Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest"— Előadás másolata:

1 Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest

2 …fewer than 20 % of students attend schools where there are enough workstations …a shortage of computers for students is one of the biggest obstacles to greater ICT use … difficulties in integrating ICT into classroom instruction … teachers’ lack ICT skills and knowledge “Despite the large sums of money spent on ICT …”

3 Studies on the Efficacy and ICT: Teachers in the Centre Best ICT users, 1999: most innovative schools already in the pre-computer age – innovation over technology Fastest developers of ICT culture, 2003: well- trained teachers, dedicated leadership: professional self at stake(Education, Communication and Information, 2004/2) SITE 2, 2003: teaching not infrastructure effects results Equity Study, 2004: high poverty schools radically improve education through teacher training and ICT - ICT culture adopted to the environmental context

4 Schoolnet Express Program Main pillars:  Methodological renewal: digital pedagogy  Digital content development: the Schoolnet Digital Knowledge Base  ICT in education: in-service teacher training – EPICT in Hungary  Development of school infrastructure

5 Az SDT rendszer jellemzői teljes körű LCMS funkcionalitás (tananyagszerkesztés, lejátszás) bővíthető logikai struktúra (a metasémák bővíthetőek, módosíthatóak) a kollaboráció teljes körű támogatása (levelezés, fórum, azonnali üzenetküldés a szerkesztés és lejátszás során egyaránt) a tananyagtartalom több lépcsőben történő publikálása (validálás, privát terület, munkacsoport, közkincs, értékes közkincs) SCORM kompatibilitás (importálás, exportálás, külső rendszerek felé)

6 Structure of SDT

7

8 The Hungarian U-Teacher Age and sex do not influence ICT use Most frequent users: language, art and science teachers – least frequent: literature t. Incentives: –ICT head quota –“Computers for Teachers” program –School leadership trained in ICT pedagogy –Digital submission of educational statistics required –Research proved increased learning effects


Letölteni ppt "Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest"

Hasonló előadás


Google Hirdetések