Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály A magyar közlekedés helyzete.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály A magyar közlekedés helyzete."— Előadás másolata:

1 Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály A magyar közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék, február 27.

2 2 Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

3 3 Autópályán Röszke és Rajka között.397 km (ebből 352 km Magyarországon) ~ Ft (ED) Főúton Tompa és Vámosszabadi között.350 km (ebből 250 km Magyarországon) ~ Ft (ED) Probléma 1. Szabadka (SRB) – Pozsony (SK)

4 4 Főúton a tokaji hídon keresztül:166 km ~ Ft (ED) Mellékúton a cigándi hídon keresztül:139 km ~ Ft (ED) Probléma 2. Sátoraljaújhely - Csengersima

5 5 Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

6 (a) Felmerült problémák Van olyan főút, ami nem főútvonal. Van olyan főútvonal, ami nem főút. Van olyan határátkelőhely, ahova nem vezet főút. Díjfizetős utak Autópályák. Autóutak. Főutak.

7 7 Megszűnő főutak 301. sz. főút Az M3 autópálya és a Hungaroring közötti állami út. Nem volt jelölve sz. főút Kalocsa „félelkerülő” sz. főút Röszke, kamionsáv sz. főút Röszke, kamionparkoló.

8 8 Megszűnő főútvonalak j. út, , j. út j. út, j. út, j. út, j. út j. út j. út, j. út, j. út, j. út, j. út, j. út j. út, j. út, j. út, j. út, j. út, j. út j. út, j. út

9 (b)

10 10 Új főutak 222. sz. főútBalassagyarmat – országhatár (korábban: j.) 427. sz. főútBerettyóújfalu déli elkerülő (átkötés) (korábban : j.) 430. sz. főútMakó keleti elkerülő (korábban : j.) 578. sz. főútPécs keleti elkerülő (korábban : j.) 57. sz. főútPécs déli elkerülő (korábban : j.) 651. sz. főútNagykóny – Iregszemcse (korábban : j.) 681. sz. főútNagyatád – Berzence (korábban : j.) 77. sz. főútVeszprém – Tapolca (korábban : j.) 832. sz. főútPápa – Románd (korábban : j.) 834. sz. főútPápa – Sárvár (korábban : j.) 830. sz. főútVeszprém északi elkerülő (korábban : j.) 55. sz. főútBátaszék északi elkerülő (korábban : j.)

11 11 Létrafokok

12 12 Létrafokok M1 autópálya:Zsámbék, Tata, Lébény M2 autóút:Vác dél M3 autópálya:Bag, Hatvan, Gyöngyös, Mezőkövesd, Polgár, Tiszav., Ófehértó M5 autópálya:Ócsa, Újhartyán, Lajosmizse, Kiskunf., Kistelek, Balástya, Röszke M6 autópálya:Ercsi, Dunaújv., Adony, Dunaszentgy., Szekszárd, Őcsény, Bátaszék M7 autópálya:Martonvásár, Zamárdi, Balatonszárszó, Ordacsehi, Becsehely M35 autópálya: Balmazújváros, Hajdúböszörmény M43 autópálya: Szeged M60 autópálya: Bóly, Pécs M70 autópálya: Lenti egyéb:2 db

13 13 Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

14 14 KRESZ „cella-elmélet” 48. § (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. (15) A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén - a felépítményével történő munkavégzés helyszínére, vagy helyszínéről; b) üzembentartója telephelyére, vagy telephelyéről; közlekedik. A nehéz tehergépkocsi az a) és b) pontban felsorolt helyszínre, helyszínről történő közlekedése során a (14) bekezdésben felsorolt útvonalakról való lehajtás után, azokat egy irányban legfeljebb egy alkalommal keresztezheti. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja;

15 15 Kis területen sok fizetős út

16 16 KRESZ „megye-rendszer” (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton, főútvonalon és ezek csomóponti ágain közlekedhetnek. (15) A nehéz tehergépkocsi a (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat úti céljával vagy kiindulási helyével azonos megyében használhatja, amennyiben a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén – a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről; b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről közlekedik. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 12 tonnát meghaladja;

17 17 Itt is jelentkeznek hibák…

18 18 Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

19 19

20 20

21 21

22 22

23 23

24 24

25 25 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály


Letölteni ppt "Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály A magyar közlekedés helyzete."

Hasonló előadás


Google Hirdetések