Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?”"— Előadás másolata:

1 Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?”

2 “Internet is the hardware, Facebook is the software.” https://usbottlesandfriends.wordpress.com/2010/07/01/computer-love/

3 >1,9 Mrd > 0,5 Mrd

4

5

6 De mit is jelent a “nyer”?

7 Mit nevezünk sikernek? Like-olók száma? Megosztások száma? Hozzászólások száma? Megnézések száma? Vásárlások száma? Szavazatok száma? Feladatot megoldók száma? Az elért közönség száma?..

8 És mit jelent az, hogy “mer”?

9 Facebook-os promóciók szabályai

10 Promotions on Facebook must include the following: a. A complete release of Facebook by each entrant or participant. b. Acknowledgment that the promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. c. Disclosure that the participant is providing information to [disclose recipient(s) of information] and not to Facebook. d. You may not use Facebook’s name, trademarks, trade names, copyrights, or any other intellectual property in connection with a promotion or mention Facebook in the rules or materials relating to the promotion, except as needed to fulfill your obligations under Section 2. Mit jelent, az, hogy „Facebook”-os?

11 Definitions: (…) b. By “communication” we mean promoting, advertising or referencing a promotion in any way on Facebook, e.g., in ads, on a Page, or in a Wall post. c. By “contest” or “competition” we mean a promotion that includes a prize of monetary value and a winner determined on the basis of skill (i.e., through judging based on specific criteria). d. By “sweepstakes” we mean a promotion that includes a prize of monetary value and a winner selected on the basis of chance. Mit jelent az, hogy „promóció”?

12 • You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. • For example, you must not condition registration or entry upon the user (uploading or) liking a Wall post, or commenting or (liking or sharing or) uploading a photo on a Wall. Hogyan működhet szabályosan?

13

14 • You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. • For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant. Hogyan működhet szabályosan?

15 • You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion. Hogyan működhet szabályosan?

16 • You must not notify winners through Facebook, such as through Facebook messages, chat, or posts on profiles or Pages. Hogyan működhet szabályosan?

17 • Plusz a Facebook fejlesztők számára előírt szabályai – https://developers.facebook.com/policy/ • Plusz az összes vonatkozó hazai jogszabály és előírás – Adatkezelés, adózás,.. Hogyan működhet szabályosan?

18 • Becslés: a hazai Facebook promóciók 74%-a szabálytalan – • Már vannak akik ezt sales csatornaként használják • Időszakosan a Facebook is „lecsap” Hogyan működhet szabályosan?

19

20

21 Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?”


Letölteni ppt "Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések