Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései"— Előadás másolata:

1 Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
A magyar közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék, február 27. Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

2 Az előadásban érintett témák
1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

3 Szabadka (SRB) – Pozsony (SK)
Probléma 1. Szabadka (SRB) – Pozsony (SK) Autópályán Röszke és Rajka között. 397 km (ebből 352 km Magyarországon) ~ Ft (ED) Főúton Tompa és Vámosszabadi között. 350 km (ebből 250 km Magyarországon) ~ Ft (ED)

4 Sátoraljaújhely - Csengersima
Probléma 2. Sátoraljaújhely - Csengersima Főúton a tokaji hídon keresztül: 166 km ~ Ft (ED) Mellékúton a cigándi hídon keresztül: 139 km ~ Ft (ED)

5 Az előadásban érintett témák
1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

6 2013. (a) Díjfizetős utak Felmerült problémák Autópályák. Autóutak.
Főutak. Felmerült problémák Van olyan főút, ami nem főútvonal. Van olyan főútvonal, ami nem főút. Van olyan határátkelőhely, ahova nem vezet főút.

7 Megszűnő főutak 301. sz. főút 512. sz. főút 500. sz. főút
Az M3 autópálya és a Hungaroring közötti állami út. Nem volt jelölve. 512. sz. főút Kalocsa „félelkerülő”. 500. sz. főút Röszke, kamionsáv. 501. sz. főút Röszke, kamionparkoló.

8 Megszűnő főútvonalak 31113. j. út, 31114., j. út
4201. j. út, j. út, j. út, j. út j. út 7205. j. út, j. út, j. út, j. út, j. út, j. út 8302. j. út, j. út, j. út, j. út, j. út, j. út j. út, j. út

9 2013. (b)

10 Új főutak 222. sz. főút Balassagyarmat – országhatár (korábban: j.) 427. sz. főút Berettyóújfalu déli elkerülő (átkötés) (korábban : j.) 430. sz. főút Makó keleti elkerülő (korábban : j.) 578. sz. főút Pécs keleti elkerülő (korábban : j.) 57. sz. főút Pécs déli elkerülő (korábban : j.) 651. sz. főút Nagykóny – Iregszemcse (korábban : j.) 681. sz. főút Nagyatád – Berzence (korábban : j.) 77. sz. főút Veszprém – Tapolca (korábban : j.) 832. sz. főút Pápa – Románd (korábban : j.) 834. sz. főút Pápa – Sárvár (korábban : j.) 830. sz. főút Veszprém északi elkerülő (korábban : j.) 55. sz. főút Bátaszék északi elkerülő (korábban : j.)

11 Létrafokok

12 Létrafokok M1 autópálya: Zsámbék, Tata, Lébény M2 autóút: Vác dél
M3 autópálya: Bag, Hatvan, Gyöngyös, Mezőkövesd, Polgár, Tiszav., Ófehértó M5 autópálya: Ócsa, Újhartyán, Lajosmizse, Kiskunf., Kistelek, Balástya, Röszke M6 autópálya: Ercsi, Dunaújv., Adony, Dunaszentgy., Szekszárd, Őcsény, Bátaszék M7 autópálya: Martonvásár, Zamárdi, Balatonszárszó, Ordacsehi, Becsehely M35 autópálya: Balmazújváros, Hajdúböszörmény M43 autópálya: Szeged M60 autópálya: Bóly, Pécs M70 autópálya: Lenti egyéb: 2 db

13 Az előadásban érintett témák
1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

14 KRESZ „cella-elmélet”
48. § (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. (15) A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén - a felépítményével történő munkavégzés helyszínére, vagy helyszínéről; b) üzembentartója telephelyére, vagy telephelyéről; közlekedik. A nehéz tehergépkocsi az a) és b) pontban felsorolt helyszínre, helyszínről történő közlekedése során a (14) bekezdésben felsorolt útvonalakról való lehajtás után, azokat egy irányban legfeljebb egy alkalommal keresztezheti. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja;

15 Kis területen sok fizetős út

16 KRESZ „megye-rendszer”
(14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton, főútvonalon és ezek csomóponti ágain közlekedhetnek. (15) A nehéz tehergépkocsi a (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat úti céljával vagy kiindulási helyével azonos megyében használhatja, amennyiben a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén – a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről; b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről közlekedik. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 12 tonnát meghaladja;

17 Itt is jelentkeznek hibák…

18 Az előadásban érintett témák
1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a évben

19

20

21

22

23

24

25 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály


Letölteni ppt "Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései"

Hasonló előadás


Google Hirdetések