása a tágabb hazai felsőoktatási nyilvánosság előtt.

17 Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola17 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Dunaújváros, 2005. október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti."

Hasonló előadás


Google Hirdetések