Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény 2011. december.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény 2011. december."— Előadás másolata:

1 A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december 8. Somodi László stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgató Budapesti Közlekedési Központ

2 A Duna Európa TEN-T VII. folyosója Az Európai Unió közlekedési hálózatának(TEN-T) VII. sz. közlekedési folyosója a Duna ben a 170 km hosszú Duna-Majna-Rajna (DMR) csatornával összekötötték a Majnával és a Rajnával, ezzel Európa leghosszabb (3300 km) belvízi víziút rendszere jött létre.

3 A Duna – a F ő város kihasználatlan lehet ő sége

4 A jelenlegi Duna Partjain nagyon vegyes tulajdon- és használati viszonyok uralkodnak. Az észak-déli autóforgalom eluralja a partokat. Ezért nincs humanizált vízparti környezet. A vizén jórészt csak turisztikai célú hajóforgalom zajlik.

5 Jelenleg mindössze utas a napi forgalom

6 A rendezés f ő bb elvei (I.) A Duna, mint közlekedési pálya, legyen a közösségi tulajdon része, és a közfinanszírozás területe A dunai hajózás, mint közlekedési szolgáltatás, lehet a vállalkozói partnerség színtere is

7 A rendezés f ő bb elvei (II.) Ki kell aknázni a vízparti attrakciók lehetőségeit (kulturális, szórakoztató, turisztikai, vendéglátó létesítmények) Meg kell találni a Dunán horgonyzó szállodahajók és a főváros kölcsönösen előnyös együttműködését

8 Fejlesztési és hasznosítási ötletpályázat Dunánk Partjai Budapesten – a Főváros és a Budapesti Építész Kamara szervezésében meghirdetett ötletpályázat – eredményei 2013-ra (város-, és gazdaságfejlesztési hatások feltárása, a társadalmi és gazdaságfejlesztési igényekből következő városszerkezeti és városépítészeti alapvetések megfogalmazása, műszaki, árvízvédelmi, folyamszabályozási, hajózási kérdések felvetése) Ehhez kapcsolódik a BKK a rakpartok átfogó hasznosítási terveivel (az első munkaanyag 2011 végére készül el)

9 Folyó, ill. el ő készítés alatti fejlesztések Jelenlegi cél: a szolgáltatás fejlesztése (a most induló projekt révén) BKV vonaljárat indítása EU támogatással felújított hajóállomásokkal A hajóállomások környezetének utaskapcsolati és közlekedésbiztonsági fejlesztése Későbbi cél: a hajópark megújítása Aktuális agglomerációs kezdeményezés gyorsjáratú, kis merülésű katamarán hajók EU-támogatott beszerzésére

10 Illeszkedés a közösségi közlekedési rendszerhez Akadálymentes parti utaskapcsolatok kialakítása A meglévő Budapest bérlet elfogadásának igénye (egyeztetés alatt): –kedvezményes kiegészítő jegy vagy bérlet lehetősége a hajóra –a BB elfogadása a hajón (kompenzáció igény!) Továbblépés: elővárosi hajós kapcsolatok (döntéshozó, finanszírozó partner: NFM)

11 A vonzáskörzet szigetei – az el ő városi forgalomban vízi úton is kiszolgálható igények

12 Fejlesztési területek a Duna mentén – utasforgalmat kelt ő fejlesztések

13 Elbe-City-Jet Hamburg Twin City Liner Bécs - Pozsony Orosz gyorskatamarán (terv)

14 Köszönöm a figyelmet! Somodi László Stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgató Budapesti Közlekedési Központ


Letölteni ppt "A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény 2011. december."

Hasonló előadás


Google Hirdetések