Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, 2008. június 25.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, 2008. június 25."— Előadás másolata:

1 Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, június 25.

2 Aktualitások – szeptember 1. jegyében  Szakos ügyek Alapszak indítások (+ 2-3 létesítés) Mesterszak létesítések (szakirány, MTT) Mesterszak indítások (tanári mesterszak)  Doktori iskolák akkreditációja (doktori fórum)  Egyetemi tanári pályázatok véleményezése  Intézményi és párhuzamos szak-akkreditációk  Működési aktualitások: információk kiszivárgása a MAB működés belső nehézségei  Tisztázatlan jogi helyzetek

3 Alapképzés Beér- kezett IgenNem Storno+ vissza Folya- matban Létesítés (kkk) Indítás

4 Mesterképzés Beér- kezett IgenNem Storno+ vissza Folya- matban Létesítés (kkk) Indítás

5 Doktori iskolákban értékeltünk törzstag-jelöltet IGEN fő61 % feltételesen 475 fő20 % NEM 439 fő19 % 160 működő DI-t és 8 új DI-t IGEN 45 DI27 % feltételesen 104 DI62 % NEM 19 DI11 % Az értékelések mélysége, minősége nem egyenletes, olykor felületes, de összességében most vállalható azzal, hogy 2009-ben következesek leszünk. 62 reklamáció érkezett – ez kb. 3%.

6 Merre vittük mi Bolognát? Fő- is- ko- lai sza- kok E g y e t e m i sza- kok Alapszakok M szakok, szakirányok PhD Szakir. tovább- képzés ?

7 Hallgató /év /Szak = / FOI PhD / „1.000” → 6000 témavez. M / 400 = 400 / 20 = 20 A / 150 = 300 / 10 = 30 hallg/év/szak/FOI

8 Minőség Mennyiség →

9 Érték Érdek →

10 Alkalmaz- hatóság Specia- lizáció → Magyar Tanácsadó Testület ( ):

11 Egyetemi tanári pályázatok: 2007 és 2008 Érkezett 166 ill. 134 pályázat véleményezésre (ebből DSc 43, támogatást kapott 40) 23 orvos, 15 agrár, 11 művészeti, 8-8 hadtudomány, történelem, pedagógia-pszichológia IgenNemIgen % Képzési ági bizottságok963871,6 Doktori Bizottság914367,9 MAB Plénum924268,7

12 Az intézményi és a párhuzamos szak-akkreditációt elkülönítve folytatjuk 2008/09: Intézményi: BME, SZE, ZMNE, LFZE, MIE, MKE, SZFE, DRHE, EHE, OR-ZSE, DF, EKF, RTF, BKTF, KJF Párhuzamos szak-akkreditációk: informatika és a művészeti szakok.

13 A MAB működésének néhány problémája: szeptember 1! – mesterszakok indítása „kiszivár(o)g(tat)ások” – elszaporodtak, élesedtek túlterheltség – olykor nem elég alapos és nem következetes a MAB véleménye vigyáznunk kell a MAB (szakvéleményekben megtestesülő) hitelére és tekintélyére

14 Tisztázatlan jogi helyzetek: karalapítás: kormányrendelet vs. MAB szerep szakirány: a szú a magyar felsőoktatásban (vajon az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek, jogászok miért nem szakirányoznak?) 3 legutóbbi példa: Mediterrán tanulmányok: balkán, ibéró-amerikai, iszlám, latin mediterránum szakirányokkal Barokk tanulmányok: angol, francia, lelkiségtörténet, magyar irodalom, magyar történelem, művészet- történet, német, neolatin, olasz, spanyol, szlovák szakirányokkal Terminológus: szakreferens, szaklektor, igazgatási terminológus szakirányokkal

15 Egyszer gondoljuk újra végig felsőoktatásunkat:  intézményrendszer  a többciklusú képzési szerkezet szakstruktúrája szakirányok elburjánzása academic and professional degrees?  a felvételi követelmények alap-, ill. mester- és PhD képzésben  a kreditrendszer működése, hatásai  a tömeg- és elitképzés viszonya és módszerei  a learning outcomes felfogása és előkészítése  a „stake holders”, a munkaerőpiac szempontjai  az intézményi minőségbiztosítás ESG alapon


Letölteni ppt "Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, 2008. június 25."

Hasonló előadás


Google Hirdetések