Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője Liga Szakszervezetek „Rendészet és oktatás” konferenciája Orosháza, 2009. július 14. Szabó László IRM.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője Liga Szakszervezetek „Rendészet és oktatás” konferenciája Orosháza, 2009. július 14. Szabó László IRM."— Előadás másolata:

1 A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője Liga Szakszervezetek „Rendészet és oktatás” konferenciája Orosháza, július 14. Szabó László IRM OF főigazgató

2 2 A rendészeti képzés Magyarországon Rendészeti szakközépiskolai szakképzés Rendőrtiszti Főiskola tisztképzése (BSc., MSc.), szakirányú továbbképzések Vezetőképző, továbbképző, kiképző intézmények Doktori képzés együttműködő egyetemeken július 14.

3 3 A rendőr szakképzés jelene A mai magyar rendőr szakképzés évek óta az európai élvonalba tartozik! Képzési rendszerünket egészében, vagy részben átvették a következő országok: Hollandia, Ausztria, Románia, Moldávia, Ukrajna, Szerbia

4 4 Rendőr szakképzés Az állami szakképzés szerves része Minisztériumi hovatartozása Generalista képzés SZVK, Központi Program Gyakorlati képzés Tanulói jogviszony július 14.

5 5 Rendőr szakképzés ELÁGAZÁS (IR+IRK): Közrendvédelmi rendőr (2500 óra) Határrendészeti rendőr (2500 óra) RÉSZ SZAKKÉPESÍTÉS (IRK): Kormányőr (1000 óra) Objektumőr-kísérő (1200 óra) RÁÉPÜLÉS (IRK): Kutyavezető rendőr (400 óra) július 14.

6 6 Kompetenciafejlesztés a rendészeti szakközépiskolában A rendőr szakképzés során a szakmai, személyes és társas és módszer kompetenciák fejlesztésére kerül sor A legfontosabbak közül néhány: Szakmai: Szakmai ismeretek, készségek Személyes: Döntési képesség, elhivatottság, érzelmi stabilitás, megbízhatóság, szabálytudat, felelősségvállalás Társas: Alkalmazkodó képesség, határozottság, konfliktusmegoldó készség Módszer: Helyzetfelismerő készség, problémamegoldó készség július 14.

7 7 Rendőr szakképzés Fő jellemzői: Érettségi utáni 2 éves OKJ-s szakképzés (sok-kevés?) 2500 óra, elmélet-gyakorlat aránya (50-50 %) (gyakorlat: „éles helyzetekre” felkészítő szituációs gyakorlatok az iskolákban speciálisan felszerelt szituációs termekben, valamint mentori felügyelet melletti gyakorlat a helyi rendőri szerveknél) Moduláris, kompetencia alapú, gyakorlat-orientált képzés (2008-ban indult, egy tanévnyi tapasztalatunk igen kedvező) Rendészeti szakközépiskolákban (országos beiskolázású közoktatási intézmények) folyik a képzés (Adyliget, Körmend, Miskolc, Szeged), fenntartójuk az IRM július 14.

8 8 Rendészeti szakközépiskolába jelentkezők megoszlása július 14.

9 9 Az oktatási intézmények iskolarendszerű szakképzésben résztvett tanulói (2008/2009-es tanév) július 14.

10 10 Szakközépiskolai információk Növekvő érdeklődés, 2009-ben 4000 feletti jelentkező (kb. 1/3-uk alkalmas) a rendészeti szakközépiskolákban 2,9-3,2 közötti érettségi átlag (összefügg a szakmai megbecsüléssel) Nagyszámú szociálisan hátrányos helyzetű tanuló (jelenleg 96 fő vallja magát romának a rendészeti szakközépiskolákban) 56 (+5) civil középiskolában folyik pályaorientációs képzés (belügyi rendészeti ismeretek tantárgyat tanul 3000 középiskolás) július 14.

11 11 A mi szakmai álláspontunk: A rendőr szakképzés Maradjon az európai és a magyar szakképzés szerves része, OKJ-s szakma maradjon, moduláris, kompetencia alapú, gyakorlatorientált Az első két esztendő tapasztalataival pontosítandó Központi Program, OKJ, SZVK Az elmélet-gyakorlat aránya maradjon % Legalább két éves legyen A területi szakmai gyakorlat a 2. évben a 600 órát (közel 3 hónap) ne haladja meg Kellő iskolai intézkedés-taktikai gyakorlást biztosítson Az alapszakképesítés és a praxis szervezetileg maradjon elkülönült július 14.

12 12 Köszönöm a figyelmet! július 14.


Letölteni ppt "A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője Liga Szakszervezetek „Rendészet és oktatás” konferenciája Orosháza, 2009. július 14. Szabó László IRM."

Hasonló előadás


Google Hirdetések