Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011."— Előadás másolata:

1 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

2 2 A kutatás fókusza Szolgáltatókról vélemény Önkormányzatok köztisztasági szolgáltatás minőségével kapcsolatos véleménye (mennyiségi elemzés) Problémák Jellemző helyi problémák Prioritások Önkormányzat környezetvédelmi prioritásai Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

3 Fontosnak tartott szempontok (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 3 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011. Legfontosabbak a környezetvédelmi szempontok

4 Igényeknek való megfelelés (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 4 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

5 Igényeknek való megfelelés (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 5 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

6 Köztisztasági céggel való általános elégedettség (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 6 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

7 7 2011. Drága Gyakran változó árak Tipikus problémák Igény lenne a fogyasztás egyedi mérésére Elavult autók, de olcsó Régi autópark Ünnepek környékén bizonytalan szállítás Szűk utcára nem megy be a jármű Földutakra is nehéz jármű megy - tönkreteszi Üdülőövetekben a szolgáltatás nem alkalmazkodik az igényekhez Lakosság mást tekint kommunális hulladéknak Kukaürítés során elszórják a szemetet Szolgáltatásminőség Szelektív gyűjtés nem éri meg Szelektív hulladékkal kapcsolatos kommunikáció gyenge Lakossággal való kommunikáció Szervezeti, jogi háttér A jogi szabályozás hátrányba hozza az önkormányzati cégeket Árképzés Nehézkes adminisztráció, ügyfélszolgálat

8 Tipikus problémák említésének gyakorisága 8 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

9 Önkormányzatok prioritásai 9 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

10 Összefoglalás 10 A szolgáltatók megítélése alapvetően pozitív, a legfontosabbnak ítélt szempontok (megbízhatóság, jogi és környezetvédelmi feltételek teljesítése) alapján a cégek működésével nincs komolyabb gond Köztisztasági célú független vállalatok szolgáltatásminőségét jobnak ítélik a válaszadók, míg az önkormányzati cégek árszínvonal tekintetében kapnak kedvezőbb minősítést Szolgáltatókról alkotott vélemény Szelektív gyűjtés Fogyasztás egyedi mérésére vonatkozó igény Kis utcák, üdülők problémája Lakossági kommunikáció elégtelensége Általános árszínvonal Problémák Az önkormányzatok a környezetvédelmi fejlesztéseik során túlnyomóan kizárólag energetikai fejlesztésekben gondolkodnak Ez az amiből közvetlen megtakarításuk származhat A hulladék-gazdálkodás fő költsége a lakosságot terheli, a környezetet védő beruházások nem jelentenek közvetlen megtakarítást. Prioritások Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

11 Köszönöm a figyelmet!!! 11 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.


Letölteni ppt "Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések