Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület Pilisvörösvár, 2008.november 6.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület Pilisvörösvár, 2008.november 6."— Előadás másolata:

1 Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület Pilisvörösvár, 2008.november 6.

2 Az egyesület története március 26-án alakult - 16 alapító tag 7 turisztikai szolgáltató - egyéni vállalkozások - társas vállalkozások 5 magánszemély 2 civil szervezet 1 önkormányzat Zsámbéki-medence Kistérségi Turisztikai Marketing Iroda TOURINFORM-ZSÁMBÉK

3 Zsámbéki-medence - Zsámbék - Tök - Perbál - Tinnye -Telki - Budajenő - Páty - Herceghalom - Biatorbágy - Etyek - Gyermely - Bicske Települések, 2004.

4 Települések2008. Zsámbéki-medence - Zsámbék - Tök -Perbáé - Tinnye -Telki - Budajenő - Páty - Herceghalom - Biatorbágy - Etyek - Gyermely - Bicske - Budakeszi Tétényi-fennsík Benta- patak völgye - Tárnok - Sóskút - Pusztazámor - Százhalombatta A Tourinform Iroda gyűjtőterülete is kibővült

5 Tagság tag 27 turisztikai szolgáltató - egyéni vállalkozások - társas vállalkozások 31 magánszemély 9 civil szervezet 8 önkormányzat Zsámbéki-medence Kistérségi Turisztikai Marketing Iroda TOURINFORM-ZSÁMBÉK

6 63+1 turisztikai szolgáltatás - 22 szálláshely - 11 vendéglátóhely - 6 borászat - 5 lovas szolgáltató - 11 képzőművész - 6 kézműves - 2 utazási iroda - Tourinform-Zsámbék

7 Célok, feladatok 1. A kistérség települési önkormányzatainak segítése idegenforgalmi feladataik ellátásában TURIZMUSFEJLESZTÉS - kistérségi arculat kialakítása, közös küldetés megfogalmazása „Csendes vidék a nagyváros tövében” - Élményláncok, tematikus programcsomagok kilakítása több település bevonásával Bortúrák „Nyitott műterem” program Botanikai túrák Zöldút program - a szolgáltatók egymást kiegészítő rendszerré szervezése Study tourok szervezése az egyesületi tagok számára, megismerni egymást „Kézről-kézre adni” a turistát Kistérségi identitás kialakítása

8 Célok, feladatok 2. MARKETING FELADATOK - Kiadványok készítése - Önálló honlap üzemeltetése KAPCSOLATI HÁLÓ KIÉPÍTÉSE - szakmai szervezetekkel MATUR, Tourinform Szövetség - a helyi önkormányzatokkal - a kistérség népművelőivel - iskolákkal, oktatási intézményekkel - rendezvényszervezőkkel - kistérségi civil szervezetekkel - az egyesület tagjai között

9 Célok, feladatok KÖZHASZNÚ CÉLOK - kulturális örökség megóvása - hagyományőrzés - környezetvédelem - kulturális tevékenység - oktatás, ismeretterjesztés - közösségfejlesztés FELADATOK, EREDMÉNYEK - kulturális rendezvények, kiállítások, konferenciák szervezése Zsámbéki Szombatok, Zsámbéki Színházi és Művészeti Bázis eseményei, Advent-Együtt rendezvénysorozat stb. - akciók, falutakarítás, faluszépítés, szemétgyűjtés szervezése - kistérségi vetélkedők, találkozók szervezése Rajzpályázat, népdaléneklési verseny, I.Szakály Mátyás Kistérségi Kórustalálkozó - Kistérségi Közművelődési Kerekasztal megszervezése - Részvétel a BudaVidék Zöldút program elindításában - Intézmények működtetése Zsámbéki Művelődési Ház, Tourinform-Zsámbék, Zsámbéki Nyári Színház, Földi Telepítésű Magyar Légvédelem Fegyvernemi Múzeuma

10 KIEMELT TERMÉKCSOPORTOK - kulturális turizmus - műemléki turizmus - művészeti szemináriumok, kurzusok - táborok, konferenciák - bor- és gasztronómiai turizmus - falusi turizmus - kerékpáros turizmus - lovas turizmus - vadászat - horgászat - ökoturizmus - rokonlátogatás SZAKOSZTÁLYOK - Szállásadók kereskedelmi szálláshelyek falusi szállásadók - Vendéglátók - Művészek - Kézművesek - Borászok - Lovas szolgáltatók - Túraszakosztály - Programgazdák

11 Az egyesület forrásai és gazdálkodása Bevételek a.) tagsági díj b.) pályázatok c.) szponzoráció d.) rendezvényi és egyéb saját bevételek Tagdíjak Önkormányzatok városok Ft/év községek Ft/év Vállalkozások Ft/év Civil szervezetek Ft/év Magánszemélyek Ft/év

12 ÖSSZEFOGLALÁS ZSMIE TDM - 5 éves hálózatépítési tapasztalat - alulról szerveződő partnerség - önálló cselekvőképesség - minden érdekszféra képviselteti magát - szakértelem - hosszú távú együttműködési rendszer

13 KÖZÖS JÖVŐKÉP Új keresleti trendek - újszerű igények megjelenése a helyi specialitások, egyedi különlegességek iránt -egyre inkább jellemzővé válik a többszöri rövid utazásigénye a hosszú nyaralás helyett -növekvő érdeklődés az örökség-, fesztivál-, a „szelíd” turizmus formái (öko-, kerékpáros-,, stb ) és a lovas-, bor- és gasztronómiai turizmus iránt - megnő az igény az olcsóbb, könnyebben elérhető úti célok iránt „Zöld gyűrű” szerepkör - a főváros lakossága és az odalátogató turisták számára könnyen elérhető, változatos rekreációs lehetőségek az agglomeráció külső peremén -

14 Közös feladatok 1. helyi értékeink megtartására épülő település- és térségfejlesztési koncepció 2. közös brand kialakítása és megerősítése - közös küldetés - egységes arculat - egységes marketingstratégia 3. újszerű ügyfélszolgálati eszközök bevezetése - információs pontok - CRM ügyfélközpontú adatbázis kezelő rendszerek - call-center - e-guide - 3 nyelvű érintőképernyős információs táblák rendszere - turisztikai sms-szolgáltatás

15 Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület Pilisvörösvár, 2008.november 6."

Hasonló előadás


Google Hirdetések